söndag, maj 01, 2011

Söndagspromenad

Idag, söndag har vi bara tagit det lugnt. En långsam morgon i skönt tempo. Sedan en tur till Lekparken ett par kvarter bort. På vägen dit köptes kaffe och mini muffins som vi fikade på när vi var framme. Sedan tog vi en tur upp till djuraffären Petco på 86:e gatan där en ny kattlåda inhandlades. Lill-Skruttan fick då även hälsa på Fru Kanin som var på besök i affären. Vädret var skönt så vi promenerade till Central Park och sedan hemåt i maklig takt. Mycket folk i Parken idag. Bilder från promenaden visas nedan. De är alla tagna med min iPhone så jag har nu roat mig med att lägga ut både "vanliga" bilder samt de tagna med appen Hipstamatic. De senare tycker jag är lite roligare eftersom de  blir mer "artsy". Ni kan ju själva jämföra och se vad ni tycker.

Vår promenad i vanliga bilder
I lekparken



Glass från Mr Softee.

Ett fantastiskt vackert Eastern Redbud träd som sto utanför Metropolitan museums norra gavel.


Metropolitan Museums glasvägg syns i bakgrunden. 


Puss!

En liten bukett med gula solar!

Vid dammen




Och nu Hipstamatic
I lekparken

The Obelisk också kallad "Cleopatra´s Needle" är ursprungligen från Egypten men restes i Central Park i början av 1880-talet när den kom som gåva från en högt uppsatt man i dåvarande Egyptiska hovet.



Liten bukett gula solar.

Dammen


Liten fiskebåt

Under kvällen gick M ett par timmar till jobbet men vi roade oss bra här hemma Lill-Skruttan och jag. Hon lekte med R. Både här hos oss och sedan i Playroom. Som vanligt fullt hålligång. Nu ny vecka. Maj. Redan. Det känns rätt otroligt. Tiden springer iväg. Denna månad ska jag försöka hänga med på Fredagstemat igen. Det är Desiree som är värd denna månad och jag ska snart lägga ut hennes teman i högerspalten. Imorgon blir det troligen en brunch med tjejerna i "Gänget" och sedan tänkte jag försöka storstäda här hemma. För det behövs verkligen. Känns som det kommer bli en skön måndag för mig i mitt hemmafruliv.

9 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Härlig dag :-) och jag är ju en Hipstamaticfan så jag gillar att blanda! I love those apps.

Du och jag är nog de enda som är vakna så här sent ;) men nu ska jag sussa. Sov gott!

Saltistjejen sa...

Lotta,
ja jag älskar också Hipstamatic nu!!! Men jag har inte ändrat inställningarna där på ett tag. Borde leka lite mer med olika linser o filmer.
Haha ja jag är en nattuggla. Maken också så han är faktiskt fortfarande uppe.
Men snart sk väl även vi krypa till sängs.
KRAM!

Trillingnöten sa...

Vilka fina bilder det blev! Jag har också såna där inställningar på min kamera, men det blir liksom aldrig av att använda dem. Ska kanske ta och undersöka lite mer i sommar när jag har mer tid. Förmodligen blir det ingen resa till NYC i år (pengar som vanligt) så det blir mycket pyssel hemma istället :) Då får jag ta en dag och lära mig helt enkelt! Bra idé!

Desiree sa...

Båda typerna av foton var himla fina. Gillar att du mixar och ibland kör med den ena stilen och ibland med den andra. Härlig dag ni fick i parken och på zoo. Första gången jag ser ett Eastern Redbudd träd där de små vackra blommorna växer direkt på stammen på det där viset. Coolt!
Kram!

bettankax sa...

Vilken härlig dag! Lill-Skruttan är bedårande söt. Du själv är kanonfin i den blå tröjan med volang.
KRAMAR!!

Anna, Fair and True sa...

Tycker det är lite kul med några hipstamaticbilderna, men föredrar ändå de "riktiga" i allmänhet. Men håller med om att de är konstnärliga.

Saltistjejen sa...

Trillingnöten,
tack! Ja det är himla skoj tycker jag att fota med Hipstamatic. Synd att ni inte kommer hit i år, men jag vet ju hur mycket det kostar att flyga med barn och din make var ju här nyligen. Vi vet ju inte själva riktigt hur det kommer bli i år med hemresa för oss heller.
Kram!!


Desiree,
ja båda typer av foton är ju bra. Vanliga bilder är ju ändå de man "ser bäst" och som ibland passar bättre. Men det är skoj att ta andra också ibland tycker jag. :-)
Aha, här har väldigt många lite äldre Eastern redbud träd blommor just sådär på stammen. Jättefint och annorlunda tycker jag!
Kram!!


bettankax,
ja det var en skön dag. tack också för komplimangerna!! :-)
Kramar!!


Anna Fair and True,
ja det hela beror ju lite på sammanhang och typ av bild tycker jag. Skulle inte vilja ta enbart hipstamatic, men det är väldigt kul att ta sådana bilder just för att de ofta ger en helt ny stämning till bilderna! :-)
Kram!

Bejla sa...

Vilken härlig söndag!! Och Hipstamatic-foton, visst blir de fina. :-)

Saltistjejen sa...

Bejla,
ja jag gillar hipstamatic mycket faktiskt! Även rätt trista motiv kan bli riktigt spännande! :-)