söndag, juni 24, 2012

Huvudet fullt

Just nu är är vi fångade i en sådan där stormvind igen känns det som. Tusen tankar som flyger och far. Runt runt runt i huvudet. Ungefär som en tromb. Svårt att släppa tankarna och svårt att helt och fullt koncentrera sig på något annat. Det surrar liksom hela tiden där i bakhuvudet. Oavsett om jag är vaken eller sover. Det senare innebär att jag sover rätt dåligt. Ingen kvalitetssömn direkt. Vaknar stup i kvarten och drömmer väldigt konstiga och liksom osammanhängande drömmar.

Men vi fick trots detta en fin Midsommarafton, om än blöt. Den bjöd på en rejäl åskskur nämligen. Mitt i fiolspel och sång. Som tur var så höll de flesta humöret uppe. Och det är ju VARMT här vilket gjorde att man torkade väldigt fort när regnet väl slutade. Och då blev det en riktigt fin kväll. Jag tog en drös med bilder men kommer inte åt dem nu så det lär komma en bildbomb senare.

Idag på Midsommardagen har vädret varit helt ljuvligt! Åskskurarna under gårdagen och natten rensade verkligen luften. Så skönt! Vi tog en båt till Smorgasburg i Brooklyn där vi träffade våra vänner fd Grannarna. Och vi hade en underbar dag där. Bilder härifrån kommer också att komma senare. Nu ska jag försöka mota undan alla snurriga tankar och sova. Det lär bli lättare sagt än gjort. Hoppas iallafall att ni alla där ute har en fortsatt fin midsommarhelg!

8 kommentarer:

Coolaannna sa...

Hoppas du får lite sömn Saltis.

Det låter mysigt att träffa fd grannar. Det är ju så viktigt med bra grannar tycker jag och då är det extra trist om de flyttar!

Midsommarkramar på dig <3

Anonym sa...

Förstår att det är mycket tankar, & det kommer ju att vara det tills alla pusselbitar faller på plats. Hoppas det gör det snart, nu när det verkar ha lossnat lite på jobbfronten.

Efter regn kommer solsken, skönt att det lättade upp i luften också!

Ser fram emot bildbomb!=)

Saltistjejen sa...

Coolaanna,
tack! Ja våra förra grannar saknar vi mycket!! Men vi har ju turen att ses hyfsat regelbundet iallafall. De bor ju kvar i staden om än i Brooklyn, så vi försöker ses en till ett par helger i månaden. Ungarna är ju också så fästa vid varandra.
Kram!!


Penny,
ja det är inte klokt vad det surrar i skallen just nu. En massa "om hit" och "om dit", blandat med "men kanske inte..." Vi får se hur det blir.
Kram!!

Anonym sa...

Ja, det var verkligen en rejäl regnskur som kom. Vi satt där under våra paraplyer och var glada att vi stannade. Kul att så många stannade! Tittade lite efter dig, skulle ha varit kul att säga hej. Min "Lucia" var också med:-)
Gårdagens och dagens väder är verkligen toppenskönt!

Bea i NJ

✿Ewa sa...

Jobbigt att inte få sova tillräckligt! Men snart så ;o)! Tänk vad tankar far runt och stör även när vi sover. Håller tummarna för dig!

Här blev misommar hur mysig som helst! Sol, god mat glada skratt och en massa prat. :) Dagen efter kom regnet, det är vi rätt så trötta på nu.

KRAM!

Anna, Fair and True sa...

Hoppas det klarnar lite snart och du får sova. Låter onekligen spännande även om det inte är så kul med irrande tankar och sömnbrist.

Marianne sa...

Grattis till att det är dags för jobbsökarsviden! Jag håller tummarna! Och tårna. Finns det någonting mer att hålla så håller jag det också! DU är verkligen värd all framgång som går att få!

Så fint att barnen får odla och sedan göra mellis på det de har odlat. Bättre pedagogik kan väl knappast finnas?

Hoppas nu att du får sova gott också! Och som sagt: TUMMARNA HÅLLES STENHÅRT!

Kramar!

Charlie sa ... sa...

Saltis...känner igen mig! När jag har mycket att fundera på så påverkar det min sömn direkt.

Det kommer bli bra!


Ser fram emot bildbomben från i fredags. I could have been there...in the rain!!!
Istället regnade det på mig här ;)

KRAM min vän. Tänker på dig!