lördag, januari 24, 2015

Ny Blogg - hänger ni med?

Så nu har jag äntligen fått till början till en Ny Blogg. Denna känns alltför förknippad med New York City och mitt liv där. Så det kändes mest naturligt att vända blad nu. Börja om. Mitt västkustsliv får helt enkelt en egen blogg.

Och ja, jag behåller Saltistjejen i "bloggtiteln". Det handlar ju inte om någon revolutionerande skillnad direkt. Jag är ju samma gamla Saltistjej som kommer fortsätta att fundera över smått som stort. Bara med ytterligare nya funderingar i jeansfickan. En utlandssvensk. Och numera f.d New Yorker. Som nu försöker att hitta sin nya plats i Kalifornien. Så det kändes också mest naturligt. Att fortsätta vara "Saltis".

Om det känns vemodigt eller sorgligt att avsluta denna bloggen? Nej, faktiskt inte. Det känns som sagt som ett naturligt steg. Efter nära 8 år är nu sista inlägget här skrivet. Ett avslut. Min New York City Blogg får förbli just detta - en blogg om min tid och mitt liv i NYC. Det känns bra. Fint så. San Diego och Kalifornien kräver sin egen plats. Så, alltså Saltistjejen i San Diego.

Min nya bloggadress är saltisisandiego.blogspot.com

Nu hoppas jag bara att ni som läst här vill följa med på nästa äventyr också!

I så fall - VÄLKOMNA!!!

12 kommentarer:

Gretas Gotland sa...

Självklart hänger jag med, men kan inte kommentera där.

Saltistjejen sa...

Gretas Gotland,
Kul!
Men vad tråkigt att du inte kan kommentera där. Hm, hoppas det löser sig... Kanske kan jag se om det är ngt fel.

olgakatt sa...

Selvfølgelig!

Annica R sa...

Följer självklart med!

Annica R sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Saltistjejen sa...

Olgakatt och Annica R,
Vad roligt att ni följer med till nya bloggen!
Kram!

Annika sa...

Hänger på, såklart!

Desiree sa...

Vad kul att du börjat med ny västkust blogg Saltis. Självklart ser jag fram emot att få fortsätta föja dig på olika äventyr och funderingar även på nya bloggen.
Kram!

Anonym sa...

Såklart jag hänger med. Vill inte missa era spännande äventyr i väster!
Kram

mammaxtre sa...

Allt har sin tid. Jag hänger med :-)

Saltistjejen sa...

Annika, Desiree, Fröken Anki och mammaxtre,
Så kul!!!
Tack för att ni följer med!

Gabrielle sa...

Jätte bra blogg! Tack så mycket :)