torsdag, oktober 02, 2008

Ett flyg kommer lastat...

...med ett stycke faster....!
Ikväll, eller snarare inatt, får vi ett mycket efterlängtat besök! Det är M’s syster A som kommer hit med sin sambo Loff. Eftersom vi inte varit hem till Sverige sedan Ella föddes har hon ännu inte träffat någon ur vare sig min familj eller M’s så A och Loff blir de första hemifrån som får klämma, känna och snusa på vår Lill-Skrutta.
Det känns så roligt, så mysigt och så härligt!

Jag ska försöka hålla mig vaken, men det är inte säkert att det kommer lyckas. Jag är ju så förbålt trött på kvällen nuförtiden. De här tidiga morgnarna tar helt klart ut sin rätt på kvällarna. Jag som tidigare sällan somnade före midnatt får ofta tunga ögonlock och en hjärna försatt i trötthetskoma redan runt 21-tiden nu. Sedan brukar jag visserligen inte komma i säng förrän efter 22 och ibland inte förrän närmare 23 utom någon kväll i veckan när jag kraschar redan vid just 21-tiden eller däromkring.

Men imorgon har jag tänkt jobba hemfrån. Har inget labbjobb utan endast datorarbete och då passar det bra att stanna hemma. Så det kommer inte bli att gå upp i ottan imorgon, utan istället kunna ta det lite lugnt och umgås med A och Loff över en låååång frukost! Inte fel alls!!!!
Så med tanke på det så kanske jag till och med lyckas hålla mig vaken inatt så jag kan ansluta mig till välkomstkommittén…

5 kommentarer:

Annika sa...

Så roligt, Saltis!! Och låååååånga, mysiga frukostar är det bästa jag vet.
Vädrert verkar vara topp och perfekt över östkusten idag. SÅ underbart att faster får vara först med att se er lilla underbara Ella!!!

KRAMAR!!!

Petchie75 sa...

Jätteroligt med besök hemifrån och speciellt när ni kan visa upp en sådan bedårande litet tillskott till familjen!!
Ha en härlig härlig helg!
Kram

Saltistjejen sa...

Annika,
jaaa! Nu är de här och det är sååååå kul!
Kram!!

Petra,
ja det är jätteroligt. A har verkligen gullat med Ella redan.
Kram!

Anna, Fair and True sa...

Så alla andra är anonyma med bara förstabokstaven i förnamnet men Loff får heta Loff? Fast det kanske ändå bara är ett smeknamn? :)

Hoppas ni får en härlig tid med familjen! Hur länge stannar de?

Syster i söder sa...

Anna Fair and True,
japp Loff är inte hans riktiga namn... :-)
De stannar en vecka.
Kram!