söndag, januari 06, 2008

Tvätt och presenter

Känner mig bättre idag även om jag inte gjort särskilt många knop ändå.
Men på min pluslista kan läggas att jag dammsugit och så har M och jag tvättat. En massa tvätt var det. Både sedan vår Sverigesemester och en del lakan och handdukar sedan vi lånade ut lägenheten till vänner strax innan jul. Så himla skönt när man går från en överfull tvättkorg till en tom!

Men i övrigt har jag mest suttit i soffan och myst med katten och en bok. Ätit en massa frukt och bär. Och tack och lov känner jag att aptiten kommit tillbaka. Det måste ju vara ett friskhetstecken om något!

Imorgon är det min första jobbdag på hur länge som helst. Känns som en evighet sedan jag var på jobbet. Jag åkte ju till Sverige den 11 december så det är ju nästan en månad sedan. Vilket är länge det med. Men det känns som minst tre. Det känns iallafall otroligt roligt att komma tillbaks till jobbet. Jag har faktiskt saknat det. Och alla vänner där! Om jag känner mina arbetskompisar rätt så lär det bli en hel del skvaller att "catch up" imorgon vilket känns skoj. Jag har köpt några små presenter till dem också från Sverige. Vi får väl se om de gillar dem...? Har försökt vara lite personlig men det är svårt ibland. Några är jag dock rätt nöjd med måste jag säga.

M och jag gick och shoppade lite på Designtorget när vi var i Stockholm och hittade en del smått och gott där. Bland annat hittade vi den perfekta presenten till de vänner som tagit hand om Lipton när vi var i Sverige. Nämligen ett "Tutt-memory-spel"!! Helt otroligt roligt tyckte vi båda två. Och definitivt ett spel som man inte kan hitta i vanliga affärer här i USA där man knappt kan amma offentligt om man är kvinna med bebis. Just detta kompispar vet vi delar ungefär samma typ av humor som vi också, så det blir verkligen en rolig present.
Annars blev det mest små saker som vi tyckte var skoj och lite kluriga. Man får väl se hur de tas emot. Men oavsett så tycker jag alltid det är lite kul att ge bort saker till folk. Även om det bara är fråga om småsaker.

8 kommentarer:

Petchie75 sa...

Ha ha, jag har också sett tutt-memoryspelet på Designtorget, men inte riktigt kommit fram till vem i kompiskretsen som skulle uppskatta det ;-) Jättekul presentidé för de rätta personerna!
Jag gillar också känslan av en tom tvättkorg - och har inget alls emot att vika ihop tvätt, däremot gillar jag inte att stryka... Hade en diskussion med nga av Os kollegor om det på en fest, det var visst fler som hatade ihopvikningen än strykandet. Intressant! Samma sak med diskmaskinen (underbart att ha en maskin efter Bryssel där vi bara hade EN diskho), jag gillar att tömma den - skön känsla med ren disk! Kanske är jag knäpp, ha ha!?
Skönt att höra att du kryat på dig inför jobbstarten, hoppas att kollegorna gillar sina presenter!

Desiree sa...

Det låter som en skojsig present. Designtorget har ju en hel del roliga prylar. Hoppas du får en trevlig första dag på jobbet imorgon. Jag njuter av att läsa din blogg igen iallfall.

Saltistjejen sa...

Petra,
jag hatar också att stryka!!!!!! Ojoj, såpass mycket att jag oftast tänker på det när jag köper kläder och väldigt sällan köper jag något som jag vet måste strykas. Just av den anledningen att jag känner mig själv och vet att detta plagg kommer hänga i garderoben lääänge efter tvätt... Vet inte varför men tycker det bara är så himla tråkigt.


Desiree,
Ja, man måste ju ge den till någon/några som uppskattar sådan humor. Vi tyckte det var lite extra skoj att ge den till amerikaner eftersom vi ofta har diskuterat detta med deras otroligt konservativa inställning till "nipplar"...! :-D
Att det är "farligare" och med kontroversiellt att någon visar ett bröst i TV än att man ser någon bli ihjälskjuten, t ex!
Men visst, vissa av de jag känner här skulle jag aldrig ge ett sådant spel eftersom jag tror de skulle tycka det var oerhört pinsamt och opassande. Så det gäller att känna sina vänner.
Skoj att du kommer läsa min blogg igen nu! Jag hoppas hinna skriva lite mer.
Hade du det bra i Nashville förresten?

Annika sa...

Kul present!! Ska ta mig en tänkare på vem i min bekantsskapskrets spelet skulle passa, hehe!!
Hoppas du har det bra på jobbet nu!

Anonym sa...

Med RISK för att låta som värsta husmorsfjanten: Jag HATADE också att stryka.. tills maken fick ett högpresterande ångstrykjärn i present av sin mamma. Nu går det så fort att man inte hinner tröttna... nu har handdiska återtagit topplaceringen som tristaste hushållsarbetet!!!

Saltistjejen sa...

Annika,
till folk med "rätt" humor är det en jättekul present tycker jag! :-)


Pratglad,
hm, jag tror tyvärr att jag tycker hela grejen med strykning är trist. Typ plocka fram strykbräde och ta fram järnet. Är nog tyvärr en obotlig strykhatare.
Fast dammsugning kommer på god andra plats för mig!! Till och med diska är bättre tycker jag...

Millan sa...

Hej och valkommen tillbaks :-). Jag forstar att det maste vara skont att vara hemma i sitt egna hem igen efter nastan en manad hemifran. Kanner sa val igen det du skriver om att bara fa vara och inte behova vara social! Jag kommer alltid hem med delade kanslor. Ledsamt att behova saga hej da till familjen och vannerna och veta att det ar lange tills man ses igen men gladje over att komma hem till varat igen!

Tuttspelet later jatte roligt. Undrar vem som kom pa att gora ett sadant spel? :-D

Saltistjejen sa...

Millan,
Japp delade känslor är ett faktum när man bor långt bort och ska hälsa på "hemma". Roligt ochjobbigt samtidigt. En av baksidorna med att inte kunna träffas oftare.