fredag, november 07, 2008

Jag har världens bästa man!

Litet utdrag från kvällens konversation:

Jag: Å, vad jag är sugen på något gott. Har vi något gott?
M: Nej, jag tror inte vi har något gott faktiskt. Inte ifall du med det menar sött.
Jag: Inte??!
M: Nej. Vi har popcorn och nachoschips. Men det är ju mer salt.
Jag: Hm, jag ska iallafall titta i skåpen ifall du kanske har fel? Kanske har vi ngåot gott ändå??? (hoppet är det ista som lämnar oss....)

Jag går ut och tittar igenom köksskåpen. Och frysen.
Resultat: Inget gott finns någonstans.
Jag går tillbaks till M som ligger i soffan.

Jag (mycket besviken): Det fanns inget gott...!
M: Nej, jag sa ju det. Men om du vill kan jag gå och köpa glass?



Han klev just inannför dörren igen. Efter en snabb sväng till Duane Reade.
Det blev Häagen-Dazs. Två smaker - "Cookies & Cream" och "Swiss Almond".
och så en påse M&Ms också!

Ibland älskar man honom mer än vanligt...!

19 kommentarer:

aurorabuddha sa...

Awgh... Just like *mine*...

anna of sweden sa...

Hej!

Tack för Mauro-kommentaren på min blogg.
Skönt att känna att man inte är ensam.

Jag är inne och läser hos dig lite då och då men har nog aldrig gett mig till känna. Det får bli ändring på det från och med nu.

Grattis till en fin man förresten. Där är vi visst också lika. Har en fin man här hos mig också! :)

På återhörande! :)

Saltistjejen sa...

Aurorabuddha,
haha ja tydigen så är de lika då! :-)


Anna of Sweden,
å kul att du läst här lite ibland. Jag ahr inte kollat in din blogg förrän nu faktiskt. Men gillade den verkligen!
Och grattis tillbaks! Det är ju bra att de är flera de här härliga männen! :-)

Eleonora sa...

Jag vet, det där desperata suget efter något gott, choklad, glass eller smågodis - det var väl gulligt av honom att kila ut och skaffa lite mums till frugan!! Men det är så det ska vara - man måste ta hand om varandra och glädja varandra och minsta lilla gest blir då så uppskattad.

Hoppas ni får en fin helg och glöm nu inte att det är din "tur" att ladda upp med godis inför kvällen! Kram kram

Annika sa...

Gullig man du har!! Ut i regnet för att köpa glass... :-D.
Det är bra. Där fick du till lite på fredagstemat också!
:-)
Kram!!

Petchie75 sa...

Jättegulligt av M, jag gick själv igenom skåpen igår på jakt efter något att äta till middag, och fick samma resultat som du dvs noll... O hade ätit med kollegorna och jag var lite småsur (avis! det var hans andra jobbmiddag i veckan) så på väg till våra kompisar körde vi förbi Burger King så jag kunde få en hamburgare ;-) Ibland är man ju bara sugen på något som INTE är nyttigt!
Kram!
PS Mina två senaste kommentarer på din blogg har fått mig att inse att vi måste HANDLA :D

Saltistjejen sa...

Petra,
hahaha! Ja kasnke framförallt godsker???? ;-)
Och ja jag kan också vilja äta onyttigt ibland. Burgare gillar jag jättemycket.
Ha en skön helg!
Kram från ett regngrått NYC!

Saltistjejen sa...

Eleonora,
ja idag "betalade jag tillbaks" när jag gick och handlade i regnet! :-)
Kram!


Annika,
du det tänkte jag inte på! Det med fredagstemat alltså!!! Haha! Fast det blev ju itne så mycket show precis, utan bara tell.
Kram!

Marianne sa...

Vad gulligt av honom! Min kan göra sånt ibland. Fast här är det ju inte bara att gå ut och gå något kvarter eller två, utan tio km upp till shoppingcentret ...

Ja, visst fick du till fredagstemat!

Kram!

Suzesan sa...

Gulligt tänk:)Fint gjort.
Glass är supergott.
Ha en bra dag
Kram
Susanne

Emmama sa...

Fin kille du har fångat in! :) Kram!

Saltistjejen sa...

Marianne,
ja här är det ju itne så långt. Men jag blev glad iallafall! :-)


Suzesan,
mmmm visst är det gott med glass! Och du vad skoj att du tackade din son för hans fina kommentarer om Ella! :-)
Kram!


Emmama,
ja visst har jag! :-)
Kram!

aussiekicki sa...

Vad gullig han är din man!!
Det är sådana små kärleksförklaringar som förgyller ens tillvaro!

Hoppas du mår lite bättre nu! Vi har också sjuklingar här hemma men hoppas på att bli bra snart. jag har inte heller varit någon bra fredagsbloggare men jag ska försöka ta mig i kragen.

Kramar!!!

Saltistjejen sa...

Kicki,
ja visst är det ofta sådana här "små" saker som är de allra allra bästa! De som gör ens vardag bättre.
Oj, hoppas ni mår bättre snart. Själv mår jag bättre nu. Mycket bättre. bara lite envis hosta kvar.
Kram!

Anne sa...

Pluspoäng i massor, sådana små saker betyder mer än allt bling bling i världen eller hur!

SweFlo sa...

Det är ju en av bonusarna av att ha en andra hälft, helt klart. Jag brukar skicka SMS till maken på jobbet som indikerar svår depression som ändas kan avhjälpas av choklad, och då brukar han ta en avstickare på vägen hem och anlända med flera sorters brunt guld att välja mellan...

Saltistjejen sa...

Anne,
absolut! Det tycker jag också!

Sweflo,
haha, så du får också chokladcravings då!!!! ;-)
Kram!

Anna, Fair and True sa...

Vilken super-man! :)

Saltistjejen sa...

Anna,
japp! :-)