fredag, januari 15, 2010

Kommer senare

Vad är det som kommer senare? Jo, mitt Fredagstema såklart.
I vanlig ordning är jag sen med det, men det kommer. Kanske ikväll eller under helgen.
I övrigt har jag inte så mycket att berätta just för tillfället.
Mer än att vi var barnvakter igårkväll till grannarnas lille W.
Hämtade honom på dagis för första gången och det gick jättefint även om han såg lite förvånad ut när han såg mig, M och Lill-Skruttan istället för sin egen pappa som annars brukar hämta honom. Men Lill-Skruttan tog honom resolut i ena handen (det har jag aldrig sett förut så det måste vara något hon lärt sig på dagis) och började promenera.
Det är otroligt roligt att se dem tillsammans. Båda verkar tycka om varandra. Genuint. Visst blir det bråk titt som tätt. Man vill ju gärna ha samma leksaker samtidigt. Men bådas ansikten lyser som små solar när de får syn på varandra. Och Lill-Skruttan är i vilket fall oerhört glad i W.

Kvällen gick fint. Middag, bad, lek och nattning. Inga problem.
Sedan avslutade M och jag med att titta på ytterligare ett avsnitt av "The Wire".
Idag är det fredag och det känns jätteskönt! Helgen stundar. Inga direkta planer finns vilket också känns skönt. På måndag är det en s.k Holiday. Inte för alla, men dagis är stängt så M och jag kommer att dela på den dagen med Lill-Skruttan. Det blir alltså en lite längre helg än vanligt!

1 kommentar:

mammigranten sa...

Visst är det gulligt när barnen hittar vänner!
Kul att de leker bra ihop och att det även funkade att hämta!

Ha en trevlig helg!
Kram