torsdag, juli 30, 2009

Ett par timmar kvar...

...sedan blir det möte med chefen. Eller ja, inte min "riktiga" chef utan den chef jag har här på labbet där jag just nu arbetar. Chefen som jag tidigare haft en hel del "problem" med.
Detta är vårt första riktiga jobbmöte. Sedan jag började här i maj.
Nu ska vi diskutera projektet och vad mitt nästa steg ska bli.
Jo, jag är lite nervös. Eller snarare lite spänd kanske man ska säga. Det är inte helt konstigt med tanke på vad som uppenbarat sig i min inbox tidigare. Men förhoppningsvis ska det gå vägen.

Jag är på ett vis glad över att vi äntligen ska prata om projektet eftersom vi hittills inte haft något riktigt möte utan bara korta stunder som jag lyckats "stjäla" till mig då jag haft mer "akuta" frågor. Stunder mellan chefens andra möten, telefonkonferenser etc etc.
Men givetvis vill chefen nu att jag ska ha en mängd intelligenta smarta och trixiga förslag på experiment. Det kan jag avslöja att jag inte har.
Detta fält är nytt för mig. Jag har försökt att läsa in mig, men sådant tar tid. Något jag tyvärr inte tror att chefen har någon som helst förståelse för eftersom chefens motto är "allt borde varit gjort igår eller ännu hellre förra veckan".

Men jag måste säga att jag ändå försökt. Har läst och läst (mellan labbandet). Och igårkväll kom jag tillbaks till jobbet efter middagen och satt här och läste till strax efter midnatt. Då var jag så trött att det inte gick in mer i skallen....
Tycker dock det var riktigt bra att få tid att läsa så mycket och jag känner att en del pusselbitar faktiskt fallit på plats. Men att därifrån komma till nivån där man kan föreslå egna nya och genomförbara idéer är det ändå en bit kvar. Känner jag.
Nu har jag ett par timmar kvar till mötet. Ska försöka hinna läsa lite till och fundera ut om jag kanske kan komma på några kluriga frågeställningar tills dess. Hjärnan är iallafall lite fräschare nu än igårnatt.

Jaja, det går som det går.
Men visst, det ska bli jädrans skönt när mötet är över. Oavsett hur det går.
Bara att ha det bakom sig kommer kännas som en lättnad.
Usch, det var länge sedan jag kände såhär inför ett jobbrelaterat möte!
Knasigt egentligen.

Men när det väl är över ska jag fira med lunch och en god kaffe!
Längtar....

6 kommentarer:

SweFlo sa...

Lycka till med mötet! Jag håller tummarna att allt går som på räls och du kan ta en välbehövlig fikapaus efetråt... Kram!

Pratglad sa...

hoppas verkligen att det gick bra och att ni lyckades kommunicera ordentligt!!!

*kramar om*

Emmama sa...

Hoppas det gick bra, jag ska hålla alla mina tummar resten av dagen Saltis!
Kram!

Desiree sa...

Jag får önska dig lycka till och hoppas att mötet går riktigt bra. Jag har full förståelse för att du är lite nervös inför första mötet med chefen då man ännu inte riktigt känner varandra och också då fältet och projektet är nytt för dig. Men förhoppningvis går det bra och det ger dig tillfälle att disskutera projektet mer så att du får svar på frågor och också kanske får ett bättre hum om vad som din chef prioriterar osv. Det går nog bra och sedan får du fira med en god fika. Håller tummarna.

Camilla sa...

Lycka till med mötet. Hoppas att det går bra o att chefen inte får någo slags spel utan kan prata konstruktvt.
Kram

Saltistjejen sa...

Sweflo,
tack!!
Det gick bra men nu är jag trött. Lite utpumpad nästan.
Kram!


Pratglad,
tack!!! Jo det blev ett riktigt bra möte till slut. Trots att jag var rätt stressad innan.
kram!


Emmama,
å gulle du! Vila bra tummar du måste ha för mötet gick jättefint!
Tack och kram!!!


Desiree,
jo visst är det så att det tar ite tid att komma in i ettnytt projekt och ett nytt fält. Men mötet gick riktigt bra och det känns otroligt skönt nu.
Kram!


Camilla,
tack!
Chefen visade sg från sin soligaste sida så det blev ett riktigt bra möte med en massa bra info och diskussioner. Precis så som jag alltid hoppas möten ska vara. Synd bara att jag var så stressad innan mötet. Sådant är ju så onödigt men det är svårt eftersom chefen uppenbarligen kommunicerar annorlunda via mail. Åtminstone ibland...
Kram!