torsdag, juli 23, 2009

Gårdagens firande

Gårdagens firande blev helt klart lyckat!
En date med M samt Harry Potter kunde bara inte gå fel. Och det gjorde det ju inte heller...
Att se senaste Potterfilmen på en IMAXbiograf som dessutom visade första 20 inuterna i 3D var en himla häftig känsla! Fast 3D-glasögonen var bland det fulaste jag sett på länge! Skulle tagit en bild men det glömde jag bort.
Däremot att gå på bio redan kl 10 en förmddag kändes lite udda måste jag säga. Jag har aldrig tidigare gått på bo så tidigt. Matinéer har jag sett men det har ändå varit på eftermiddagen. Fast vi kom båda på i efterhand att det nästan blev lite symboliskt ändå eftersom vår vigsel började kl 16 svensk tid, vilket ju faktiskt är kl 10 amerikansk tid. Så det var ju rätt passande ändå.

På vägen hem lunchade vi på en otroligt mysig restaurang. Det var Frederick´s där vi var på bröllopsmiddag då våra vänner E & M gifte sig i våras.
Lunchen blev en 3-rätters med varsitt glas rosé. Så gott ch så mysigt att få njuta av både sällskapet och maten utan att ha ständig uppsikt över Lill-Skruttan.
Det var även rätt kul och intressant att studera resten av gästerna på denna restaurang. En hel del s k "fina damer" med shoppingkassar från Gucci och andra fashionabla ställen. Annorlunda stil. Annorlunda manér. Helt klart en annan värld.

Att gå tillbaks till jobbet efteråt kändes lite trögt, men jag lyckades faktiskt vara riktigt duktig och effektiv ändå vilket kändes bra det med.

Här nedan är ett par bilder från vår lunch.









8 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Vill bara utbrista i ett litet GRATTIS. Det var strongt att gå tillbaks till jobbet;-)

Marianne sa...

Så MYSIGT! Och vad gott det ser ut!

Var filmen bra alltså?

KRAM!

Victoria sa...

Vilken mysig dag ni hade och ett försenat grattis på bröllopsdagen! Var filmen otäck eller kan jag ta med ett par tio-elvaåringar och titta på den?
Kramar!

Saltistjejen sa...

Fritt ur Hjärtat,
TACK!!


Marianne,
ja detta är en jättemysig restaurang med supergod mat och jättebra service! Om du kommer till NYC så rekommenderar jag den verkligen! :-)
Filmen var jättebra men hade nästan förväntat mig det för jag tyckte boken var så bra!
Kramar!!


Vic,
tack! Ja det var en himla härlig dag!
Och filmen var superbra MEN det var rätt läskig och otäck ockås. Så det är svårt att ge råd till dig med Lill & Lång. Allt beror ju på hur pass "känsliga" de är för otäcka och lite skrämmande scener. Jag vet inte ifall du/ni läst boken. Om de läst boken kanske det inte känns lika läskigt eftersom de då vet vad som ska hända och man kan prata om det innan. Det är särksilt en scen jag tänker på när Harry är tillsammans med Dumbledore i en mörk "grotta". Den episoden mindes jag som läskig från boken också. Och den är riktigt läskig i filmen.
Som sagt, denna filmen är den klart mörkaste och otcäkaste hittills. Precis som böckerna där den näst sista ju var den läskigaste och mörkaste av de alla tycker jag. Men om Lill & Lång inte är känsliga eller om de är "vana" med läskiga filmer så kanske det är ok??? JAG själv hade dock blivit supoerrädd om jag varit 10 år, men så var jag väldigt lättskrämd som liten också. Mitt intresse för skräckfilm kom låååångt senare, haha! ;-)
Man kan säga som så att om de sett Sagan om Ringen filmerna så tror jag att de kan se denna Potter. Men scenen jag just skrev om var läskigare än Tolkienfilmerna tycker jag nog ändå. Just den samt en annan scen är mer gjord som just en skräckfilm...
Usch, du blev kanske inte ett dugg klokare.
Sorry!
Kram!!!!

Anna, Fair and True sa...

Maten ser jättegod ut! Och vad speciellt att det var just samma tid egentligen!

Saltistjejen sa...

Anna Fair and True,
haha ja visst var det. Detta var ju bara slumpen (tiden alltså) men det var lite lustigt.
Maten på detta ställe är god och det är jättemsyigt så om du o Peter vill testa när ni är här rekommenderar jag det!
Kram!

Lia sa...

Grattis till er båda! Vilken härlig dag ni fick tillsammans, och Harry Potter gör alltid livet lite mer...magiskt, eller hur? =) Läser din blogg dagligen Anna, men har inte riktigt haft tid och ork till att uppdatera min egen. Om du har någon kontakt med Fia Baker, skulle du möjligen vilja fråga henne om lilla jag kan få tillgång till hennes numera låsta blogg?
Kramar i massor från Lund

Västmanländskan sa...

En så mysig dag ni fick! Kram!