torsdag, juli 30, 2009

Det gick bra!

Ja, till och med över förväntan faktiskt!

Mötet var kort och gott
intensivt
produktivt
intressant
lite långt
innehållsrikt

Ja, bra helt enkelt.

Det handlade i stora drag om att fundera på hur vi ska föra projektet vidare när jag har mina första "verktyg" färdiga, vilket jag hoppas ha inom 1-2 veckor eller så. Chefen hade en hel del förslag. Bra sådana. Väldigt bra. Spännande tycker jag. Och inte nog med det. Chefen lyssnade mer än gärna på mig också.
Vi diskuterade lite olika idéer och tillvägagångssätt. Lite olika framtida vinklingar.
Chefen visade sig från sin allra bästa sida vilken är totalt motsatt den som tidigare visats i vissa mail. Idag var det entusiasm, mycket skratt, lite skvaller samt mycket mycket info. Tips, råd, och namn på olika personer som kan ge mig ytterligare information.

Efteråt kändes det oerhört skönt.
Det blev sedan en sushi-lunch med en av bästa vännerna här vilket kändes riktigt härligt.
Men oj vad jag blev trött.
Ett nästan 2 timmar långt intensivt möte som jag har gruvat mig inför i flera dagar.
Det tog på krafterna.
Har en begynnande huvudvärk på gång känner jag.
Tänkte avsluta lite tidigare idag.

Nu ska jag smälta all ny information och imorgon blir det till att ta tag i en hel del nya saker.
Och det bästa av allt är att det känns riktigt riktigt roligt!
Jag gillar verklgien mitt jobb!!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad underbart Saltis att det gick så bra!!! Jag förstår att du drog en lättnadens suck efteråt! Jätteskönt att du kan slappna av lite mer på jobbet nu och inte gå runt och oroa dig för chefen och hennes konstiga attityd... (är hon kvinna eller är det bara något jag fått för mig??)
O har precis bokat sina NJ-biljetter, jag väntar på systerns beslut om att hänga med eller inte men förhoppningsvis blir mina också bokade imorgon! 17-23 kommer vi vara i dina trakter... Vet inte riktigt vad vi ska hitta på under helgen men vill gärna åka längs med kusten, kanske i Connecticut. Och Anna Fair and True, när är det de kommer till NYC?
Kram!

Anna, Fair and True sa...

Vad skönt! Bådar gott för framtiden! Ni ska ju jobba ihop ett tag liksom!

Såg Petras kommentar och fråga här ovan. Vi kommer att vara i NYC mellan 18-22 augusti så då är vi ju där samtidigt!! Vi flyger in från San Francisco tidigt på morgonen den 18 och sedan går flyget hem till Sverige sent på kvällen den 22:a. Vi ska bo på Hilton Garden Inn (tror jag det hette) i Chelsea.

Tänk vad coolt om vi kan ses allihopa!!!

Kram!

SweFlo sa...

Vad härligt att starta helgen med det där i ryggen!

Saltistjejen sa...

Petchie och Anna Fair and True!
ååååå vad SKOJ att ni är här samtidigt!
SJÄLVKLART ska vi ses!
Ni vet ju båda var jag bor, hehe.... ;-)
Anna har ju efterfrågat den hemliga cocktailbarne så det står på schemat. Kanske vill Petra och O förlja med???
Vi får höras mer via mailen!
Bamsekramar tjejer!


Sweflo,
japp det känns hur bra som helst!!!'
Kram!!!

Camilla sa...

Skönt att mötet gick över förväntan! Men vad synd att du behövde traska runt och vara nervös innan, det är ju aldrig kul.
Kanske chefen behöver fila lite på hur hon formulerar sina mail i framtiden.
Gott att du nu ser fram emot att traska iväg till jobbet med en bra känsla i magen :)

Kram

Saltistjejen sa...

Camilla,
ja det känns väldigt skönt! Men detta med chefen mail tror jag dessvärre kommer vara ngt som kommer fortsätta. Det positiva efter mötet är att jag känner att jag kanske inte behöver lägga så mycket vikt vid mail-formuleringarna i framtiden eftersom det uppenbarligen inte riktigt verkar så "illa" när man ses och pratar "på riktigt".
Kram!

Desiree sa...

Åh vad skönt att höra att mötet gick bra och att det var mycket produktivt också. Det är alltid en lättnad då man haft sitt första möte och lärt känna varandra lite bättre. Ja nu har du säkerligen en hel del att smälta och suga på inför ditt projekt. Härligt att du nu har helgen på dig att njuta av först innan du kör igång med nya krafter och planer på måndag efter detta möte. Sköt om dig och ha en fin helg.

Saltistjejen sa...

Desiree,
tack! Ja det känns väldigt skönt nu måste jag säga.
Och det är inte helt fel att det är fredag heller. :-)
Tack för ditt stöd!
Kram!

Karin sa...

Vad skönt! Får lite dejavu från KI-tiden... Jag tycker att du är himla duktig som fortfarande orkar stressa med labbar och projekt!! Försöker tvinga I med ut i Älvsjöskogen för att plocka blåbär, men det går inte så bra (tonårsfasoner har börjat skönjas...). I em ska vi ev på stan för att kolla in årets Pridefestival.
Kramar och lycka till med projektet- må alla experiment gå din väg ;-)

olgakatt sa...

Tänk att dr Jekyll och mr(mrs?) Hyde fortfarande knallar omkring! Ett rätt otäckt sätt att kontrollera sin omgivning på - tills man avslöjats. Bra att du nu gjort det, då minskar risken att vederbörande stjäl energi igen genom att skicka räliga mejl!
Önskar dig mycken arbetsglädje framöver!
Kram!

Marianne sa...

Åh, vad skönt Saltis! Vad glad jag blir för din skull!

KRAMAR!

Lullun sa...

Hej Saltis!
Så har jag äntligen kommit ikapp mig i läsandet här på din blogg, och tagit del av mycket kul, spännande och en del tråkigheter. Tack för att du delar med dig. Jag har dock varit enormt tråkig och inte kommenterat under vägen, men skulle jag ha gjort det, inklusive läst alla kommentarerna (har dock läst en hel del), hade jag suttit här i flera dagar (långsam som jag är när jag läser dessutom). Lovar dock att det blir fler kommentarer från mig i framtiden! :-)
Och så måste jag ju bara säga, nej vad har lilla E har blivit STOR! Och så underbart strålande glad och söt hon är!
Kram!

Saltistjejen sa...

Karin,
haha! Ja du så I har nu lite tonåringstendenser....! :-)
Ang forskningen så jo visst är det så att det ibland kan kännas stressigt. Men det är verkligen en tudelad känsla eftersom det är väldigt roligt när man tycker projektet känns kul också. Men som sagt, det går ju inte i racerfart precis tyvärr...
KRAM!!!


Olgakatt,
nej jag ska försöka att inte låta energitjuven komma och stjäla den lilla energi jag råkar ha över. Just nu känns det som om jag faktiskt har hittat ett bra och fungerfande sätt att förhålla mig till det hela. Vi får se ifall det räcker en tid.
Kram!!


Marianne,
tack! Gulledig!
kramar!


Lullun,
heeeej vännen! Jag är verkligen sååå glad att du är tillbaks igen!
Och självklart kan du inte kommentera alla mina inlägg! Jag är glad och imponerad över att du ens har läst ikapp!
Det känns jätteroligt att du börjat blogga igen nu och att vi kommer kunna ha "kontakt" igen via bloggarna!
Bamsekram!!

Marianne sa...

Nu kom jag alldeles av mig när jag såg att Lullun var tillbaks!

Hoppas att allt gick bra med lilla babyn!

Kramar!

Saltistjejen sa...

Marianne,
hahaha! VISST är det KUUUUUL att Lulluna är tillbaka!!!!???!!!???!!!??!! :-D
Jag tycker det är fantastiskt roligt!
Och ang babyn har jag fortfarande inte hört ngt.
Vi får se.
Hoppas du mår bättre iallafall!
kramar!

Marianne sa...

Ja det är helt otroligt roligt att Lullun är tillbaka! Jag skrev till och med kommentaren på fel inlägg, så glad blev jag : D

Jag mår mycket bättre nu. Tack!

KRAM!

Saltistjejen sa...

Marianne,
haha det såg jag också men sådant gör jag också iböand... ;-)
Och vad skönt att du mår bättre nu!
Kram!