söndag, juli 05, 2009

Senaste dagarna i bilder.

Lille M. Knappt1 månad och ca 2,3 kg tung....


Lill-Skruttan var nyfiken på bebisen och ville gärna hälsa.


Brighton Beach



Perfekt temperatur, lite vindsamt ulliga så sommarmoln. Äntligen känns det som om sommaren är här!


En härlig sommardag på stranden. Och ändå är man faktiskt fortfarande i New York City. Rätt otroligt ändå.



Vilken härligt stor sandlåda!!!


Efteråt blev det middag på den ryska restaurangen "Tatiana".


God mat, god öl och gott sällskap. Kan det bli bättre???


Strandpromenaden ovanförsjälva stranden.


Glad tjej.





Nöjesparken på Coney Island.


Det är ju här Nathan´s Hot dogs har sitt urpsrung.


Och den årliga korvätartävlingen går av stapeln varje 4:e juli. Här ser ni nedräkningen inför nästa år.


13 kommentarer:

Sanna sa...

Verkligen otroligt med en strand så där i New York city. Åhhh vad jag läntar till vår resa när jag följer din blogg. Kram

Marianne sa...

Är det första gången Lilla Söta är på stranden? Kan inte påminna mig några strandfoton av henne tidigare? Fast jag har dåligt minne.

HÄRLIGT med en sån riktigt skön dag! Badade ni också? Är det varmt i vattnet där, eller är det kyliga Atlant-vågor?

Åh vad jag är glad att jag slipper vara med i den där korvätartävlingen : D

KRAMAR!

Desiree sa...

Härliga sommriga bilder Saltis. Toppen att ni har en strand så pass nära er. Hur lång tid tar det att ta sig ut dit? Kan ni åka ut kommunalt eller måste man ha bil? Vad söt lilla M var men självklart också din egna lill skrutta. Ni ser ut att ha haft det underbart på beachen. Det där med mat tävlingar tycker jag är lite äckligt. Jag antar att man inte är sugen på korv på ett bra tag efter att ha ställt upp på något sådant. Ha det fortsatt bra.

Camilla sa...

Vilken trevlig helg ni verkar ha haft!
Vet du hur många korvar den käkade som vann tävlingen? Det är ju helt sjukt med dessa ätartävlingar. Vissa trycker i sig mat för att vinna en tävling medan andra äter för att försöka att överleva. Världen är bra skev.

Nu får du investera i spadar, hinkar & andra strandprylar åt lill-tjejen. Sen kommer hon att bli sandslottsprinsessa :)

Ha det gott
Kram

Taina sa...

Happy 4th of July Saltis! Så här ett par dagar i efterskott ;)
Gud så läckert det ser ut på DEN där stranden då! Och Ella hade lite mer sand att leka med, ser jag, hahahaha!
Ja, vädret har ju varit kanon i helgen. Inte fööör varmt heller utan precis lagom. Blev det något dopp då?
Var ni med på årets Hot Dog tävling? Som åskådare eller kanske till och med deltagare? Antar att deltagarna är av den större storleken, typ XXXXL eller liknande :D

Nu är det bara 5 arbetsdagar kvaaaaaaaaaaar och sedan semesteeeeeeeeeerrrrrrr! Gissa om jag längtar?
Kramar i massor!!!

Suzesan sa...

Vilka härliga strandbilder. Sen så var det en fiiin bebis. Så söt.

Kram
/Susanne

Saltistjejen sa...

Sanna,
javisst är det helt fantastiskt att en sådan här strand finns i NYC!! Visserligen en bit från Manhattan men ändå. Kul att du tycker bloggen inspirerat dig inför er resa hit! :-)
kramar!


Marianne,
japp det är första gången. och det var så ROLIGT att se henne på stranden. Det kommer vi med all säkerhet göra om fler gånger! :-)
Vi badade inte även om många gjorde det. Men vi hade inte med badkläder eftersom vi inte riktigt planerat för just en sådan strandvistelse som det ändå blev. Vattnet var klart badbart men inte supervarmt. jag badar dock gärna i lite kyligare temperaturer bara det är varmt i luften så jag hade lätt kunnat bada där. Skulle gissa på en 18-19 grader ungefär.
Och korvätertävlignen är man gärna utan! uek!!
Kramar!!


Desiree,
ja det var verkligen jättehärligt med stranden. Den ligger ju inte på gångavstånd direkt men det var inte så långt bort ändå. man behövde ingen bil vilket var det allra bästa med vägen dit. Det tog nog en dryg timme dit med tunnelbana. Q-tåget då som går express på Manhattan. När jag tänkte efter insåg jag att jag satt lika länge på tåget enkel resa till mitt förra jobb. Så med det i minnet tyckte jag inte det var så långt... ;-)
Ja den där korvtävlingen är inget jag skulle vilja se ens. Vi kände faktiskt inte till att den hölls just 4:e juli som ju var den dag vi var där. Men eftersom vi spenderade dagen på stranden missade vi tävlinge. turligt nog!
Kramar!!

Camilla,
ja det var en riktigt skön helg. Fint väder gör så mycket för humöret också! :-)
nej jag vet inte antalet korvar, men jag minns att tidigare år har det varit sjuuukt många! Man fattar inte! Tror det dessutom varit en japan som vunnit tävlignen flera år i rad...
tycker också att matätartävlingar är ett sjukt fenomen! Usch!
och jo, nu ska vi köpa ett parasoll samt lite strandleksaker till Lill-Skruttan!
kram!


Taina,
tack detsamma! Ja det var en härlig strand om än lite väl mycket folk. Men det får man nog räkna med en fin sommarhelg i NYC....
Vädret varverkligen helt fantastiskt i helgen! perfekt! Men nej inget dopp. Bara fötterna.
Vi var inte alls med på tävlingen. Varken som deltagare eller åskådare. Inte riktigt vår grej det där... ;-)
Tänk att du reser hem så snart! ojojoj!!!!!
Hoppas ni får tillbaka solen i Sverige då när ni kommer. kansxke tar den bara lite paus nu för att kunna orka lysa fint igen när ni är framme! :-)
Kraaaamar!!!!


Suzesan,
ja visst var lille M gullig. Tänk vad snabbt man glömmer hur små de är när de är sådär nya...
Du ahr ju en sådan liten Nyföding själv nu att snusa på! Hur går det med mormorandet???? :-)
KRAAMAR!

Suzesan sa...

Eller hur man glömmer fort hur små de varit.

Jo då jag är väldigt glad mormor och väntar. Jag har ännu inte träffat det lilla söta underverket. Men det gör inget.
Det blir snart, det är jag säker på. Det har varit varmt nu och jag känner modern väl:)Haha.

Tjugofem(30) mil i sån värme är ingen hit. Sen tror jag inte att de har nån bil ännu.

Just nu är det väldigt tyst på alla håll så jag får avvakta.

Jag måste snabba mig med koftan. Sticka fortare för det är inte roligt om det är halvfärdigt ju.

Det är säkert så att lilla Ella processar att gå/stå... när hon sover. Mycket händer nu så det är nog inte konstigt att hon har svårt att gå ner i varv. Mycket nytt.

Kram
/Susanne

Saltistjejen sa...

Suzesan,
nej jag förstår om det inte känns som prio ett att sätta sig i en bil och köra alt åka i 30 mil när det är supervarmt. Särksilt inte som nyförlöst mamma med liten nyföding. Men tids nog kommer du få snusa på underverket!! :-)
Och du kan ju jobba vidare med koftan medan du väntar. DET är ju bra på så vis. Du kommer hinna klart! :-)
Kramar!

Anonym sa...

6:e bilden från början är helt underbar!

Saltistjejen sa...

Carina,
å tack!!!! :-)

Anna, Fair and True sa...

Ser ut som en härlig helg! Har varit på en strand i New York eller om det var New Jersey men minns inte vad den hette. Det var inte Long Beach i alla fall :)

Saltistjejen sa...

Anna Fair and True,
ja det var härligt!
Det finns ju många fina stränder i Jersey har jag förstått. Har aldrig varit på ngn där själv, men de gör en del reklam för olika stränder där på TV. Denna ligger ju i Brooklyn! Så det är NYC.
Kram!