måndag, december 23, 2013

Julmage

























Idag, såhär da'n före dopparda'n tänkte jag faktiskt ta och passa på att presentera en julklapp vi önskat oss länge men som tog en rätt bra stund att slå in. Men nu är den iallafall på tillväxt och vi hoppas att vi ska få öppna den någongång i slutet av april

Jag hoppas även att de flesta av Er där ute har kommit över den värsta jultressen och nu kan luta er tillbaka, lägga upp fötterna, sippa på glöggen, titta på granen, dra in alla juldofter och njuta av en riktigt fin, skön, mysig, härlig och God Jul! 


47 kommentarer:

Sahra sa...

Men lägg av. Vilken underbar nyhet. Nu blir jag tårögd. Stort stort grattis.
God jul!

Saltistjejen sa...

Sahra,
TACK vännen!! Och ja, det känns fortfarande nästan lite overkligt. :-)
Önskar även er en riktigt fin jul!
Kram!

Taina sa...

Yay!!!! Julekramar till er alla!!!

Saltistjejen sa...

Taina,
TACK!! och ja, du kände ju redan till den även om den var ack så mycket mindre då vi sågs... ;-)
Riktigt varma Julkramar till er också!

Annika sa...

MEN vad!!??? VAD roligt!!!
Tusen tusen tusen tusen grattis!!!
Vad underbart för er ALLA.
Så glad för er skull!!!
KRAMAR i massor!!!!

Saltistjejen sa...

Annika,
Hahaha!!! Ja det kanske blev lite chockartat såhär dagen före julafton och allt.... :-)
TACK vännen! Det känns fantastiskt på många vis men fortfarande har vi nog lite svårt att förstå ändå.
KRAM!

Josefine sa...

WOW! Massa, massa grattis! Så glad jag blir (och då känner jag ändå bara er via bloggen)! Så fantastiskt och underbart för er! Stort lycka till!

Anna, Fair and True sa...

Så himla glad för er skull! Har undrat just om ni var "färdiga" eller ville (och kunde) få fler. Vad tycker Ella?! Kram!

Sara sa...

Hej,
Hittade er blogg för länge sen genom en annan blogg och fastnade.
Ville bara säga Grattis!

SweFlo sa...

Wow!

GRATTIS!

Helt fantastiskt kul!!! Ha en riktigt trevlig jul!!!

eastcoastmom sa...

Så fantastiskt kul! Yay för er alla, happy holidays!

Mrs Clapper sa...

Så roligt! Stor grattis!! Vilka härliga och underbara nyheter så här innan julafton. :) många kramar till er!

Miss Marie sa...

Vilken underbar nyhet! Blir lite tårögd när jag sitter här, hör gärna mer av er berättelse! Ha en riktigt fin jul!

Saltistjejen sa...

Josefin,
TACK! Ja det känns stort på flera vis. Och vi glädjer oss. :-)


Anna Fair and True,
Tack Tack! :-) Ella tycker det ska bli jätteroligt och spännande. Hon prtar med magen flera gånger varje dag och är så himla söt.
Kram!


Sara,
hej och TACK för att du tittar in här och läser. Alltid roligt att få en tecken från ens läsare man inte känner till. Och tack för ditt grattis!


Katrin,
Tack!
:-)


eastcoastmom,
Ja, detta känns otroligt roligt även om vi är rätt spända på hur det hela ska bli också ;-)
Kram och Tack!


Mrs Clapper,
Tack! Och ja det fick bli officiellt såhär innan jul kände jag. :-)
Kramar!


Miss Marie,
Å söta du! Vad glad jag blir. Jag kommer berätta mer senare. Lovar.
Kramar!

Liz sa...

Men ah vilken fantastisk julklapp!! Gud sa underbart, stort stort Grattis!!

Blir sa glad for er skull, och tanker herregud, inte konstigt att du har varit trott och helt fardig med stressen med jobbet! Hoppas att det trappar ner lite nu framforallt ocksa med tanke pa lilla magen! Hoppas att du mar bra forutom stressen da, men att graviditeten flyter pa bra!

SA spannande, ska bli harligt att fa folja med under tiden!

Stora kramar och en riktigt GOD JUL! <3

Melting Pot sa...

Vilken fantastiskt rolig nyhet såhär dan före dan! Hoppas du mår bra och att ni får en skön och vilsam jul.
Stort Grattis! KRAM

Anonym sa...

Stort grattis! Man får lite påminnelse om vad julen handlar om med en sådan här fin nyhet.

Anonym sa...

Grattis till tusen! Vilken underbar julklapp att "ge" till familjen i Sverige! Så underbart!!
Spännande! Jag har varit kass på att kommentera på bloggar på länge men ska skärpa mig! God jul och gott nytt år på er!!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Saltistjejen sa...

Liz,
TACK vännen! Ja det känns underbart och fantastiskt. Och visst är detta också en stor del till att jag varit så otroligt trött denna hösten. Men nu är det lite bättre. :-)
Kram!!


Melting Pot,
Tack!!! Ja, jag mår bra och imorgon och juldagen tänker jag minsann ta det lugnt och knappt jobba alls. :-)
Kramar!


myhrans,
Haha jo det har du nog rätt i :-)
Och tack för dina gulliga ord!


Jess,
Tack söta du!
Ja det var roligt att vi kunde se familjen nu också innan ebben är född. :-)
Hoppas du och dina fina killar (alla tre) vår en riktigt fin jul ni med!
Kram!

Anne-Marie sa...

STORT GRATTIS till er allihop! Så roligt och vilken underbar julklapp. :) Stor kram!

Charlie sa ... sa...

Å, så underbart roligt! Jag blir också tårögd <3

GRATTIS till er och blivande storasyster!

God Jul och stora kramar!

Steel City Anna sa...

Vilka glada nyheter! God jul!

Saltistjejen sa...

Anne-Marie,
Tack! Ja, det känns nästan lite som en julklapp. :-)
Kram!


Lotta,
Å Lotta, tack vännen!
Kram och God Jul!


Steel City Anna,
Tack! Jodå, glatt är det allt. :-)
Hoppas ni får en fin jul!

ExPIAtriate sa...

Grattis! Vilken underbar nyhet! Jag blev tarogd nar jag laste, sa roligt!!! Hoppas ni far en underbar jul och lite forfortjant vila!
God jul till er alla!!!
Kram!!!!

Saltistjejen sa...

ExPIAtriate wife,
TACK gulle du! Jag önskar även dig och din familj en riktigt fin jul och hoppas ni kan ta det lugnt och ladda batterierna!
Kramar!

Jen sa...

Stort grattis!! Hoppas att ni får en fin jul!
Kramar från NZ

Desiree sa...

Åh så kul Saltis! Stort stort grattis! Vilka underbara nyheter.Så glad för er och så spännande.
Stor grattis kram

Sofie sa...

Stort grattis! Har läst din blogg länge men inte kommenterat förr. Men klart jag måste göra det nu! :)

Anne sa...

Åååååhhhh, vilken underbar nyhet. Bästa finaste Anna, massor av grattis! Jag mailade dig ett kort mail alldeles nyss, lite osäker på om jag hade rätt adress. Men ville bara ge lite "heads up", får du inget mail är det jag som skrivit fel adress.
Vilken nyhet, vilken julklapp!
KRam

Saltistjejen sa...

Jen,
Tack!! Detsamma till dig!
Kram!


Desiree,
Tack igen vännen!
Kram!!


Sofie,
Hej och vad roligt att du läser! :-) Tack också för ditt fina grattis!


Anne,
Tack kära söta du! Jag fick ditt mail och har mailat tillbaka. :-)
KRAMAR!

Therese sa...

Stort varmt grattis!!!
Tyckte mig skymta en mage på fotona i din svägerskas blogg och vad glad jag blev nu att jag såg rätt :)
Många julkramar

Eva i Tyresö sa...

Grattis säger Eva i Tyresö som tittar till dig på bloggen ibland.
Måtte nu allt gå bra. Undra på att du varit trött!!

Christina sa...

Åh! Stort stort grattis från en trogen läsare som väl aldrig kommenterat!

Mrs F sa...

Grattis, va roligt för er!

Lisa sa...

Grattis Saltis, vad glad jag blir för er skull! Här är en till som läst jättelänge utan att kommentera. Minns när du väntade lill-Skruttan!

Trillingnöten sa...

Stort, stort grattis vännen!! Tänk! Jag är så glad för er skull! Så himla festligt också att vi har barn i samma ålder :) Först våra döttrar som är födda med 6 månaders mellanrum och så nu ytterligare barn (vilket kön på ert vet vi ju inte) med drygt 6 månaders mellanrum :) Så härligt för E att få ett syskon också! Hur har hon reagerat? Hon måste vara väldigt spänd och nyfiken! :)
Än en gång, STORT grattis!!! Kram på er!

Saltistjejen sa...

Therese,
Tack!! Haha så duy tyckte du skymtade den på bilder från Sverige. Ja den kunde nog ses på någon eller några av bilderna där. :-)
Kram!!


Eva,
Tack! Och ja en del av min trötthet kan definitivt komma rån magen. :-)
Kramar!


Christina,
TACK och vad roligt att du vill kommentera nu efter att du läst här! Jag blir alltid lika glad över att "se" nya läsare.


Mrs F,
Tack!!


Lisa,
Tack vad glad jag blir. Och vad roligt att du ville kommentera nu. Så kul att få "hälsa" på er läsare tycker jag! :-) Lite extra roligt att du t o m var med från då Lill-Skruttan "var en mage. :-)
Kram!


Trillingnöten,
åh TACK vännen! Ja, visst ärret roligt att vi verkar ha samma timing vad gäller våra barn hahahaha! På tal om dem vore det superkul att försöka få till en träff nu när ni bor här. Jag har tänkt föreslå det länge men så var det så mycket annat som kommit "i vägen". Men jag tror verkligen att din N och min E skulle kunna ha riktigt kul ihop.
E tycker förresten det ska bli jätteroligt och spännande att bli storasyster. Hon pratar med magen ett par gånger varje dag. Så gulligt!
Kramar!!!

Nessan sa...

Oj, här har nyheter släppts medan jag haft "julledigt" i form av internetpaus från att läsa bloggar mm. Vad roligt att läsa! Stort grattis till hela familjen, vad mysigt! :)

Saltistjejen sa...

Nessan,
Stort Tack!!
:-)

Trillingnöten sa...

Ja, jag har också tänkt på en träff tillsammans! Det har ju varit så fullt upp hos oss båda under det här året känns det som:) Hoppas att det nya året kan bjuda på nån träffa eller två! Det vore himla roligt, både för barnen och för oss! :)

Saltistjejen sa...

Trillingnöten,
Jamen eller hur!?!?! :-)
Det bara MÅSTE vi lyckas få till!
Kramar!

Liz sa...

Grattis! Jag laser din blogg regelbundet men har bara kommenterat nagon enstaka gang (tror det gallde maranger). Jag vantar ocksa barn i slutet av april och bor ca. 45 minuter norr om stan. Vi kanske kan ordna nagon "playdate" (hur sager man det pa svenska forresten?) i sommar! Grattis igen!

Saltistjejen sa...

Liz,
vad KUL!! Det vore ju super. Hör gärna av dig till min emailadress (i högerspalten) så kanske vi kan få till ngn träff framöver!
Kram!

Humlan sa...

Nu har jag läst ikapp lite i bloggvärlden och ser din glada nyhet. Även om jag inte kommenterar så ofta så brukar jag titta in här nu och då.

Stort Grattis till dig och hela familjen!

Saltistjejen sa...

Humlan,
Hej igen!!! Så roligt att du tittar in ibland!
Och stort TACK för ditt Grattis!
Önskar dig ett fint nytt år!
Kram!

Unknown sa...

Grattis grattis. Vad roligt. Då kommer detta år också bli händelserikt.
Massor med kramar till er.

Inser att jag blir avslöjad med att läsa Bloggen som bakisaktivitet :-)