söndag, december 29, 2013

Slappedag

Jo så skulle man nog kunna kalla dagen. Lill-Skruttan kunde konstatera på kvällen att "Nej men jag har ju inte kommit ur pyjamasbyxorna på hela dagen!" och det gällde faktiskt oss alla tre insåg vi då... Ändå har vi hunnit med en del praktiska saker här hemma vilket var skönt att få gjort. Som lite undanplockning och städning (både av lägenheten och akvariet). Och så har vi pysslat, byggt lego, läst och haft det mysigt. Enbart inomhusaktiviteter eftersom vädret idag har varit riktigt uselt med ösregn hela dagen. Imorgon är det måndag och både M och jag måste jobba en del. Dock hoppas vi båda att det inte blir full arbetsdag för någon av oss, utan vi kommer försöka dela på dagen så gott det går.

11 kommentarer:

Sahra sa...

Visst är det skönt. Att bara skrota hemma i myspyskläder. Det är så galet ändå med alla aktiviteter. Särskilt de här dagarna. Det behövs lite återhämtning. Mår du bra annars?
Kram

Desiree sa...

Låter helt underbart. Speciellt om det regnar och är dåligt väder ute. Det här är precis det ni behöver. Jag tror alla behöver någon sådan dag med jämna mellanrum.
Mysigt!
Kram!

Steel City Anna sa...

Pyjamasdagar är underbara :)

Annika sa...

GILLAR sådan dagar. Det hade jag också igår. Gick inte utanför dörren. Men så vräkte ju regnet ner också.
Förstår att Ella trivdes :-)
Satt och läste, slumrade, städade visserligen på morgonen.
På kvällen vin o god middag och sen hela säsong 1 av Episodes på Showtime. REKOMMENDERAS VARMT!!! Skitbra!!!
Kramar till dig!!

Saltistjejen sa...

Sahra,
Ja det är verkligen skönt med sådana dagar ibland. Särksilt efter väldigt intensiva perioder. Att inte känna några direkta "måsten".
Jag mår förhållandevis bra tycker jag. Känner mig stor och otymplig jämfört med samma tid då jag väntade E. Plus lite småkrämpor men annars är det ok.
Kramar!!


Desiree,
ja med tanke på vädret igår var det verkligen perfekt att bara få skrota runt här hemma. :-) Och som sagt sådana dagar behöver man ibland.
Hoppas ni njuter av Florida!
Kram!


Steel City Anna,
Visst är de!! :-)


Annika,
Så ni hade också det där urusla vädret igår då, alltså. Ja det inbjöd inte till ngn promenad ute direkt...
Men som sagt ibland är det riktigt välkommet med sådana dagar då man inte behöver göra ngt särskilt utan kan pyssla på hemma.
:-)
Ska kolla upp Episodes! ;-)
KRAM!

Therese sa...

Helt underbart med sådana pyjamasdagar :)
Jag har också jobbat idag men nu är jag ledig till den 7:e jan. Ska bli så skönt med lite semester.
Kram

Therese sa...

Helt underbart med sådana pyjamasdagar :)
Jag har också jobbat idag men nu är jag ledig till den 7:e jan. Ska bli så skönt med lite semester.
Kram

Marianne sa...

Ja visst är det skönt att ha en slappedag ibland! Det hade jag i lördags, det närmaste jag kom hygien var att borsta tänderna. Och det närmaste jag kom kläder var att ta på mig morgonrocken. :-)

Kramar!

olgakatt sa...

Efter några dagar med en filt dragen upp över huvudet börjar jag vakna till liv så smått. Får ta en njutningsfull pyjamasdag framöver nån gång istället.
Hoppas ni slipper ovädret som hotar östkusten och att det blir den mindre varianten längre norrut. Vill inte ha dig kasande på vägarna om det snöar!!
Här regnar det mest.

Anna, Fair and True sa...

Även om man ibland känner dåligt samvete för sådana dagar så behövs dem!

Saltistjejen sa...

Therese,
haha javisst är det?! :-)
Härligt att du nu har ledigt ända till 7 januari. Önskar jag hade det jag med. Njut och vila!
Kram!


Marianne,
Ja sådana behöver man ibland för att verkligen bara få "vara" utan några som helst måsten.
Kram!


olgakatt,
Jag förstår verkligen att du haft filten över huvudet de senaste dagarna. Själv tittade jag på fotot på Malena och Ella som Marianne tog för ett par somrar sedan och det känns sorgligt även för oss även om vi aldrig "kände" Malena.
Önskar att ert nya år kommer med ny kart och energi och att sorgen kommer att omvandlas till fina minnen.


Anna Fair and True,
Haha, jag har inte ens dåligt samvete!! :-)
Sådana dagar är viktiga de också. Inte minst efter sådana här oerhört intensiva perioder som vi varit inne i denna hösten.
KRAM!