söndag, april 27, 2008

En heldag i Boston

Så har vi varit ute på "resande fot" i snart 4 dagar, men det känns så mycket längre eftersom man dagarna vart fulla av intryck och upplevelser. Från morgon till kväll. Nu är det morgon och jag försöker sitta en stund framför datorn (eftersom vi har fri internetuppkopling här på vårt B&B) innan frukosten.

I torsdagskväll kom vi fram till Boston efter en underbart vacker bilfärd där vi hunnit att njuta av landskapet vi passerat genom. New England är verkligen vackert och pittoreskt. Vi checkade in på hotellet som låg mitt i staden (stadsdelen Beacon Hill) och gick sedan ut för att äta lite middag. Svägerskan hade fått tipset att vi skulle gä till Litte Italy eftersom i stort sett alla restauranger där är toppen, så vi följde det rådet och blev int besvikna. Hittade en urmysig liten restaurang som serverade underbar mat och hade otroligt trevlig och personlig personal. Vi enadse alla om att bruschettan vi fått där var en av de godaste vi alla ätit någonsin!
Mätta och belåtna gick vi sedan till hotellet där vi stupade i säng. Haha, min och M' s säng var en king size bed, och den kändes ungefär lika hög och bred som den var lång...

Fredagen började med frukost på hotellet och sedan promenerade vi genom ett otroligt vackert Boston. Vårsolen lyste och alla träd blommade för fult i parkerna och längs gatorna! Underbart! Det blev en s.k "Duck Tour" med amfimbiefordonen vilket var en rolig och annorlunda sightseeing! Detta är fordon som förr användes av militären eftersom de har hjul så de kan köra på land, men de kan med ett par enkla handgrepp sedan göras om så att de blir "vattengående". Vår guide var en sådan där riktigt underhållande sort så det blev en rolig tur. Kanske saknade vi lite mer historik och information, det var ju trots allt en sightseeing. Detta eftersom det var så många barn på vår tur att guiden satsade ganska mycket krut på dessa, vilket gjorde att en del av den "vuxnare delen" fick stryka på foten. Men på det stora hela var det en väldigt rolig upplevelse, och jag rekommenderar den varmt till alla som kommer tll Boston och som vill se lite mer av staden!

Efter denna tur var vi rejält genomblåsta och ganska frusna så det blev en var lunch på en resturang. Sedan strosade vi mest runt i stadens centrum och M lyckades inhandla ett par skor i rätt storlek. Jag var vid det här laget väldig trött så jag sa att jag vill hem och lägga mig en stund på htellet. Det visade sig då att vi alla kände oss ganska slitna så det blv gemensam promenad tllbaks till hotellet för en timmes vila innan vi på kvällen skulle gå till Svägerskans kompisar L och J som bodde ett stenkast från oss.

Där fick vi sedan ett otroligt varmt mottagande och en supergod middag. L är svenska och träffade Svägerskan när de var och läste spanska i Spanien för flera år sedan. J, hennes man, är amerikan och efter att ha bott ett par år i Sverige har de nu flyttat till Boston. De bodde i en helt fantastiskt vacker lägenhet med egen liten uteplats. Som New York bo kändes det helt sagolikt lyxigt! Det blev en ganska sen men otroligt mysig kväll innan vi lämnade Svägerskan och Loff hos deras vänner och gick mot hotellet.

Igårmorse hämtade vi upp dem med bilen och fortsatte färden mot Cape Cod. Stannade ett par timmar i Newport, som var en otroligt idylisk stad innan vi styrde kosan vidare mot Cape Cod.
Men det hinner jag inte skriva om nu för nu väntar de andra otåligt på att jag ska komma och äta frukost.
Kram till er alla!

Åh, va trevligt ni verkar ha på er resa.
Kul med sightseeing i en amfibietruck. :D
Jag har sett dem här med men aldrig själv varit på en sån tur.

Verkar som att Boston och New England är ett riktigt fint ställe att turista på.

Kan tänka mig att ni alla, och speciellt du som gravid, är helt slut efter en dag av en massa intryck.

Ha det gott!

Kram!

Fröken L sa...

Låter som en härlig resa. Har hört från flera att Boston ska vara en mysig stad.
/Dila

Petchie75 sa...

Åh, vilken härlig dag ni hade i Boston! Vi gick the freedom trail när vi var där, men jag antar att amfibiebåtturen var lite häftigare ;-)
Kul att ni kunde träffa ett par som bor i Boston, det är alltid kul att få lite inblick i hur folk lever på olika ställen.
Hoppas att du inte är helt slut inför den nya veckan!

Desiree sa...

Underbar resa som sagt. Jag skulle gärna vilja se Boston och åka genom New England som jag hört och sett bilder på är mycket vackert precis som du säger. Det är ett måste innan vi lämnar denna kontinent någon dag i framtiden.

Lullun sa...

Låter ju helt underbart! Jag drömde alltid om att åka till Boston när jag var liten (10-årsålderne eller nått), vet inte alls varför egentligen (jag gjorde det då alltså ;-) ). Men nu känner jag verkligen suget igen! :-)

Annika sa...

Boston är en supermysig stad...Som sat; jag skulle kunna bo där.
Kul med resa genom New England.
Cape Cod...Ser fram emot rapport därifrån!
KRAM!!

Marianne sa...

Å, vad härligt det låter! Och kul att lära känna en svenska i Boston!