torsdag, augusti 26, 2010

Äntligen sol!

Så har man för första gången fått se himlen igen efter att vi kom tillbaks. Hittills har vädret nämligen varit regn regn regn regn. Men i morse var det minsann blå himmel och solsken igen. Så härligt! Inte för att jag saknar den där heta fuktiga värmen som var innan vi åkte till Sverige, men lite sol gör mig helt klart både piggare och gladare. Till helgen ser vädret ut att fortsätta bli mer sommarlikt igen. Imorogn säger prognosen ca 26 grader vilket känns perfekt. Sedan ska lördag och söndag bli lite väl varmt med dryga 30 grader, men men... Hoppas slippa fukten bara för då kan ju dryga 30 vara rätt skönt ändå.

Igårkväll hade vi våra vänner Familjen K över på middag. Det var verkligen så roligt att träffa dem igen efter de här två veckorna. De drar till kanada på semester nu en vecka för att hälsa på R´s morföräldrar. Det känns så otroligt bra att ha lärt känna dem! Att ha så bra vänner är verkligen fantastiskt, och sådant gör att man uppskattar sin vardag och hemmiljö ännu mer.

Vår jetlag verkar vara mer eller mindre över. Väldigt smärtfritt denna gången måste jag säga. I morse sov både Lill-Skruttan och jag till ca 7.30 vilket är helt normalt. Så jag tror vi båda är tillbaka i lokaltid igen. Skönt! Jag ska heller inte sticka under stol med att jag tycker det är ganska skönt att det är bara två dagar kvar till helgen. Känner mig just nu ganska omotiverad på jobbet vilket såklart inte är bra. Visst är jag ofta lite ringrostig efter att ha varit hemma i Sverige på semester. Dels jetlag dels omställningen rent allmänt, men denna gången tycker jag allt det är värre än vanligt. Jag hoppas ändå att det inte ska dröja alltför länge innan jag kommer igång med jobbet rent mentalt igen.

5 kommentarer:

Marianne sa...

Vilken dröm, 30 grader. Om någon månad är vi kanske nere i det.

Hoppas att du snart känner dig motiverad igen. Det är verkligen trist när man hamnar i en sån där svacka, men det gör vi väl lite till mans då och då. Det är väl bara att vänta ut svackan och hoppas att den är grund och kort!

KRAMAR!

Annika sa...

Har ni haft pissväder i NYC? Här tycker jag det varit sol och varmt i vanlig ordning...SUCK.
LESS!
Jamen det vet du redan. Fuktigt är det så det räcker och blir över. Shit vad man blir less på fukten alltså!!
Skönt att jetlagen var lindrig den här ggn.
Stora kramar!!

Saltistjejen sa...

Marianne,
ja just nu är det superskönt ute. 27 grader, TORR luft och sol! Men nu sitter jag som sagt på jobbet. Hoppas iallafall helgen blir fin men framförallt nästa helg då vi hyrt stuga.
kram!


Annika,
japp här har det regnat ner sedan vi kom tillbaka i söndags. Skittrist. Men idag skiner solen och det är perfekt ute faktiskt. Ingen fukt men 27 grader. me like!
Kramar!!

Petchie75 sa...

Vad härligt med sol och lagomtemperaturer! Här är det som i Sverige, grått och relativt kallt. Relativt, för igår var jag för varm i jeansjacka och på kvällen gick jag till affären i kjol och bara kofta. Men jag klagar inte, så skönt efter 35 grader i Spanien!
Vad härligt att ni har hittat riktigt goda vänner, det är guld värt när man bor så långt från familj och gamla vänner.
O åker till NJ i september, runt den 20:e och vi pratade om att han kanske kunde träffa er. Får se hur hans dagar kommer att se ut men han skulle tycka att det var väldigt kul.
Kram!!

Saltistjejen sa...

Petra,
ja just nu är det underbart väder här.
Kul med O´s NJ-resa. V får höras senare om han har tid och möjlighet att ses! tror vi är här iallafall. Vore superkul att träffas! :-)
Kram!!