måndag, augusti 22, 2011

Så var det dags

Sista kvällen kommer ju alltid. Hur lång tid man än har på sig så kommer den krypande. Just denna sommar har sista Svärjekvällen dock ofta känts långt bort. Och den har varit efterlängtad. Så trots att det som alltid känns vemodigt att lämna så känner jag mig väldigt glad över att det är Hemresedag imorgon. Det har varit en månad fylld av underbara möten, god mat, härliga dagar och kvällar. Men också en månad som haft sina utmaningar. Måste ändå säga att jag lärt mig en hel del under den här tiden. Främst om mig själv.

Just nu är i stort sett alla väskor är packade och jag sitter ensam på min säng med en snusande liten tjej på en madrass bredvid. Då känns det så långt hem. Jag vill ju bara vara där NU! Skippa alla timmar av resande och väntan och byten, och släpande av tungt baggage och nytt resande... Tänk, imorgon såhär dags är jag hemma. HEMMA! I mitt eget hem. Med hela familjen samlad! Å vad jag längtar!

18 kommentarer:

olgakatt sa...

Önskade mig häromdagen en sån där låda som Kalle och Hobbe har som kan förflytta dem i tid och rum. Du skulle fått låna den idag!

Och ändå - det är inte så länge sedan det tog veckor med båt att göra din resa. Å andra sidan fanns det gott om bärare av bagaget då. Det kunde du haft glädje av nu.

Du kan skicka tillbaka lådan till mig om fyra veckor. Aj, den finns ju inte...

Taina sa...

Trevlig resa hem!

KRAMAR!!!

Katarina sa...

Ha en bra resa hem!

Anna, Fair and True sa...

Vad härligt för er att snart vara hemma! Hoppas resan går smärtfritt! Kram!

Desiree sa...

Ja det är allt borta bra men hemma bäst allt som oftast. Jag hoppas du får en smidig hemresa. Skönt iallfall att du har direktflyg det underlättar ju massor att slippa långa och många byten. Men själva resandet suger liksom jetlag. Have a safe trip home.
Kram!

Millan sa...

Hoppas resan hem gar bra. Ni ar nog kanske tom redan pa vag nu! Forstar att det ska bli skont att komma hem igen. EN hel manad utan M maste ha kant som en valdigt lang tid! Kram

Petchie75 sa...

Jag håller också tummarna att resan går bra och ni slipper en massa strul!
Tänk så härligt det ändå är att ha två "hemma" som man kan längta efter och uppskatta så mycket att besöka! Då åker man ju alltid "hem", oavsett vilket håll man åker på...
Stor kram!

bettankax sa...

Lycklig resa! Förmodar du kanske redan är hemma när du läser detta. Har sagt det förr, och nu igen, jag tycker du är en så härlig och klok kvinna/mamma.
KRAM!!

Annika sa...

Nu är du nog i luften, ngnstans över Grönland eller så, skulle jag tro. Jag hoppas att du har det bra ombord, och att ni inte har haft strul på ngt sätt!
Nu landar du snart på Newark, och snart träffar du M igen!! OCH kommer hem!
Borta bra, men...
Välkommen hem, Saltis!
Kramar i massor!!!

Stef sa...

Trevlig resa och hoppas att fint väder väntar er hemma!

aurorabuddha sa...

Oh, sweetheart, nu tanker jag pa dig! Jag hoppas du har hunnit landa i NY fore jordbavningen!!

Suzesan sa...

Åhhh hoppas allt gått bra nu och så som det är sagt förut. Hoppas ni inte behövde vänta med att landa pga jordbävningen/skalvet.

Nu är väl LillSkruttan överlycklig när hon får träffa sin pappa och vara hemma igen. Så klart hon med kan få nog att att resa och säkerligen alla avsked. Nya möten och hejdå. Lite så. Men barn glömmer ju fort det som är jobbigt. De reparerar sig fort. Det är vi vuxna som tar problemen större. Gör dem större.

Har läst alla dina inlägg om din Svärjresa. Mycket känslor. Eller hur.

Att vilja gå i pyjamas är väl en liten garnati för den lilla att kanske slippa gå ut. Vem vill inte det då och då. Gå i pyjamas.

Stor kram
/Susanne

Marianne sa...

Åh, hoppas att resan har gått bra! Härligt för er att äntligen få komma hem till M igen!!!

Stora kramar!

Anne sa...

Hoppas att resan gått bra, förstår fullständigt att längtan hem till ditt hem och din familj är jättestor. Att få dela på föräldraskapet också, slippa hela ansvaret, få avlastning och alla andra små saker som egen säng, vardgaslivet med mera. KRAM

Slow-Eva sa...

Hoppas resan går bra!
Så skönt för er att komma hem igen till rutiner och att vara en hel familj igen!

Västmanländskan sa...

God tur! Hoppas resan går bra. Kram!

Anne sa...

.....hej igen. nu är du nog hemma. Kanske tampas med jetlag. Jag hoppas resan gick så bra så bra. Nyfiken höra mer hur det är att vara tillbaka och hur lilla fina Ella reagerade möta pappa igen efter så lång tid ifrån varann. KRAM

Saltistjejen sa...

TACK alla ni för era gulliga och fina kommentarer!!!! Jag har inte riktigt haft tid eller ork att ta itu med bloggen sedan jag kom hem men vill säga att jag uppskattar era kommentarer enormt mycket!
Kramar!!