söndag, september 30, 2012

Campingmorgonen

Så kommer här de sista bilderna från vår camping förra helgen. Efter en kylig natt blev det en kylig morgon. Men vacker. Regn och oväder var bortblåst och solen sken. Men kallt var det. En riktig höstmorgon innan solens strålar började värma. Kylan gjorde att vi bestämde oss för att göra upp en eld igen. M fixade och trixade tills han till slut lyckades få liv i pinnar och kol. Sedan blev det en grillad-korv-frukost. Med pinnbröd.

Lill-Skruttan äter sin frukost i solen


Kalla små händer värms i fleecetröjans sköna fickor

Efter frukost myste hon i solen med en Bamsetidning



Här kommer även filten fram.


Sedan blev det ännu mysigare.

Efter frukosten började vi packa ihop våra saker. Det tog sin lilla tid men någonstans mitt på dagen var vi klara och gick tillbaka till bilen. Sedan åkte vi hem. En riktigt bra helg tyckte vi alla. Men som alltid när man varit ute är det skönt att komma hem också. Nästa gång vi ger oss ut kommer vi definitivt ha med oss grejer så vi kan hänga upp maten i träden. Men det lär inte bli förrän nästa år. 


6 kommentarer:

Liz sa...

Mysigt, trist att det var lite kallt, men kanske dock lite skonare kan jag tanka mig att det ar lite kyligt an for varmt och svettigt och klibbigt i taltet? Roligt att Ella tyckte det var kul ocksa. Jag ar inte nagon talt manniska, tror inte jag skulle ge mig ut med husbil/husvagn heller. Nej, och absolut inte sa lange barnen ar sma...Men visst, vill barnen talta sa kan jag tanka mig att stalla upp ett talt i tradgarden over natten....

Kram!

Desiree sa...

Det där kan man kalla mysigt. Bamse tidning i solen med filt. Ni fick till pinnbröden också, kul. Ja nu antar jag att det börjar bli för kyligt för fler tältövernattningar men till våren har ni fler camping äventyr att se fram emot.

Mrs Clapper sa...

Vad LIKA ni är! Hon börjar ju bli stora damen nu, så söt! Grillad korv med pinnbröd låter inte fel som frukost, mums!

olgakatt sa...

Och om ett litet tag vill hon vandra i svenska fjällen....

ExPIAtriate sa...

Ah vad mysigt det sag ut med Bamse under filten! Pinnbrod och korv ar ju jattegott! Harlig helg ni hade tillsammans!
Kram!

Saltistjejen sa...

Liz,
haha ja det här med kylan var kanske lite "oväntat" eftersom dagarna fortfarande varit varma. MEN som svensk är man ju van hahaha! Det gick bra ändå och jo, jag tar hellre kyla än hetta faktiskt.
Att tälta är ngt jag älskar och det kändes kul att E gillade konceptet också. :-)
Kram!


Desiree,
ja Bamsetidningen i solen såg himla skönt ut. :-)
Och pinnbröd är så gott. Jag minns min egen barndom då när man åt pinnbröd. Mmmm... Gott!
Kram!


Mrs Clapper,
tycker u vi är lika?! Haha, kanske lite. Själv har jag svårt att se det, men så kanske det ofta är. :-)
Kram!!


olgakatt,
japp vi får väl se....
:-)


ExPIAtriate wife,
ja det var mysigt med Bamse i solen under filten. Och pjnnbröd gillar jag också.
Mycket!
Kram!