lördag, maj 15, 2010

Suburbia

Nu är vi framme och har tillbringat en hel dag samt tva natter hos Annika. Hittills har allt varit helt suverant! Underbart med forortslugnet och gronskan. Vi har blivit kungligt emottagna och enda smolken i den annars valfyllda bagaren är att jag kanner av min hals. Men jag har fatt basta tipset av Annika, namligen att lagga en halstablett i en varm kopp te! Fantastiskt for halsen!

Igar var det Old Town Alexandria med eftermiddagsrelax pa Annikas kanda deck. Idag blir det DC. Vadret ar underbart och morgonluften frisk efter gardagskvallens askskur. Vi hoppas nu bara att Lill-Skruttans morgonhumor ska bli lite battre.

9 kommentarer:

Petchie75 sa...

Åh, vad mysigt det låter! Halstablett i en kopp te är en klassiker och såå skönt för halsen! Min mor kör det just nu eftersom hon är snuvig.
Hoppas att ni får en fortsatt mysig helg och ser framemot bilder och berättelser både här och hos Annika!
Stora kramar till er alla 6!

sunflake sa...

Hej :)
jag kommenterar på nåt helt annat;) klickade på länken på er hemsida och tyckte det var jättefin, aha och nu vet jag vad du jobbar med - var nyfiken men har inte kommit mig för att fråga!
Å vilket vackert par ni är :-D
Nån gång när ni är i Norden måste ni fara till Åland och paddla kajak, fint här på sommaren, har prövat paddla några gånger och håller med om att det är underbart - innan vi fick veta att jag var gravid planerade J och jag att köpa varsinn i Grönland men sen fick jag kalla fötter (bokstavligt talat kan man ju få det..) o tyckte det verkade för farligt där när det alltid är kallt i vattnet och djupt som sjutton överallt. Och sen kom baby-affären så kajakköpet får vänta till en annan gång - men hoppas ni får nån bra kajakupplevelse kanske overthere eller andra ställen, skönt att glida fram tyst på ytan!!
Ha det bra och mysigt på eran semestertur nu, kramar annica

Livet enligt Jenny sa...

åh vad mysigt å jag är super sotis att du sitter hemma hos Annika på hennes underbara soldäck myser. hoppas ni får en fortsatt härlig resa. kramen

Bejla sa...

Håller tummarna för mindre halsont för din del och bättre morgonhumör för lilltjejen (och er alla ;-) )!

KARLAVAGNEN sa...

Hälsa! Njut och tack för tipset!!!

Hoppas att du får vara frisk. I Europa kan man köpa tabletter som lokalbedövar halsonda, i värsta nödfall alltså. Finns bergis i USA också...

Desiree sa...

Kul, ni verkar ha det riktigt bra hela gänget. Washington liksom Annikas suburbia är ju helt underbart fast på helt olika sätt. Ha det fortsatt bra och hoppas att det blir bättre med halsen.
Kram

O. sa...

Hej där,

Vill bara säga att jag har mailat din hotmail. =)

/O.

anna of sweden sa...

Så mysigt det låter. Synd med halsen. Hoppas att Annikas dunderkur hjälpte.

Kram!

Saltistjejen sa...

Petra,
ja det var sååå mysigt!!!
Inlägg kommer senare med bilder och mer detaljer.
Kram!


Sunflake,
ja det var faktiskt en dröm jag hade som yngre - att paddla i Ålands skärgård!
Kram!


Jenny,
hahaha! ja det var ett riktigt härligt soldäck!
kram!


Bejla,
tack!


Karlavagnen,
hm, det finns säkert här med men jag har inte sett några. Nu kör jag med vanliga...
Kram!


Desiree,
japp Washington och Annikas Reston är ju härliga båda två. på ett vis uppskattar jag kasnke än mer lugnet i förorten när man får uppleva det såhär ibland! :-)
Kram!

O
tack jag såg ditt mail! jag ska uppgradera min Fredagstemasida och lägga dit dig!
Det är bara att hoppa på i vilket fall! :-)
Kul att du vill hänga på!


Anna of Sweden,
mysigt men lite trist med halsen. Så är livet ofta dock. Man får göra det bästa av allt. Och helgen blev riktigt riktigt bra trots hals och hosta.
kram!