tisdag, juli 13, 2010

Dagens bästa

1) Ett mail och ett telefonsamtal som till stor del fick en stor tung sten att falla från våra axlar. Tänk att det finns riktiga Hjältar och Hjältinnor i världen ändå. Fantastiskt! Och ja, jag är bara så glad just nu.

2) Ett inköp jag funderat ett tag på. Jag har inte varit säker innan men nu kändes det helt rätt. Leveranstiden är ca 1 vecka så det dröjer till nästa vecka innan jag kan visa vad som inhandlades.

3) En spontanmiddag med våra vänner (R och hans föräldrar) här hemma. Det blev laxpudding gjord på laxen jag gravade häromdagen. Gott trots att jag saknade dill så den blev dillös.

15 kommentarer:

Millan sa...

Det later som en valdigt lyckad dag rent allmant :-). Vantar med spanning pa info om inkopet! :-) Hoppas dagen i dag ar lika bra. Kram

Desiree sa...

Underbart! Låter toppen. Ibland behövs bara det där lilla extra för att verkligen förgylla dagen.
KRam!

Saltistjejen sa...

Millan,
tack! Jo det var en bra dag. På flera vis.
Och inköpet kommer senare.
Kram!


Desiree,
ja det är vissa dagar som har det där lilla extra som gör att de liksom "sticker ut" från de vanliga dagarna. På ett positivt vis.
Kram!

Anonym sa...

Härligt med en lista om dagen bra saker! Fin blogg du har. Kram

Saltistjejen sa...

Ensamma mamman,
hej och Välkommen till bloggen!!! Kul att se en ny läsare! Tack också för dina fina ord.
Stor kram!!!

Trillingnöten sa...

Heej!
Nu har jag lite tid och dator att skriva en snabbis! Tackar for en myckt trevlig dejt i lordags!Det var kul att vi fick till det trots allt som gick emot (tunnelbana, regn och tid) :) Det ar inte alltid sa latt som det verkar, eller hur? Jag ar verkligen nyfiken pa vad som inhandlats! :) Kramar!

Saltistjejen sa...

Trillingnöten,
vad sklnt att du har tillgång till dator och intenet igen nu! :-) Och TACK själva! Det var jättetrevligt att få tll en träff! Tiden går alltid så fort bara.
Haha inköpet kommer senare. Lovar! :-)
Kramar!!!

Anne sa...

Nyfiken på vad inköpet är.....berätta senare när du fått det. KRAMIS

Saltistjejen sa...

Anne,
haha det är egentligen inget märkvärdigt. Bara det att jag inte haft det trots att ungefär 98% av alla i min omgivning har det. ;-)
Kram!!

Katarina sa...

Låter som en toppen dag! Ibland är det saker som man bara blir så jätte glad av när det fixas..

Laxpudding,, tack för tipset, det ska jag göra i veckan!

Saltistjejen sa...

Katarina,
ja det var en bra dag igår! Och laxpuddingne blev lyckad. Hoppas din blir det med! :-)
Kram!

Petchie75 sa...

Hm, undra vad det kan vara - en iPhone kanske? Jag totalvägrar fortfarande ;-) Min fina rosa Nokia gick sönder för över en månad sedan och jag har sedan dess använt en gammal mobil som tillhört svåger nr 2, den är urkass och jag måste köpa en ny snart. Har kollat runt och är förvånad över hur billiga mobiltelefoner är nuförtiden, antagligen för att de flesta vill ha en iPhone eller annan stor, avancerad telefon vilket jag inte vill ha. Jag vill absolut inte ha touch-screen, ha ha, vilken bakåtsträvare jag är :D
På tal om att beställa så har jag fortfarande inte fått mina födelsedagspresenter från O och mina föräldrar - O har tappat bort (!!) min present som han köpte redan i PR!? Och han hade i uppdrag att fixa presenten från mina föräldrar men den var han tvungen att beställa... Jag är sååå nyfiken!
KRAM!!

Saltistjejen sa...

Petra,
hahaha har han TAPPAT BORT din present!?!?!?!?!?!??!!! OJ! Och beställt från dina föräldrar något som ännu inte kommit. Hm, låter väldigt specoellt. Spännande! Ang mitt inköp så lär du få se vad det är s småningom...! ;-)
Kramar!!

Anna, Fair and True sa...

iPad?! :)

Saltistjejen sa...

Anna Fair and True,
varför är alla gissningar på Appleprodukter....???!?!?!??
Hm, det verkar som om just Apple lyckats bra med att producera saker som "alla" vill ha..... ;-)