torsdag, juli 08, 2010

Till min Hjältinna

Kära, älskade Vic.
Du finns i våra tankar och vi hoppas alla att du kan finna den styrka du behöver inför din förestående resa. Innan man ska iväg på en sådan resa måste man packa. Inte vilken packning som helst. Utan sådant som under resans gång kan ge en den där extra lilla energin man så väl behöver. De där energipillren som kan få en att orka ta ytterligare ett par steg trots att man tror tömt kroppen och huvudet på alla krafter. När man känner att "nej, nu går det bara inte längre!"Just när man är redo att ge upp. tar man fram sin lilla magiska turkosa ask. Med de glittrande grönskimrande energipillren.
De pillren är viktiga! Oumbärliga.
Ville skicka ett sådant till dig.
Här kommer det!

Lill-Skruttan och Neo gnuggar sina kloka huvuden vilket alstrar en enorm energi och kraft!
Extra kraftfullt blir detta energipiller såklart av att Lills Lilla 1-årsbjörn får vara med i ritualen. Det ger extra värme och kärlek till energin. Vi tar förövrigt god hand om honom. Den lilla 1-årsbjörnen alltså. Han är vår lilla maskot här. Länkad till dig.
Energi, Kraft, Värme och Kärlek till dig vännen!!!



*) om någon mot förmodan skulle undra vad snögubben har för roll i hela den här ritualen så kan jag meddela att han står för balans. Av all värme som skapas i en sådan här energiritual så alstras det enorma mängder värme. Och värme är bra, men som ni vet måste man ha balans i tillvaron. Därav snögubben. För att förhindra härdsmälta.

12 kommentarer:

Livet enligt Jenny sa...

Vilken underbar läsning! Du har verkligen förstått detta med riktig vänskap!!Vic kan skatta sig lycklig som har ett sånt fint supportteam. Har ingen aning vem hon är men skickar naturligtvis massa gó energi från Götet till henne. Om du har ork kvar att stötta så får du gärna titta förbi min blogg. Kramen

Petchie75 sa...

Jättebra skrivet! JAg tänker så mycket på Victoria, satt senast i förgår och berättade för O om hur mycket jag beundrar henne och hur jag lider med vad hon går igenom. Det sätter perspektiv på min egen tillvaro och jag riktigt skäms över att klaga över min egen situation.
Kram!

Nenne Nennelainen sa...

Du vet alltid de rätta orden, vilken fin vän du är! Hoppas allt går bra för Vic!

Saltistjejen sa...

Jenny,
tack! Jag ska titta förbi din blogg också! :-)
kram!


Petra,
ja man tänker på Vic så det knakar i huvudet och värker i hjärtat.... Och visst sätter det alla ens egna problem i ett helt annat perspektiv. Allt man själv funderar över blir plötsligt smått.
Kram!


Nenne,
tack vännen! Ja vi hoppas alla att det ska gå bra för Vic. Men hon är en kämpe av stora mått så det känns som om NÅGON ska klara det här så är det hon.
Kram!

Desiree sa...

Vad fint skrivet till Victoria. Detta kan hon absolut behöva. Jag tänker så mycket på henne. Håller tummar och tår för att det ska gå bra.

Kram!

Suzesan sa...

Tårarna rinner på mig när jag läser det där. Vilken vän du bär Saltis. I såna lägen så behövs alla goda tankar. Jag skickar mina tankar om energi till din vän. KÄMPA!!!!Vägra låta sjukdomen vinna.


JÄVLA CANCER. Ett monster. Är vad det är. Skitsjukdom.

Vilket bra tänk med snögubben. Åhhh så fint det där när Ella buffar katterna. Det är så fint.

Kram
/Susanne

Suzesan sa...

*Vilken vän du är Saltis* skulle det vara. Inte *bär*.

Men det blev så där som i förra!!

Kram
/Susanne

Saltistjejen sa...

Desiree,
tack! ja hn behöver all kraft hon kan ju. Jag hoppas sååå att dagen går bra och att hon snrt blir frisk.
Kram!



Suzesan,
tack vännen! Jag känner mig så maktlös i den här situationen. Så lite man kan göra och det är jobbigt. Men tänkte att jag iallafall ska försöka visa att jag tänker på henne. Kanske kan hon finna lite styrka och kraft i det.
Och att vi faktiskt är många som känner med henne och stöttar även om det är på håll.
Kram!!

Victoria sa...

Tack, älskade vännen!!!

Många, många kramar//Vic

Saltistjejen sa...

Vic,
vännen det är verkligen det allra minsta jag kan göra. Jag är GLAD att din operation gick så bra!
KRAAAM!

Anna, Fair and True sa...

Vad fint du skrivit! Jag tror definitivt det blev en energikick för Victoria!

Saltistjejen sa...

Anna fair and True,
tack! jag hoppas ju det.