onsdag, maj 08, 2013

Motown

Idag har jag jobbat. Första dagen på kontoret sedan två veckor tillbaka. Himla kul att vara tillbaks där igen. Men nu dröjer det till måndag nästa vecka innan jag är där igen. Imorgon har jag nämligen semester (ska bli jätteroligt att få tillbringa en hel dag tillsammans med Svägerskan, Loff och Farmor G) och sedan jobbar jag hemifrån de resterande dagarna.

Nu på tisdagkvällen var vi med vårt Kära Sverigebesök på Broadway. Vi såg musikalen "Motown the Musical". Underbar musik! Vilket gung! En mycket bra föreställning var det, även om jag gärna sett (och framförallt hört) dem köra något färre men längre musiknummer samt haft lite mindre "prat". Man var ju främst där för musiken och inte så mycket för själva storyn. Mest imponerande var 12-årige Raymond Luke Jr. Denna otroligt talangfulla kille drog ned åskdånande applåder då han framförde sina nummer bland annat som Michael Jackson i The Jackson Five.

Lill-Skruttan var med och hon satt och gungade med i flera av låtarna. Men visst är en sådan här föreställning lite i längsta laget fr en snart 5-åring. På slutet var hon riktigt trött. Men hon var otroligt duktig ändå och jag tror verkligen hon tyckte det var roligt också. Jag tycker själv det var himla kul att hon är såpass stor nu att hon kan gå med oss på sådana här tillställningar. En riktigt lyckad kväll och imorgon blir det som sagt en heldag tillsammans med Skånefamiljen!



*) Bilden är lånad från nätet: http://nyc.centralparking.com/Events/Manhattan-Motown-The-Musical-On-Broadway-Parking.html


4 kommentarer:

Desiree sa...

En lyckad kväll. Låter som superhärlig musik som jag säkert också skulle gilla mycket. Har inte hört dem innan men får ta och lyssna lite på Youtube. Lilla E är så duktig och stor nu att det är toppen att ni kan ta med henne på sådant här. Det öppnar upp för många nya möjligheter. Ha en riktigt härlig ledig dag och skönt att du har fått så många dagar där du slipper den långa pendlingen till jobbet.Perfekt!
Kram!

Millan sa...

Ah nu har jag last ikapp eran senaste vecka. Vad skoj med besok hemifran! Kanns extra roligt for mig att lasa eftersom jag ju traffat dem dessutom :-). Vad skoj ni verkar ha!! De dar besoken ar ju nastan det basta med att bo utomlands ..., att fa ra om varandra i flera dagar och bara umgas! Far ni plats allaihop i er lagenhet?

Visst ar det roligt nu nar barnen borjar bli sa stora att de kan hanga med pa utekvallar. Vi kande likadant nu nar vi var pa semester och ute pa resturang varje kvall. Sa skoj att gora saker ihop! Er musikkvall lat himla roligt.

Kram Millan

Annika sa...

Älskar musikaler där man kan musiken.
Love it.
Kul att Ella gillade det hela också.
Njut av ledig dag, och sedan av resten också.
Kram!!

Västmanländskan sa...

Så mysigt! Och härligt med besök "hemifrån".