tisdag, mars 19, 2013

Lång dag

Idag, tisdag har det varit en riktigt lång dag. Gick hemifrån strax innan 6 i morse och kom hem efter halv sju på kvällen. Hela dagen mer eller mindre var fylld av möten som avlöste varandra. Däremellan har jag försökt få saker avklarade. Man blir lite trött av sådant. Så det blir inget långt inlägg här. Alls.

Men kan ändå meddela att jag trots den intensiva dagen lyckades få till en fika med en jobbarkompis. Eller snarare fika/supersen lunch (mellan två möten på eftermiddagen). Och snön som täckte marken i New Jersey när jag anlände i morse smälte så fint då den grå och kyliga förmiddagen förbyttes mot en riktigt vacker solig eftermiddag. Dessutom var Johan Rehborgs amerikanske dubbelgångare aktivt närvarande på mitt sista möte för dagen.

Dagens bästa var dock att mötas av en kramgo, kvillrig, superglad dotter samt en underbar make som fixade Go-midda'n då man äntligen var hemma. Med efterrätt! De hade dessutom hunnit vara en sväng till bibblan också innan kom hem. Vissa dagar kan kanske se lite vardagsgrå ut på ytan men kan visa sig innehålla riktiga diamanter.

Imorgon är det onsdag och även om jag normalt brukar jobba hemifrån på onsdagar så åker jag in till jobbet imorgon. Vi har flera möten bokade även då. Men sedan blir det hemmadagar torsdag och fredag. Ser fram emot det.

8 kommentarer:

Coolaannna sa...

Hihih alla har då en dubbelgångare!!!!

Skönt att jobba hemifrån. Jag saknar att vara hemma någon vardag emellanåt. Men nu är det snart påsklov :)

Kram Anna

Slow-Eva sa...

>Ja, vad skönt att kunna jobba hemma ibland.

Jag tycker om att få följa med på era små utflykter som den två inlägg ner :)

ExPIAtriate sa...

De dar vardagarna som far lite extra guldkant ar de basta! Vad mysigt med kramig liten tjej och sa god middag, underbart!
Tack for dina fina ord pa min blogg, det varmer i hjartat!!!
Kram!!!

Saltistjejen sa...

Coolaanna,
Haha ja alla har nog en dubbelgångare någonstans. Påsklov låter skönt. Här är ju påsken helt vanlig. Inga lediga dagar alls. Jag kommer jobba som vanligt både skärtorsdagen och långfredagen o annandag påsk...
Kram!!!


Evaskeva,
Kul att du tycker om våra utflykter! Förhoppningsvis ska vädret bli bättre snart så vi kan göra fler sådana. :-)


ExPIAtriate wife,
Vännen jag hoppas så att du mår ok även om jag inser att det är en tuff tid just nu. Sorg o saknad är stundtals oerhört svårt. Jag blir ändå glad över att mina ord kunde hjälpa lite. Man känner sig ofta så maktlös när man står på sidan om.
Varm Kram!

Annika sa...

Ja, visst blev det en underbar em igår.
Helt perfekt!!
Jag satt vid min södervägg och hade det SÅÅÅÅ bra i solen.
Snön hade sedan länge töat bort.
Förstår att du ser fram emot att jobba hemifrån i två dagar nu.
Härligt!!
KUL att J R har en dubbelgångare :-)
Kan du hejda dig från att fnissa då du ser honom?
;-)
Kram!!

Saltistjejen sa...

Annika,
Hahaha ja jag kunde hålla mig från att fnissa. Fast jag log lite själv sådär. :-)
Vädret idag ser ut att bli riktigt fint igen. Hurra! Imorgon säger de ev lite snö igen här men mest fnurrors tror jag. Och sol igen på fredag. Skönt!
Kramar!!

Martina sa...

Skönt att du far lite langhelg efter en tuff vecka, även om du kanske maste jobba lite ocksa?!
Kramar

Saltistjejen sa...

Martina,
njae det blir inte direkt långhelg. Jag jobbar ju även de dagar jag jobbar hemifrån. Men det gör ändå stor skillnad för mig att slippa gå upp före 5 å morgonen och köra in till jobbet för att sedan komma hem runt 18-tiden. Så det KÄNNS nästan lite som helg hahaha! Fast just nu har vi galet mycket att göra så det lär bli rätt fulla dagar ändå.
Kram!