måndag, mars 04, 2013

Måndagmorgon i mars

Så är det måndag igen då. Ny vecka. Klockan var ställd på 5 och ja kom faktiskt upp utan större problem. Vaknade till ordentligt när jag insåg att jag glömt ringa garaget och säga till att jag behövde ha bilen framställd. Men det gick bra. De vill helst att man ringer minst en timme i förväg och jag ringde ju ca 55 minuter innan så jag hoppas nu att det ska ha gått bra.

Känner mig lite kluven inför denna veckan. Jag tycker så mycket om mitt jobb och är så oändligt glad och tacksam över att ha fått denna chans. Men just nu är jag nog inne i en liten dipp. Inget svårt eller märkvärdigt utan mest bara lite sådär som man kan göra lite till mans och kvinns då och då. Men det är väl bara att ta nya tag. Nu är det strax dags att bege sig ut i morgontrafiken!

Hoppas ni alla där ute får en fin måndag och en bra ny vecka!

12 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Hoppas det känns bättre snart!

Så ni har parkering nere under huset eller hur funkar det?

Mrs Clapper sa...

Ibland är det ju sådär, man kan inte riktigt sätta fingret på det heller. Men det sköna är ju att det brukar gå över...

Hoppas att du har en fin måndag på jobbet!

Miss Marie sa...

Sådär är det ju, det går upp o ned med allt i livet! Hoppas det känns bättre snart, brukar göra det när våren närmar sig...!

Annika sa...

Upp och ner.
Det kan ju vara den lååånga pendlingen som spökar för dig också.
Må dippen snart stiga och plana ut.
Kram och jag hoppas att din måndag är OK!

Fransyskan sa...

Vadå få bilen framställd...?

Desiree sa...

Jag upplever också att det går upp och ner även i yrkeslivet. I början är ju allt bara så nytt och fantastiskt och man är så inne i att bara koncentera sig och lära sig allt man måste få kläm på. Jag upplevde att jag hade en dip efter att jag var på Scilife något år. Men ett halvår senare så kändes allt mycket bättre igen. Det är ibland svårt att sätta fingret på vad det kan vara och det kan också vara många olika faktorer. Den långa pendlingen som du har är jobbig. Kl 05 är attans tidigt på morgonen att behöva kliva upp. Kl 06 tycker jag är ok men en timme tidigare känns väldigt tidigt. Det är iallfall toppen att du slipper pendla varje dag.
Spännande att få läsa mer om Lilla E´s skola eller blivande skola förhoppningsvis. Jag tycker den ser jättefin och inbjudande ut. Förstår att det känns bra och att ni gillar den. Vackert med alla teckningar som sitter upp och som adderar färg på väggarna. Coolt att barnen hade schack lektion. Det hade jag nog behövd för jag är rätt kass på just schack.
Hoppas det känns bättre på jobbet snart, ibland tar det dock lite tid.
Kram!

Monica sa...

Det tar på krafterna säkert att behöva starta så tidigt, i längden blir sådant jobbigt. Och inte är det alltid så lätt att komma i säng tidigare för det. Och så har man något av en smekmånadstid eller längre i början av ett nytt jobb som sedan övergår i mera krav. Brukar vara lite så. Men efter en tid kan allt kännas bättre igen, kanske någon ny kommit efter:-). Men just att vara på alerten från tidig morgon till sen kväll är krävande.

Emma sa...

Klart det sliter på en att kliva upp innan ottan ens har börjat och köra bil...och sedan jobba på det...och köra hem igen....för att vara mamma...och sedan inte tycka sig har rätt att gnälla för att man ju ska vara tacksam att man har ett jobb...för tänk på alla som inget jobb har...

Jag tror nog precis som du att efter att du fått känna så här och i takt med vårens intågande ska få mer energi igen. Livet måste få se sånt ut, man kan inte vara glad och tacksam jämt bara för att man inte har ett helvete

Skolan nedan ser f.ö helt fantastisk ut. Så mycket färg och skapande och lärande. Jag känner för att vara barn och gå där!

Schacklektion vad udda och roligt.

Skönt att ni inte känner ngn oro inför hösten :-D

KRAM

Charlie sa ... sa...

Det är helt naturligt, att känna en dipp! Ibland känns det bara så. Det är trots allt mycket som kommer med hela "arbetspaketet". Visst vore det skönt med en hel dag utan mail, telefon, möten ;)

Hoppas det känns bättre snart vännen! Idag var ju vädret härligt och solen brukar pigga upp.

KRAM!!

Saltistjejen sa...

Anna Fair and True,
ja det känns faktiskt redan lite bättre. Vissa dagar är bara sådana. Vi har ett garage i huset men det får endast "faculty" använda så vi hyr plats i ett garage ett kvarter bort.


Mrs Clapper,
ja ibland har man sådana dagar och/eller perioder. Jag vet.
Kram!


Miss Marie,
ja det går upp och det går ner. Det är en del av livet. Och det känns skönt att ljuset återvänt iallafall.


Annika,
ja så är det. Och visst kan det kännas lite extra jobbigt just måndagar när man har pendlingsdagarna framför sig. Å andra sidan brukar det vara rätt skönt bara jag väl är uppe och i bilen.
Kram!


Fransyskan,
haha! Ja det låter säkert mer flådigt än vad det är. Eftersomvi har bilen parkerad i ett "allmänt garage" här och vi pratar om Manhattan där utrymme inte är något som finns i överflöd så handlar nästan alla garage om Valet Parking. Det vill säga det är personal som arbetar där och parkerar bilen åt en. Detta för att de parkerar bilarna så att det ska rymmas så många som möjligt på en så liten yta som möjligt vilket gör att bilarna står tätt tätt tätt. även framför/bakom varandra. Och därför måste de också köra fram bilen åt en.
:-)


Saltistjejen sa...

Desiree,
ja det gör det såklart. Precis som med allt annat i livet. Oc visst är det så att då man börjar ett nytt jobb är allt liksom nytt och tar energi för att man ska lära sig allt, men sedan planar det ut lite mer och då kan man ibland känna att det är mer rutin (som är skönt också såklart) men också att omgivningen ställer lite högre krav. Detta är ju både roligt och jobbigt såklart. För min del känner jag nog att jag nu har kommit in hyfsat i jobbet och att detta gör att min roll är något annorlunda. På gott och ont. Men framförallt gör såklart de tidiga morgnarna och långa dagarna att jag ibland känner mig lite trött.
Men det går i vågor också.
Tack för pepp!
Kram!


Monica,
ja det gör det och visst kan det vara svårt att lägga sig i tid. ;-)
Och jag håller helt med dig om detta med smekmånadstid på nya jobb. och nu är nog min faktiskt slut känns det som. Det är roligt och skönt på ett sätt, men samtidigt är det som du säger så att omgivningen och jag själv, nu har lite högre krav på ens roll och prestation. Sådant kan vara sporrande och roligt också, men vissa dagar när man är lite trött kan det såklart kännas lite jobbigt också.
Tack!


Emma,
ja dagaran blir långa och det är många saker som ska klaffa. Ändå gillar jag det. I grunden. Men visst vissa dagar skulle man hellre bara gå och lägga sig igen. :-)
Skolan känns super och ja vi kände också att vi nästan ville börja där själva hahaha både jag och M.
Kram!

Saltistjejen sa...

Lotta,
jo jag vet. Men ibland känner man att man kanske inte "borde" känna så. ;-)
Ja vädret idag var toppen! Det kändes faktiskt bättre redan då jag satt bakom ratten och lyssnade på radio och såg solen gå upp! :-)
Kram!!