måndag, januari 06, 2014

Årets första måndag

Idag var det dagen D för oss. D. Som. I. Deadline. Nu blev den faktiskt uppskjuten till imorgon p g a vädret i Chigaco (fråga mig inte om logiken i det när alla "submittar online", men så var det). Det sköna i kråksången var ändå att vi nu har skickat in alla våra abstrakt iallafall så inget är kvar till imorgon. Nu är det bara att vänta och se om de blir accepterade.

Det fanns alltså dubbel anledning att fira idag. Jag och Lill-Skruttan bakade muffins igår som jag sedan fyllde (gjorde en fyllning av gräddfil, jordgubbssylt, florsocker och lite vaniljsocker som blev riktigt god) och dekorerade idag. Det var för att fira min underbara chef som ju fyllde år på Nyårsdagen. Bilden är från de muffins som blev över efter vår lunch med teamet idag.

Något som är mindre kul är att M är riktigt dålig. Magen. Det började redan igåreftermiddags och har fortsatt. Hela natten och dagen. Sängläge. Utom i morse då han lyckades masa sig till skolan för att lämna Lill-Skruttan. Men han sa att det var med nöd och näppe. Imorgon måste jag in till jobbet för ett möte klockan 8 så vi har bett våra fina vänner om hjälp. De kommer och hämtar Lill-Skruttan på morgonen och tar henne till skolan ifall M fortfarande är såpass dålig att han inte kan följa henne dit. Jag har sagt det förr, och säger det igen, vad gjorde man utan vänner?! Nu hoppas vi att han snart ska vara bättre igen och inte ha så jädrans ont. Stackarn!

Ännu något jag inte gillar riktigt är temperaturomslaget som kommer ske nu inta. Från att ha varit 12 PLUSgrader idag ska det bli ungefär 12 MINUS imorgon. GALET!!!!! Det blir till att köra försiktigt imorgonbitti för de har varnat för halka. Blir tidig sänggång kväll. Känner mig trött men det är skönt att vi nu passerat vår deadline. Mer jobb står på vänt, men förhoppningsvis ska det vara något lugnare åtminstone ett litet tag. Och jag längtar redan till helgen....

9 kommentarer:

Liz sa...

Vilka fina muffins och sa goda det later som att de var! Sa skont att er deadline nu ar over och att det forhoppningsvis blir lite lugnare pa jobbet for dig.

Hoppas att vadret inte blir for illa imorgon da du ska kora, det ar ju verkligen inte kul med dessa vadersvangningar, aven om vi har nere hos oss inte kanner av ert vader ar det tungt ibland da det svanger har ocksa. Jag har alltid haft latt for att fa huvudvark och nar det svanger kraftigt i temperaturer smaller det till i huvudet.

Hoppas din man snart blir battre och att ni andra klarar er om det ar nagon slang av magsjuka som han fatt, hua, att vara gravid och bli sjuk med det ar ju hemskt!

SA harliga vinterbilder du bjod pa fran er pulka akning! Underbart och det gor att jag onskar att vi kunde ta med barnen till pulka backen!! Funderar starkt pa att ta en helg med sno aktiviteter har framover. Far val se vad vi kan hitta!
Kramar!!

Sahra sa...

Jag tog en dag ledigt idag. Eller. Jag sjukskrev mig vid tre i natt när jag fortf inte somnat. Det har hänt några tråkiga saker i helgen och jag är helt slut. Behöver tystnaden. Ingen man. Inga barn. Inga kollegor och ingen hojtande instruktör idag.
Tråkigt med M och magontet. Hoppas det går över snart
Kram

Miss Marie sa...

Aj, jobbigt med magont! Stress? Hoppas det blir bättre snart! Och jäklar du, vilka temperaturer! Konstigt!

Desiree sa...

Usch så jobbigt med både väderomslag och stackars M som är sjuk. Hoppas han mår bättre snart. Så hemskt att vara dålig i magen just. Helt extrema väderomkast just nu. Såg väderrapporterna på NBC imorse. Kör försiktigt!
Kramar!

Annika sa...

Aj, inte roligt med M magonda. HOPPAS det är bättre nu.
Hemskt att ha så ont i magen.

MEn glad att ni är klara med ert stora jobbprojekt.
Idag är det jävligt kallt, så jag hoppas att din bil startar och allt det där.

Avskyr dessa tempomslag på vintern här. NU -13, och imorrn 1 grad varmt och på lördag 15 plus.
USCH!!
Vintrarna här är jobbiga pga detta.

Kramar!!

Martina sa...

Vardagen har dragit igang hos er ocksa..!

Era muffins sag verkligen goda ut! Maste ocksa fa till det snart för Emma fick ett cupcakes set i julklapp som vi inte har testat ännu.

Magsjuka är inte kul. Hoppas det snart gar över.

Och ak försiktigt till jobbet. Halka är läskigt. Och farligt.
Stora kramar

Trillingnöten sa...

Stackars M!! Det är inte kul att vara sjuk, aldrig någonsin....Hoppas det går snabbt över! Han är en trooper som lyckades ta sig till Es skola igår i alla fall!

Nu är det ju riktigt kallt och sen ska det blu massa plusgrader i slutet av veckan igen. Jag förstår verkligen inte hur vädret kan växla så mycket på så kort tid! Hoppas det gick bra att köra idag i alla fall! Kram!

Anne sa...

Jag har förstås hört om det galna vädret ni har (och haft), ja stora delar av USA verkar ha rätt bistert väder just nu. Hörde på vädret att det tydligen var kallare i Atlanta än Alaska, det hör ju inte till vanligheterna direkt.
Men du, vad skönt deadlinen är över nu. För den här gången. Så himla skönt. Du låter piggare och mer energisk, tonen på dina inlägg och så.
förhoppningsvis är den där graviditetströttheten borta för gott nu. Du hade så fin mage på en bild i ett tidigare inlägg!
Ni har verkligen ett fantastiskt nätverk, som de säger här, en riktig blessing att ha det nätverket så ni kan hjälpas åt.
Jag känner att vi börjat få det nätverket också. Nyligen hjälpte jag t.ex. en vän och passade deras äldsta barn när de fick lillasyster. Det är inte bara fint att få hkälp, det känns rätt fint kunna hjälpa också. Sen vet man att man med gott samvete kan "utnyttja" tillbaka. på det viset är det skönt med lite större barn, ja än enklare med Ella förstås, men även med vår "stora" (3 i april) tjej kan jag känna de här sakerna är lättare, att kunna lämna barnet hos en kompis.
Kram!

Marianne sa...

Men fy, det låter som om M borde gå till doktorn? Hoppas verkligen att han är bättre nu!

Fina muffins och grattis till D! Sånt är alltid så skönt. Jag har inga så stora jobb som du, men varje litet deadline man klarar av är alltid skönt.

Ja vad skulle man göra utan vänner? Speciellt barnfamiljer behöver verkligen någon att vända sig till, och vi försöker vara den väggen för våra grannar som inte har någon familj här. De vet att de alltid kan ringa på om det är något. Fast alltid när jag är barnvakt sover barnen ... :-( Nej förresten några gånger har de varit vakna. :-)

Stora kramar!