tisdag, januari 21, 2014

Som väntat

Detta damp just ner i min inbox.

"Dear Families,

The New York City DOE has cancelled all after school programs due to the weather.  

Please pick up your children at 2:50pm dismissal time or if your child participates in extended day, at 3:40pm.

The school administration and staff will be leaving the building as soon as all children have been picked up so everyone can travel home safely as the storm develops.
DO NOT REPLY TO THIS EMAIL."


Kan bara konstatera att "Snow Days" och deadlines på jobbet INTE är någon bra kombo. Alls! Aaaargggh!!!! Frågan är om skolorna kommer vara helt stängda imorgon också.

10 kommentarer:

ExPIAtriate sa...

Skont att du stannade hemma och slapp fastna I snowstorm. Det kan verkligen svanga fort. Forstar att det ar stressige med dead lines for er bada och sa stangd skola pa det!
Har ocksa hunnit fa en beskard del av ris, endel konstruktiv kritik och endel har jag forfarande lite svart att forsta. Aven om man forstar kritiken bakom och den ibland ar befogad sa visst tappar man fattningen en smula och visst ar vi svenskar konfliktradda. Jag forstorar garna sadana incidenter, tanker lange efterat vad jag gjorde fel, gramer mig och slosar sakert onodig energi. Samtidigt uppskattar man arlighet sa att man slipper upprepa samma misstag igen. Men ibland ar det anda tungt, man vill gora sitt basta men manga olika faktorer spelar in och det blir inte riktigt som man tankt. Skont att din mellanchef ar sa forstaende, det hjalper onekligen. Alla gor vi ju vara misstag!
Sander manga kramar och ta vara pa er I snostormen!
Kram!

eastcoastmom sa...

Jag suckar ibland över snow days och sånt, men för mig är det ju enkelt eftersom jag inte jobbar. Betydligt tuffare för dig!

Saltistjejen sa...

ExPIAtriate wife
Ja nu när jag ser ut genom fönstret känner jaga tt det var rätt beslut. Verkligen. Och ja det är lite knepigt att få arbetslivet och föräldraskapet att gå ihop här då skolorna verkar vara så väderberoende. Man är ju heller inte alls van att tänka så som svensk. Att om det snöar så stänger skolorna. Det KAN de göra i Sverige med, men det är ju i extremfall.
Det här med konflikter och kritik är självfallet ett rätt knepigt ämne. Svårt och allt varierar ju från gång till gång. Situationerna och personerna är ju olika. Men visst är det bra om man kan släppa hyfsat fort och fokusera på saker man faktiskt kan förändra. Och förbättra.
Kram!


eastcoastmom,
ja du det är inte lätt för någon gissar jag, men att försöka fixa jobb och detta med skolor som stänger titt som tätt har helt klart visat sig svårare och mer komplicerat än vad jag kunnat ana. Vi har tur som har hyfsat flexibla jobb, men just nu har jag en deadline imorgon så dagens storm kunde inte komma mer olämpligt... :-/ Tyvärr.

Desiree sa...

Usch vad jobbigt att vädrets makter ska strula precis nu när du behöver tid som mest för att kunna avsluta. Håller både tummar och tår för att skolorna håller öppet imorgon iallafall.
Kram!

Charlie sa ... sa...

Jag tänkte på dig!!!
Vet ju att du har så mycket nu. Hoppas logistiken funkar och att du har allt klart som du planerat.

Normalt mysigt med snö, inte när man har massor inplanerat och man har resa inplanerat.

Imorgon tror jag det är "back to normal" - hyfsat iaf.

KRAM!!

Saltistjejen sa...

Desiree,
Ja just nu var inte bästa timingen ska erkännas. Men man måste ju göra det man kan. Något annat finns inte. Vädrets makter rår vi inte på och man kan tycka att detta med stängda skolor är både dåligt, jobbigt och/eller "fjantigt" men det är så det är och man får anpassa sig därefter.
Jag tror dessvärre att skolorna lär vara stängda imorgon också för detta är ett stort snöoväder. Tack för dina tummar ändå!! :-)
Kram!!


Lotta,
Haha tack söta du! Japp det är mycket men så är det ju nästan jämnt hahaha!
Jag hoppas att det ska vara över såpass tidigt under natten att man bestämmer att skolorna ska vara öppna imorgon. DET är min stora önskan just nu. :-)
Kram!

Suzesan sa...

NU HÅLLER JAG tummarna. Hej dej Saltis.

Kram
/Susanne

Annika sa...

Jag tror det kommer att vara stängt imorrn, iaf här. Det ska ju bli iskallt.
Jaja, bara allt klaffar så. FÖR oss alla.
Mailar dig om träffen!!
Kram!!

Trillingnöten sa...

Exakt som du skrev på min instagram! JAg förstår inte hur man kan stänga skolor helt bara så där. Här är det ju inte så lätt att hitta barnvakt (eller betala för den heller) eller vara hemma från jobbet. Många är ju beroende av sina jobb och varenda dollar de får in...Det är skandal. Den kan ju vara öppen för de som kan och vill ta sig in kan jag tycka...Nä. Dåligt. Man kan inte klaga på vädret, man vet ju att det blir så här varje år. Visst är det så att det är fler utspridda helgdagar här också som ställer till det...Jag ser inte fram emot att jobba alls när jag tänker på detta. Hur ska du göra med mammaledigheten förresten? Får du nån sån? Kram och håll er varma!

Saltistjejen sa...

Suzesan,
TACK det hjälpte ju!! :-)
Kram!


Annika,
ja det är kallt här idag. Men skolorna har öppet så jag är så glad för det.
Hoppas er resa hit går bra.
kramar!


Trillingnöten,
jamen visst är det jobbigt att skolorna stängs! SÅ SVÅRT när man är heltidsjobbande föräldrar och inte har familj nära. Eller pengar att "köpa" tjänster som nannys etc "enbart" för sådana här tillfällen. Ett evigt pusslande.
Vad gäller föräldraledigheten hoppas jag kunna vara ledig ca 3 månader. Det är min plan, men vi får se hur det går.
Kram!