torsdag, januari 30, 2014

Lite kort uppdatering fran Paris

Igar var ett av mina langsta dygn tror jag. Reste ju fran New York i tisdagskvall och var framme i Paris igar morse. Checkade in pa hotellet och tog mig sedan till huvudkontoret. Dar vantade en lang dag fylld med moten. I stort sett hade vi moten i ett fran ca 12 till 19 pa kvallen. Kan saga att jag var ratt trott dar runt fyra fem tiden pa eftermiddagen. Hann dock till hotellet en stund vd halv atta och kraschade i sangen i ca 20 minuter (somnade direkt) innan det var dags att ta sig till middagen. Det ar ju franska tider som galler har sa bord var reserverat pa Restaurang Laduree klockan 20.30. Alla var samlade vid niotiden och det blev en otroligt trevlig kvall med supergod mat! Mina gulliga kollegor firade mig ocksa pa restaurangen med sang och jag fick en Laduree-macaron dar man tant ett litet tartljus. Strax efter midnatt promenerade jag hem till hotellet igen. Trott men glad. Parisnatten var fortfarande vid liv da men sjalv ville jag bara lagga mig. Dock hann jag med att facetima med M och Lill-Skruttan. Sedan skicka ett par jobbmail ocksa innan jag stupade i sang. Idag har jag tagit det lugnt nu pa formiddagen. Sov till atta men var egentligen fortfarande trott da. Kanns som om jag skullle kunna sova minst tva dagar i strack... Har nu jobbat fran hotellrummet och atit frukost. Nu ska jag strax checka ut fran hotellet och dra vidare mot Barcelona.

6 kommentarer:

olgakatt sa...

Kan livligt föreställa mig att du var "ratt trott" efter den pärsen! Bara synd att det inte fanns tid för litet strövtåg i Paris...... Ha det nu bra i Barcelona!

Annika sa...

Oj oj vilket schema!!
Hoppas att du mår fint och att du får det bra i Barcelona. Trevligt att du blev så firad!!
Kram!!

Martina sa...

You're a superwoman! Vilket program!
Ta hand om dig!
Kramar

Katta sa...

Som Martina skriver, superwomen,,, aris I love. Jag reser mycket i mitt jobb på nationellt och internationellt, jetlag, res trötthet tär..Njut av både delarna jobb och nöje. Kram

Desiree sa...

Fattar inte att du pallar att skicka jobb mail efter midnatt efter en sådan dag. Det hade inte jag fixat. Du är helt klart super woman. Vad kul att du blev firad av kollegorna. Gulligt. Sådant blir man glad av. Ha det gott i Barcelona.

Suzesan sa...

Åh så roligt att bli firad och med macaron. Gulligt. Skönt nu får du väl sova på flyget då en stund. Glad att det går så bra med dig och din "lilla medresenär och fripassagere i magen" Coolt att vara lite globetrotter innan den ens har titta ut i världen på riktigt den lilla bejbin,

Kram
/Susanne