torsdag, december 08, 2011

Torsdagspromenad i midtown

Tog mig en sväng åt sydväst idag. Orsaken var inte särskilt rolig egentligen eftersom mitt mål var en affär som utför reparationer på kameror. Vår stora kamera har krånglat en tid, och det visade sig vara ett mekaniskt fel med objektivet. Jag har dragit mig från att ta tag i detta, men nu har jag saknat kameran så det blev en tur till kamerasjukhuset. De tog hand om objektivet. Det ska lagas. Tur att vi inte tänkt köpa några julklappar i år. Mer än till Lill-Skruttan då. Detta får nog bli både julklapp och födelsedagspresent tror jag... Iallafall om inte tomten fixar mig ett jobb under den närmaste tiden.

Hem från Kamerastället promenerade jag genom staden. En härlig dag. Passerade Macy's, Bryant Park och gick en bit längs 5th Avenue innan jag svängde av ytterligare österut. Så mycket julhandlande människor! Otroligt. Själv stannade jag till vid den japanska bokaffären vid Bryant Park samt senare på Barnes & Noble och köpte några julklappar till Lill-Skruttan.


5 kommentarer:

Coolaannna sa...

Visst är det trist med såna utgifter..men man måste ju ha vissa saker! Vår tvättmaskin, diskmaskin och bil gick sönder samtidig..Då ville jag bara skrika högt! Utgifter som inte syns men som är nödvändiga...

Mysigt att strosa omkring så i "stan" !

Ha en fin fredag!

Kram Anna

anna of sweden sa...

Har skrivit "jobb" högst upp på min önskelista också ...

Kram!

Desiree sa...

Synd att kameran varit trasig men skönt att den nu är inlämnad för reparation. Fast inte så kul att behöva lägga pengar på att laga. Hoppas att det inte blir allt för dyrt.
Kramis!

Charlie sa ... sa...

Låter som en bra klapp.
Håller tummarna att det blir ett jobb snart Saltis!!

Vilken fin promis du fick. Alltid härligt att strosa genom Bryan Park!

Kramar!!

Saltistjejen sa...

Coolaanna,
ja det kändes inte sådär väldigt muntert just nu när vi har det lite tight. Men jag kände att jag verkligen vill ha en fungerande kamera. Så ja, det får bli så ändå.
Kram!


anna of sweden,
ja hahaha då är vi två! :-)
Kramar!


Desiree,
ja det känns skönt. Jag misstänkte att det var just själva objektivet också så jag var inställd på att det skulle kunna bli dyrt. Men tråkiga pengar är det såklart.
Kram!


Lotta,
ja men egentligen skulle vi ju inte köpa något alls. Nu är budgeten lite väl ansträngd, men vi får väl försöka äta ärtsoppa hela januari hahaha!
Ett jobb hade suttit väääldigt fint tycker jag! :-)
Och Bryant Park var "julmarknadspyntat". Fast jag gillar nog "julmarknaden" i sydvästra hörnet av Central Park, vid Columbus Circle bättre tror jag. Det kändes lite väl trångt och många saker var inte så "mysiga" utan mer "kom och köpköpköp!" om du förstår vad jag menar. Men jag gillar att de har skridskobanan där. Mysigt att se folk som glider runt på den.
Kramar!!