söndag, december 11, 2011

Vilken helg!

Ja, vilken helg det har varit. Full-späckad med julmys och aktiviteter. Både igår och idag. På många vis helt underbar. Just så som man önskar att helgen då man tänder tredje ljuset i adventsljus-staken ska vara. Samtidigt känner jag nu att den sög ur en hel del energi också. Särskilt dagen. En dag som börjar med barnkalas och sedan avslutas med fyra små bagare som bakar och står i, kanske med betoning på just står i, kan ha den effekten på mig. Och då fick jag ändå lyxen att få sova lite middag innan baket satte igång. Tack vare Underbara M som under tiden fixade lite här hemma samt underhöll Lill-Skruttan. Utan den luren vet jag inte riktigt om jag orkat med baket så bra faktiskt. Men trots att jag fick sova en stund i eftermiddags känner jag mig ändå rätt slut nu. Inte på något alarmerande vis. Inte alls. Bara såpass att jag inte orkar visa er några bilder här på bloggen. Inte Nu. Inte ikväll. Det får bli senare. Men det kommer.

8 kommentarer:

Anne-Marie sa...

Mysig helg ni har haft. Såg dina bilder från Luciakonserten. Tänk vad roligt att kunna få vara med om sådana evenemang. Sådant kan jag verkligen sakna här där jag bor. Det närmaste är kanske i San Francisco. Litet långt att åka - tar nog 5 timmar med bil. Och fin gran har ni också fått. :) Kramar!

Desiree sa...

Låter som en toppenhelg. Det var allt en riktigt liten söt bagerska du har hemma.
Kram!

anna of sweden sa...

Åh, bilden på den lilla bagerskan är så fin!

Saltistjejen sa...

Anne-Marie,
ja det är verkligen lyx att kunna få ta del av sådana saker som Lucia. Jag vet att det inte alls finns på så många ställen utanför Sverige så det njuter jag av. Andra ställen har istället andra saker.
Kram!!


Desiree,
ja det har det varit. Om än lite intensiv. :-)
Kram!


anna of sweden,
:-) ja, det var hon! Hennes vänner också. Men de är inte med på bild här....
Kramar!

Annika sa...

Ni har haft en riktigt myshelg och det är ju underbart.
Vilken fin gran nu skaffade, passar ju toppen hos er.
OCH du, det där Luciatåger ni var på ser helt magiskt ut. SÅ ska det se ut. JUST så!!!
Kramar!!

Saltistjejen sa...

Annika,
ja det var en riktigt fin julmyshelg! Och Luciatåget är fenomenalt! OM ni vill hit i december igen nästa år skulle ni verkligen försöka passa in helgen då konserten är. Tror du skulle älska den!:-)
Kram!!!

Coolaannna sa...

Härligt att läsa om allas härliga helger som fylls med massor av julstök!
Även om man inte håller på själv hela tiden få man både energi och inspiration av er andra.

Hon är så härlig din lill Skrutta!! Så hon går in för pepparkaksbaket!!! Underbart!


Kram Anna

Saltistjejen sa...

Coolaanna,
ja det är inspirerande att se vad alla hittar på såhär i juletider tycker jag med.
Och jo hon gick verkligen in för baket haha! Såpass att hon hann bli rätt ilsken också under bakandets gång. Mest på oss då som inte alls förstod hur hon ville att vi skulle hjälpa henne. ;-)
Men det var roligt och ibland är det svårt att hålla sig för skratt när man kanske inte borde skratta...? :-)
Kram!