torsdag, mars 22, 2012

Fulla dagar

Plötsligt blev mina närmaste dagar väldigt fullspäckade. Bara sådär snipp snapp! Roliga saker är det, men ibland kan man nästan bli lite överväldigad av att man har en massa saker som ska ske inom loppet av ett par futtiga dagar.

Jaja, det är som sagt kul saker.
Idag blir det en dag ute på staden i det otroligt vackra vädret. Det ska tydligen bli rena sommarvärmen här med en 24-25 grader och sol. Solen har faktiskt redan lyckats bryta sig igenom den otroligt tjocka dimma vi har haft här sedan igår, så nu ser det varmt ut ute också. Jag ska träffa en kompis, en mamma till en av Lill-Skruttans dagiskompisar och det var hos dem vi hälsade på för ungefär en månad sedan. Hon är också för tillfället är utan jobb men är designer och har arbetat många år med att designa väskor på det enormt stora och kända Coach här i New York. Så ja, ett betydligt mer glamoröst yrke än att stå vid en labbänk och pipettera, mikroskopera och rena fram DNA. Vi har pratat ett tag om att vi borde hitta på något ihop nu när vi inte jobbar och igår ringde hon mig och frågade om jag ville hänga med henne på en modeutställningFIT (Fashion Institute of Technology). Jätteroligt!

Och ikväll blir det en liten picknick igen då vi hämtat barnen på dagis. Tillsammans med ett gäng från dagis tänkte vi gå till barnens Trädgårdsland igen och ta vara på den sköna kvällen.

Imorgon blir det också en full dag. Då kommer "The Nature of Things" till Lill-Skruttans dagis på ett nytt besök. De var ju där i december. Denna gång ska de ta med sig lite nya djur. Bland annat en anka och en skorpion....! Jag tänkte vara med och fota det hela igen. Sedan har vi T-Shirt Shop Sale (fundrasing) för dagiset och på eftermiddagen har jag bestämt med ytterligare en kompis att ses uppe i Conservatory Garden i Central Park för att ta en fika och se om körsbärsträden börjat blomma än. Och på lördag ska vi till våra vänner i Brooklyn.Så ja de närmaste dagarna blev lite fulltecknade minst sagt. Men det blir nog bra det med.

6 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

;), det låter som en ketchupeffekt det där! Ha det riktigt trevligt!

Kram
Karin

Saltistjejen sa...

Pettas,
haha ja det blev visst såhär. Utan att jag egentligen planerat för detta.
:-) En del är såklart vädret som gjort. Om det inte skulle blivit fint imorgon hade vi kanske inte min kompis frågat mig om att träffas just då?
Kram!

Sahra sa...

Jag har kollat länken och kommer garanterat hitta jättebra tips. Men när det gäller hotell måste jag begränsa mig till Hiltonkedjan es vi kan bo gratis. När vi var i NY i höstas bodde vi på Waldorf som ingår i Hilton. Jag förstod såklart att det inte går att jämföra med hur grandiost hotellet var förr, men läget var perfekt.
Hilton är ju lite tråkigt så där, men de jag har bott på är fräscha och har ok standard. Dessutom blir vi alltid uppgraderade.
Jag är lite skraj att åka till NY ensam med sonen. Jag har rest ensam och vi två har rest tillsammans men inte så långt bort. Därför är läget ganska viktigt es jag är lite osäker och harig av mig för tillfället.
Har du sedan tips om hemsida, blogg, bok, vänner som kan tipsa om vad man gör med en tonåring tar jag tacksamt emot det.

Ciao

Sahra sa...

Busy dagar hör jag. Låter härligt.
Coach vet jag vad det är för märke. Ville hon inte vara kvar? Undrar hur man ska kunna förena en accessoardesigner med en labbråtta? Tål att tänkas på. Ni får ta ett glas champagne, mingla runt och bli kreativa ikväll. FIT ligger bredvid ett Hilton (Fashion tror jag det heter). Det är ett av mina alternativ.

Vet ej när vi ska åka. Ev slutetet av augusti precis när skolorna börjar. Inte helt ultimat med tanke på att han börjar sjuan, men jag vågar inte chansa på att det är bra väder under höstlovet. Sedan beror det ju på biljetterna. Även här kommer bonusbilj utnyttjas och businessbiljetterna brukar ta slut väldigt fort.
Puh vad jag svamlar idag då. Kram

Emma sa...

Kul med fullt upp ju. Synd att dagens planer inte blev av,stackars din vän skönt att ingen skadades iaf

Saltistjejen sa...

Sahra,
vad bra att länken var hjälpfull! Hoppas du kan hitta boende där. och ang äldre barn/tonåringar så hör lite med Annika (bloggen Life in the Suburb). Hon har ju varit här flera ggr med Karolina!. Jag kan också kolla lite och se om jag hittar ngt.
Min vän ville inte vara kvar nej. Hon trivdes inte alls och sade upp sig nu i början av året. Risky i en tid som denna, men jag förstår henne också för om man mår dålig på jobbet är det inte heller bra. Och ja, vi är nog inte de personer som man kanske tänker sig "passar" hahaha! Jag är ju så sjukt dålig på detta med kläder och mode!! Har typ noll koll på märke. designers etc... .-)
Ok slutet av augusti KAN det vara sjukt varmt här. Bara så ni vet. Jag tror jag hade satsat på höstlovet, föör höstarna här är oftast så himla sköna! Men det där avgör ni såklart själva.
KUL om ni kommer iallafall!
Kram!


Emma,
ja det är kul!
Visst är det lite trist att det blev inställt men vi får ta det en annan dag.
Kram!