torsdag, juni 17, 2010

Slut i rutan

Ja så känns det just nu.
Inget speciellt som har hänt eller inte hänt. Bara en sådan där dag när man har saker i-ett-i-ett-i-ett och det mesta är jättetråkiga rutinsaker. Idag skulle hur många rör DNA som helst preppas. Trist trist trist. Och lunchen fick ske mitt i allt medan jag centrifugerade. En 5 minuters lunch kan man säga. Varken mer eller mindre. Jag blev iallafall mätt.

Vet inte ifall det beror på att jag sprungit in och ut ur kylrummet hela dagen eller om det är något annat men jag känner mig frusen och trött. Ungefär som vid en förestående förkylning. Fast det tror jag tack och lov inte att det är. Just nu väntar jag på att centrifugen ska spinna färdigt och under tiden göra ett snabbt överslag på hur många rör jag har kvar samt tröstar mig med Haribos colanappar...

3 kommentarer:

Desiree sa...

Ja så är det ibland. Men det verkar som du har fått en massa gjort iallfall. Bra att du hann sluka lite lunch mellan centrifugeringarna. Hoppas du får en skön och lugn kväll.
Kram

Fröken Anki sa...

Ojoj, men tur att du har godiset! ;)

Hoppas det blir en lugn och skön kväll. Och imorrn är det ju fredag - helg!

Ska ta och läsa ikapp hos dig nu. Jag ligger lite efter märker jag.
kram

Saltistjejen sa...

Desiree,
tack!

Fröken Anki,
ja jag har ärkt att du varit lite frånvarande från bloggvärlden ett tag. tyst på din blogg också.
Välkommen tillbaks!
kram!