måndag, juli 09, 2012

Huvudet fullt

Just nu surrar och snurrar många tankar i våra huvuden. Så många om som far runt. För att inte tala om alla "om det blir si eller om det kanske blir så". Begav oss i förmiddags ut för att besöka ytterligare en bilförsäljare. Men det visade sig att de hade stängt då vi kom fram så istället blev det en improviserad lunch och sedan en promenad genom staden. Lill-Skruttan badade i fontänen vid Columbus Circle tillsammans med många andra barn (och vuxna med för den delen). Storstadsbarn helt klart. Vem skulle annars få för sig att hoppa runt i en fontän mitt i New York City om inte barn av samma stad??? Jag och M satt på träbänken i skuggan och såg på. Drack ice-coffee och hade det ganska skönt. Försökte koppla bort alla surrande tankar men det lyckades nog bara sisådär.

Kvällen tillbringades på vår innegård ihop med en av Lill-Skruttans kompisar och hennes pappa. Det var en ljuvligt skön kväll. Dagens temperaturer hade helt klart sjunkit till riktigt sköna och behagliga "strax-under-30" och det fläktade en skön vind. Ungarna lekte med vattensprinklern. Och vi vuxna satt och pratade. Om bilar, försäkringar och annat. Surr och snurr.

Bilder från dagen kommer. Men nu väntar sängen.

11 kommentarer:

Sahra sa...

Magna-tiles
Väldigt svårt att få tag på i Sverige. Hittade ett ställe, som ÄNTLIGEN hade fått in ett litet lager av de populära magna-tiles. 1244 kr!!! Låter dyrt. Har du någon aning om vad de kostar i NY? Och var man hittar dem?

Vi har äntligen fått lite värme. Men det ligger på behagliga 24-25. Efter den bedrövliga våren och inledningen på sommaren är jag riktigt nöjd med de temperaturerna. Herregud. Man har inte så höga krav längre.

Hur gör ni med bildepositen? Ska ni försöka ta er tillbaka till Brooklyn för att kolla den andra bilfirman?

Kram

Desiree sa...

Det blir nog bra men visst blir det många tankar som snurrar innan man vet och många om. Hur lång tid räknar du med att det kommer att ta att köra till nya jobbet? Måste du sticka riktigt tidigt för att inte hamna i värsta rusningen? Nyfiken på ditt nya jobb. Vad är det du ska jobba med?
Kram!

Saltistjejen sa...

Sahra,
OJ det var dyrt!!
Här tror jag ett normalpaket ligger på ca 50 dollar eller så. Sedan kan man få större paket för ca 100 dollar. Kolla in länken jag gav dig (för det gjorde jag väl) eller googla magnatiles så kan du se vad priserna är ungefär. Det är pju USA.priser på deras hemsida och jag tror att de priserna är ungefär vad man betalar här i leksaksaffärerna. Plus skatt förstås på ca 8.35% eller något sådant.
Ni verkar förövrigt ha underbara temperaturer där hemma nu!!
Ang bilen ska vi ta oss ut Brooklyn i veckan. Och depositen är ju 100% refundable så jag oroar mig inte mycket över den.
Kram!!!


Desiree,
ja jag hoppas det blir bra. Men visst blir det mycket i huvudet när sådana här saker händer. Men det är ju faktiskt roliga och positiva saker så jag försöker att se det som att även om det tar energi så känns det ju roligt ändå! :-)
Det kommer ta ca 1,5 timme enkelt väg att köra till jobbet och ja jag kommer försöka åka väldigt tidigt på morgnarna för att slippa värsta morgonrusningen i staden. Det blir kanske värre på hemvägen? Me jag tror det kommer gå bra ändå eftersom det "endast" handlar om 3 dagar i veckan.
Kram!!

Anonym sa...

Förstår att ni har många funderingar. Hur tänker ni inför kindergarten, er dotter fyller fem nästa år? Privat eller finns det bra public school?

Kramar
eastcoastmom

grrringo.blogspot.com

Saltistjejen sa...

Eascoast mom,
det finns en väldigt bra public school här i området där vi bor, så OM vi bor kvar då blir det nog den. Men vi kommer nu under hösten även att kolla upp en del olika privata alternativ också som vi fått tips om här. Men riktigt hela den karusellen som det kommer bli har vi inte ens börjat tänka på än men det lär komma flera olika informationsmöten etc nu under hösten. Puh! DET kommer bli ytterligare en "resa"...
Kram!!

Josefine sa...

Bada i fontän ja... Det hade Gibson gärna gjort på stortorget idag. Han ville sitta på kanten och bada fötterna, men jag är inte riktigt säker på att det är okej här hemma. Vi svenskar är ju lite mesiga av oss...

Saltistjejen sa...

finelinan,
hahaha ni får comma hit och bada lite! :-)

Emma sa...

Jag blir glad av att läsa om allt detta. Jag är i grunden ett stort fan av positiv förändring-men det är omvälvande. En ny vardag och verklighet...

Här är det f.ö ocks lite svalare...

Saltistjejen sa...

Emma,
vad bra att du blir glad. Själv är jag glad men också väldigt trött. Av allt tänkande hit och dit. ;-) Men i grund och botten jättelycklig såklart över att det tagit den vändning det gjort!.
Kramar!

Charlie sa ... sa...

Förstår att det är mycket nu!!! Bra mycket, men ändå ;)

Skönt med svalare!

Kram!!

Saltistjejen sa...

Lotta,
tack Gulle du!
och ja nu är det ju riktigt behagligt. Iallafall på morgnar och kvällar!:-)
Kraaam!