fredag, juli 13, 2012

Jam session

Idag hade Lill-Skruttans dagisgrupp en "jam session" alla som hade något instrument fick ta med sig detta till dagis. De som inte hade några eller som inte kunde ta med sig sina, fick låna instrument som fanns på dagis. Jag stannade kvar och det var otroligt kul att se dem spela och sjunga tillsammans. Eftersom vädret är så bra nu så hölls det hela ute på deras lilla innergård (kallad Berlin Garden) och badkläderna hade de redan på sig då för att kunna gå direkt till stora gården efteråt, för att leka med vatten.

Lill-Skruttans lärare Fröken Sprudel, spelar ukulele och jag har tidigare varit med då hon spelat på samlingen och barnen sjungit. Men denna gången kunde alltså alla barn vara med och spela sina olika instrument de också. Det var riktigt drag under de olika låtarna och så kul att kunna vara med! Sådant här kommer jag sakna då jag börjar jobba och inte har tiden att få ta del av sådana saker längre.

Här sitter de samlade i ring med sina instrument. Lill-Skruttan tog med en av sina tamburiner.

Här visar hon hur man spelar på en tamburin.

C visar sin trumma och LillS-rkuttan sin tamburin.

Hon lärde sig av Fröken Sprudel att man kan spela tamburinen genom att slå den mot låret också.

Efteråt blev det lek i vattenspridaren!

Tyvärr visade det sig att de filmer jag tog med min iPhone saknade ljud! Att säga att jag var arg och ledsen och besviken är en underdrift. För det hade varit så otroligt kul att ha haft detta även som film (och då menar jag inte stumfilm som det blev). Men men, att tekniken strular ibland är något man ju börjat vänja sig vid ändå. Tyvärr. Jag fick iallafall goda nyheter angående mitt nya jobb idag och det är något jag gläds åt såhär inför helgen.

7 kommentarer:

Steel City Anna sa...

Vilken energi de har :) Roligt med musik och att det är så mycket kreativa aktiviteter. Undrar vad hon blir när hon blir stor :)

Martina sa...

Vad kul att de far vara sa kreativa och göra sa mycket roliga aktiviteter! Söta Ella, vad kul hon verkade ha!
Trakigt bara med stumfilmen.
Kramar

Charlie sa ... sa...

Härligt och det ser skönt ut ha badkläder och spela! Varm idag ju ;)

Kul att du har fått bra besked, speciellt innan helgen.

KRAM!!

Trillingnöten sa...

Härligt! Jag har också filmat med min telefon utan ljud! Det är galet irriterande och sorgligt...man lär sig av misstagen i alla fall :)

Saltistjejen sa...

Steel City Anna,
haha japp energi har de allt. Och det är jätteroligt att de gör så många kreativa och konstnärliga aktiviteter på dagiset tycker vi.
Kram!!


Martina,
ja det är ett superdagis! Och roligt tyckte de flesta att det var idag.
Men visst var det trist med filmen. jag var så ARG! men nu har jag kommit över det. Nästan i varje fall... ;-)
Kram!!


Lotta,
japp det var VARMT idag. Och fuktigt igen! Puh! Väntar på nästa åskoväder som kan rensa luften lite...
Och det var ett jättebra besked så det känns fint såhär innan helgen.
Kramar!


Trillingnöten.
jamen det som gjorde mig mest arg var att JAG inte gjort något fel alls. Utan att telefonen måste fått något knas! För efter att jag stängt av och sedan satt igång den igen fungerade den. Som den skulle.
Jaja, nu ska jag försöka komma över detta. har nästan gjort det. Jag var ju iallafall där så jag fick ju uppleva det hela live vilket var kul. Det jag hade önskat var att kunna dela denna upplevelse med de andra föräldrarna.
Kramar!

Anonym sa...

Härliga aktiviteter!! Det där med avsaknaden av ljudspår på kamera / telefon är så ledsamt när man har filmat något viktigt. O filmade mig när jag hade V i mina armar för första gången direkt efter förlossningen och man ser hur han skriker och jag pratar, men något ljud hörs inte :-( :-( Jag blir så ledsen när jag tänker på det / kollar på filmen. Det enda jag kommer ihåg att jag sa var att han såg ut som en liten [söt] alien ;-)
Kul att du fått goda nyheter om det nya jobbet. Jag kanske har missat det men var ligger det nya kontoret? Jag vet att det inte är på Manhattan...
Stor kram

Saltistjejen sa...

Petchie,
ja det känns sååååå SURT!!!
inte lika ila som med er film från V's ankomst men ändå. Trist. Å andra sidan försöker jag tänka på att JAG ändå var DÄR vilket inte så många andra föräldrar var. Så jag fick ändå uppleva det hela live. En lyx!! Det som gör mig ledsen är att jag så gärna delat med mig av upplevelsen till M och de andra föräldrarna som inte hade möjlighet att vara där.
Och jobbet ligger i NJ! En bra bit bort från Manhattan därav pendling och bilinköp.
Kram!!