tisdag, april 09, 2013

Den perfekta värmen

Så var den här då. Igen. Värmen. Idag hälsade visst sommaren på en liten stund. Sol. Närmare trettio än tjugofem. Grader alltså. Svettigt. Men härligt. Fast jag känner mig ändå inte besviken över att det ska bli svalare igen. Efter onsdag. Då ska temperaturen ner till runt tolv - femton grader igen. Men som sagt. Det känns nästan mest skönt. Nu har vi smakat lite på värmen. Jag hade glömt hur den kändes. Vi har tänkt tankar som "Kanske borde vi sätta på AC:n?" och efter att just den tanken infinner sig för första gången på året så brukar man faktiskt glädja sig om temperaturen går ner lite igen. Ett tag. En liten frist. Innan den riktiga värmen verkligen sätter fart. För då. Då finns ingen återvändo.  Idag däremot, var det verkligen den perfekta värmen!

Magnoliaträdet snett mittemot Lill-Skruttans dagis hade stora knoppar då vi passerade det i söndags men blommorna hade inte slagit ut då. Nu däremot var de i full blom!


Jag tog en paus i eftermiddags och träffade en kompis ute. Njöt av en Mint Lemonade från Le Pain Quotidien.

Hämtade sedan Lill-Skuttan lite tidigare från dagis och gick förbi biblioteket en sväng. Lämnade och lånade böcker. Sedan blev det glass o St Catherine's Park. Termometern visade 27 grader. 
Ljuvligt!


16 kommentarer:

Anne-Marie sa...

Jag kommenterade precis på ditt förra inlägg med tanken att det var det här jag kommenterade. Oh well. :) Kram!

Sahra sa...

Mintlemonad fr det stället har jag också njutit av i NY-värmen. Mums. Här gäller fortf vinterkläder. Iallafall sju på morgonen när jag kör barn. Ha en skön dag

Miss Marie sa...

Ja, närmare 30 grader är kanske lite väl varmt för april, men ni får gärna skicka lite av värmen hit så kan vi dela på den! ;)

Pernilla sa...

Bara lite avis på er värme! Min magnolia har små, små knoppar - ska bli spännande att se när de slår ut i år. Ha en bra dag

Coolaannna sa...

Knappt att jag vill läsa hihihih om er värme så mycket längtar jag efter den här!!!

Men man ska glädjas åt varandra :)))

Dina bilder är fantastiska och att sitta och dricka mintlemonad, ja de måste vara livet det!!!

Kram Anna

Coolaannna sa...

Du..några av mina kollegor pratade om NY tjej mil nästa år. Har du några tips om det?
Har du tid och lust maila mig gärna!!

anna.persson@mark.se

Minns ju att du var så duktig förra året! Kanske springer du igen?

kram

Coolaannna sa...

Du..några av mina kollegor pratade om NY tjej mil nästa år. Har du några tips om det?
Har du tid och lust maila mig gärna!!

anna.persson@mark.se

Minns ju att du var så duktig förra året! Kanske springer du igen?

kram

Millan sa...

Men ah vad skont med lite sol och varme. Vi fick massor av den varan nu nar vi var ivag men i Bristol ar det valdigt fattigt pa varme. Det ar SA kallt. Varen ar minst en manad forsenad... Men snart maste den val anda komma.
Njut av varmen sa lange den varar!
Kram

Josefine sa...

Åh, HÄRLIGT! Fast jag hade nöjt mig med en temperatur runt 15 grader till att börja med. Så man inte blir helt chockad! =)

Desiree sa...

Oj 27 grader redan! Då förstår jag att det satt extra gott med lite glass. Nu kommer säkert allt att slå ut som en explosion. Här kommer också lite värme till helgen fast lite mer lagom runt 20 grader.
Kram!

olgakatt sa...

27 grader kan ni behålla för er själva, haha. Jag är fn helt nöjd om det blir 10-12 dagtid; då är det lagom att jobba i trädgården.
Dessutom vill jag ha REGN! Det är snustorrt och gräsbränder härjar litet överallt när folk bränner ris.
En liten regndans, kanske?

Saltistjejen sa...

Anne-Marie,
haha så har jag också gjort ibland. :-) Tack för kommentaren!!


Sahra,
ja det är så gott! Hoppas ni snart slipper vinterkläder. Det är så skönt att slippa dra på både sig själv och E tjocka kläder.
Kram!



Miss Marie,
ja det är lite väl varmt kanske. Fast igårkväll var det riktigt skönt! Ingen fukt och bara sådär härligt "lagom". Vi ska dock få oväder nu och efter det sjunker temperaturen igen.


Pernilla,
jag tycker dock att det är skönare när det inte smäller till och blir sommarvärme direkt. Så att man kan njuta av våren lite längre. Knoppar på magnolian låter väldigt fint!


Coolaanna,
jag tror nog att våren kommer till er också snart! Och du angående tjejmilen så var det en rolig upplevelse. I år kommer jag dock inte springa. Jag ska maila dig men OM jag glömmer snälla PÅMINN mig då! skicka gärna ett mail då så att jag ser det och kan svara!
:-)
Sorry men jag har fått så jädra lätt att glömma....
KramKram!!!


Millan,
ja det var en riktigt härlig dag igår. FAST jag tycker ändå det ska bli ganska skönt att temperaturen ska droppa till runt 14 grader efter idag. Kan bli lite väl varmt lite fort haha! Hoppas ni snart får vårvärme i England dock!
Kram!!


finelinan,
japp 15-20 är så SKÖNT! Och tror vi ska få runt 14-15 grader efter idag. Vilket jag faktiskt tycker ska bli riktigt skönt. :-)


Desiree,
haha jo det smällde till här. Pang och så fick vi sommar en dag eller två. Men det ska bli mer normala temperaturer snart vilket jag faktiskt tycker ska bli riktigt skönt.
Era 20 låter kalas!
Kramar!


olgakatt,
ja det är lite varmt, men faktum är att gårdagskvällen var helt ljuvlig trots 27 grader. Men skugga och lite svag bris och INGEN fukt var så härligt! Men idag blir det regnstorm och åska och efter det ska det bli lite kyligare igen med runt 14-15 grader. Kanske skulle jag skickat detta regnoväder till er då. Om ni behöver regn??
:-)

Västmanländskan sa...

Så vackert magnoliaträd! jag längtar till de i Lund slår ut.

Saltistjejen sa...

Västmanländskan,
Ja magnolia är så fantastiskt vackert! Jag hoppas hinna njuta av fler träd innan de blommar över här.

Taina sa...

Det VAR skönt igår när man väl kunde gå ut och känna på värmen. Men du satt ju inne, som jag, mestadels av tiden. Visst längtade jag ut, men jag tänkte att det blir ju fler sådana här dagar snart.

Gott med glass en sådan här dag. Helt rätt!

Angående mjukisdjuren på kalaset, så är det så där de gör Builder bears. Men de här såg inte ut som de. Eller? Liisa har fått vara med en gång och fick stoppa in hjärtat i sitt mjukisdjur och det var en speciell händelse. Kul kalas E fick vara med på!!!

Kramar!

Saltistjejen sa...

Taina,
Ja du nog lär vi gå värme alltid tids nog. Men det var skönt att komma ut lite igår ändå. Nu idag ska vi få oväder och efter det ngt svalare väder igen.
Mjukdjuren på kalasen var olika inte enbart björnar utan även hundar, fiskar, grodor, enhörningar o katter mm.
Ha en riktigt fin onsdag nu!
Kram!!