tisdag, april 02, 2013

Trött men glad

En fullspäckad dag. Mycket har hänt på jobbet. Både bra och mindre bra saker. För egen del har det varit en strålande dag. Min presentation, som jag hade i morse, gick fint. Förutom att det var tekniska problem. Men det är skönt att det är över och det känns bra att jag tycker att min egen insats var helt okej. Sedan fick jag otroligt bra feedback på en annan uppgift jag färdigställde idag. Kul! Tyvärr var det som sagt en del mindre bra saker som också hände under dagen, men de hade inget att göra med mig personligen. Vilket känns skönt. Även om de såklart säkert kommer att göra en del svallvågor för ett tag framöver.

Under eftermiddagen fick jag ett sms från M som berättade att Lill-Skruttan gått tidigt från dagis idag för att leka med sin kompis E som är här på besök. Och när jag kom hem var tjejerna i full gång här hemma. Så himla roligt att se dem ihop! Och jag, M och E's mamma J åt middag och pratade tillsammans precis som då de bodde här i huset. Så mysigt! Det är så fantastiskt vilka vänner man har!

Nu så här på kvällen då lugnet sänkt sig känner jag mig lite trött. Innan har jag varit i full gång. Inte haft tid att känna efter. Utan tickat på lite som en Duracellkanin. Men som sagt, nu känner jag i både huvud och kropp att jag varit igång sedan kvart i fem i morse. Men det är trots allt en rätt skön känsla eftersom dagen mest varit bra för min del. Och jag vet att jag ska jobba hemifrån imorgon. Det är skönt bara att veta det.


6 kommentarer:

Eva i Tyresö sa...

Otroligt att du orkar så mycket på en dag!!!!
Även om mycket är roligt så tar det krafter.
Tänk att du redan betyder mycket på detta jobbet. BRAVO

Desiree sa...

Härligt! Kul att presentationen gick bra men jag visste nog att du skulle fixa den finfint. Men extra glad blir man alltid om man får bra feedback och också känner sig nöjd med sin egen insats. Första presentationen är ju alltid lite extra pirrigt. Well done Saltis! Du ska vara stolt över dig själv.
Skönt att du fick njuta av en trevlig kväll också i goda vänners lag.
Kram!

olgakatt sa...

Inget är så skönt som en väl genomförd föreläsning med bra respons från åhörarna! Grattis!

Saltistjejen sa...

Eva,
haha jo vissa dagar har man helt klart mer energi än andra. :-) Och ja, det känns väldigt kul med jobbet och jag trivs otroligt bra!
Kram!


Desiree,
Tack! Och ja presentationen gick helt ok, men det var ingen stor sådan utan endast på ett av våra möten. Jag pratade i knappt 10 minuter.
Kram!


olgakatt,
japp det är skönt. Fast i detta fallet fick jag inte så mycket respons på själva presentationen mer än från mina kollegor. Just för att de tekniska problemen gjorde att jag tror att de som ringt in inte hörde så bra. Tyvärr. Men det kändes bra att jag iallafall leverade helt ok och att de som faktiskt hörde var nöjda. Sedan fick jag jättebra feedback på en annan uppgift jag gjorde, men den hade inget att göra med presentationen.
:-)

ExPIAtriate sa...

Vad harligt att presentationen gick bra! Visst ar det kul att fa bra feedback pa uppgifter, att kanna att man ar pa ratt spar, att folk ser det man gor. Och vilken fin gest av chefen i Paris att skicka choklad och blommor! Det later som en toppenchef som vet precis att uppskatta medarbetare som jobbar hart!
Later som ni haft harliga "atertraffar" med vanner. Det ar sadan stunder som raknas mest!
Kram!

Saltistjejen sa...

EsPIAtriate wife,
ja det är verkligen otroligt sporrande och motiverande när man får bra och direkt feed-back på de saker man gör. Det gäller ju faktiskt både på jobbet och på hemmaplan. :-)
Och att få träffa gamla vänner är verkligen en av de allra bästa stunderna tycker jag!
Kram!