lördag, april 13, 2013

Lördagsmorgon

Lördag. Skönt! Denna helgen ska vädret riktigt bra och efter de två senaste dagarnas åsk- och regnväder känns luften riktigt frisk och skön. I eftermiddag är planen att träffa en av Lill-Skruttans kompisar ute och göra något i det vackra vädret. Jag skulle gärna ta mig runt staden lite för att se hur långt träden har kommit i sin blomning. Men vi vl se vad det blir.

Nedan är några bilder från då Lill-Skruttanss kompis var här och lekte senast. Jag älskar hur de klär ut sig! Olika kompisar gillar helt klart olika sorters utklädning. Lill-Skruttan som inte är sådär superprinsessig (även om hon gillar prinsessor mycket nu efter vår Disneykryssning) klär oftast ut sig i sin egen "Superherostil". Rätt unik då.

Här är en av hennes Superhero outfits. Speciell magisk reflexväst, och så sitt "tool belt" med slangen som hon kan spruta vatten på alla "dummisar" med när hon räddar världen! Hundkepsen vete sjutton vad den var, men den hade säkert någon klurig funktion den med.

Kompisen C hade Superheromanteln på sig


Superhjälten har just räddat en av sina björnar Kiki

Nu blir det snart frukost och ett Skypesamtal med en av mina allra käraste vänner som jag inte pratat med på hur länge som helst. Ser fram emot att få snattra med henne och uppdatera mig om hennes liv. Hon är en av mina bästa vänner som inte är på Fejjan, och ja, som jag skrev igår så inser jag att jag verkligen har dålig koll på just de vännernas vardagsliv. Och där kan jag se hur mycket Facebook ändå betyder för mig och min vardagskontakt med mina vänner. Önskar er alla en riktigt fin lördag! 


3 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Idag är det härligt om än lite mindre sol än vad jag tänkte mig. Men lördag är ju lördag, eller hur ;)

Vad fint de leker och massor av grejer på gång. Fina kläder också!

Ha det så skönt!!

KRAM!

Emma sa...

I Montreal snöade det igår!! Men...jag är ju i Portugal jag! Haha! En fin dag har vi haft och jag är glad att få lapa sol! Inte helst enkelt att vara ensam men 2 småttingar men just nu har jag det bra - de sover ;-)

Diggar E's superhero-stil! Och ja -vad vore man utan internet. I är kvar i Montreal men han var med via Skype på nattygsbordet då barnen skulle sova. Rätt otroligt ändå.

Ang. förra inlägget:

Fejjan är verkligen bra till att hålla kontakten på det där otvungna sättet...insta har jag inte börjat med än och twittrandes kom jag liksom aldrig igång med trots att jag absolut förstår dess storhet och ofta söker både insta-och twitterfeeder för info

Saltistjejen sa...

Lotta,
ja det var kyligare och mindre soligt än vad jag trott det skulle bli idag. Men ändå härligt ute! :-) Vi spenderade ett par timmar ute dels i lekparken här och dels promenerande i stan.
Kram!!


Emma,
oj snö DET hoppas jag att vi slipper här fram till vintern kommer tillbaks. :-) Och ni har väl superhärligt i Portugal. Säkert varmare än här skulle jag tro.
Haha ja hennes superherostil är lite personlig.... ;-)
Fejjan använder jag som du tror jag. Så där enkelt kontaktsätt utan direkta krav och som fungerar fint även när man har "tidsbrist".
Fortsätt njut av Portugal nu!
Kram!!