söndag, april 28, 2013

Framme

Nu har jag kommit fram till Baltimore. Gardagen tillbringade jag tillsamans med Familjen K i ett helt fantastiskt vader! Sol, gronska, blommande trad och buskar. Picknick tillsammans i The National Arboretum i DC. Alldeles underbart!

Pa kvallen blev jag skjutsad till mina andra vanner i DC-omradet. Dar tillbringades kvallen pratandes och det var sa roligt att fa traffa dem och se hur de bor. Grillning pa deras balkong och en massa prat om ditt och datt. Samt lek med deras harliga son N. En helt fantastiskt glad liten solstrale. Sedan sag vi aven en film pa TV ihop vilket kandes sadar avslappnat mysigt. Sadant man liksom bara gor tillsammans med vanner man kanner bra. Vi var dock alla valdigt trotta sa det blev sanggang redan vid 23-tiden. Jag somnade ovaggad. I morse blev det frukost och lite mer prat. Min kompis arbetar i just Baltimore och han skulle in till sitt jobb nu i formiddags vilket gjorde att jag fick skjuts hit av honom. Mycket gulligt och det var kul att kunna fortsatta prata lite under bilresan ocksa.

Dagen har jag spenderat promenerandes intill Baltimor Inner Harbor. Tyvarr blev vadret mulet och betydligt kyligare under eftermiddagen. Men det var anda riktigt trevligt att ga runt bland restauranger och affarer, spana in vattentaxis och trampbatar samt alla glada manniskor. Maste erkanna att jag saknar M och Lill-Skruttan en del. Sarskilt tydligt blev det nar jag sag alla barnfamiljer som roade sig nere vid hamnen.

Utanfor mitt fonster ser jag en liten bit av hamnen. Just nu har dock himlen mulnat betydligt utanfor mitt fonster. Enligt prognosen ska det bli regn de kommande dagarna. Inte for att det spelar mig sa stor roll kanske eftersom jag kommer att tillbringa dagarna inomhus pa konferensen, men visst hade det varit roligt med lite fint vader ocksa. Men nu ar det som det ar och det ar inget man kan gora at vadret anda. Ikvall blir det registrering och valkomstreception. Ska ta fram mina businesscards for en av mina uppgifter infor denna konferens ar att natverka natverka och ater natverka....


*) Eftersom jag endast har med min jobbdator kommre det inte bli nagra bilder i mina inlagg fran denna resan. Dessutom inga prickar (eller nagon ring) over a och o.

6 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Härligt helg du haft!!

Ha det så fint i Baltimore och hoppas konferensen blir bra!

KRAM!!

Desiree sa...

Supernice att kunna passa på att träffa vänner så där. Kombinera business och pleasure :-)
Hoppas konferansen är riktigt bra och att du får några givande dagar i Baltimore.
Kram!

Sahra sa...

Min kusin bor i Baltimore. Har velat åka dit sedan den superbra polisserien Homicide gick. Härligt med en liten avstickare. Träffa gamla vänner. Och ev nya. Kram

Miss Marie sa...

Låter kul! Have fun! :)

Taina sa...

KUL att träffa vänner och sedan "gå på konferens". Mingla på nu.

Kramar!

Annika sa...

Inner Harbor är fint, har varit mkt där.
Vädret är verkligen inte det bästa. OCH skall väl inte bli heller förrän på torsdag.
Besök Fells Point i Baltimore. SÅÅÅ mysigt!!!
Kram!!