fredag, april 26, 2013

I stort sett packad och klar

Under kvällen har det packats. Nästan färdig är jag. Det sista får jag ta imorgon bitti. Innan jag viftar till mig en taxi på gatan och åker till Penn Station. För imorgon bär det iväg mot DC! Där ska jag träffa vänner. Först Familjen K. Med mig till deras barn har jag lite saker och det viktigaste av allt teckningen Lill-Skruttan ritat till sin älskade R. På kvällen ska jag träffa andra vänner som jag kommer bo hos över natten. En av mina kompisar från mitt första labb här, hans fru och deras lilla son. På söndag ska jag vidare till Baltimore. Där blir det konferens fram till onsdagkväll. Detta är såklart den egentliga anledningen till min resa. DC-trippen är enbart för mitt eget personliga nöjes skull. Det blir alltså fem dagar iväg från familjen. Och när jag kommer tillbaka på onsdagkväll är det bara ett dygn kvar innan Sverigebesöket kommer! Otroligt vad fort tiden går ändå.


Det jag är allra mest nyfiken på just nu angående min resa är att jag kommer åka snabbtåget Acela. Businessclass. Undrar hur businessclass är på TÅG? Gissar att det finns wifi då? Kanske kan man även få ström till datorn? Förhoppningsvis är det iallafall rätt lugnt och gott om plats. Jag ser faktiskt fram emot tågfärden eftersom just tåg är ett av mina favoritsätt att färdas.

Vi får se hur det går med bloggandet de närmaste dagarna. Om det fungerar bra och jag har tid och energi kommer det nog något inlägg. Men om det tystnar här så vet ni iallafall varför. 

5 kommentarer:

ExPIAtriate sa...

Vilken underbart fin teckning Lill-Skruttan gjort!
Jag alskar ocksa tagresor och saknar det, fast nar vi var hemma over pask akte vi tag fran Kopenhamn och hem till Kinna, ungarna alskade det. Business class pa tag later trevligt, minns forstaklassvagnarna nar man pendlade mellan Uppsala och Stockholm, det sag alltsa sa lugnt och skont ut dar!
Sa harligt att kunna kombinera konferens med besok hos vanner, later som ett perfekt upplagg!
Kram!

Saltistjejen sa...

ExPIAtriate wife,
ja visst var den fin! Det känns allltid lite extra i hjärtat när hon pratar om och gör teckningar till "sin R". :-) Och visst är tåg underbart! Det perfekta sättet att resa tycker jag faktiskt. Jag storgillar det bara det är bra tåg.
Och att kunna kombinera roliga saker i sitt privatliv med roliga saker i sitt yrkesliv är aldrig fel. :-)
Kram!
Ps visst var det nu du snart skulle komma hit?????

Mrs Clapper sa...

Underbara teckningar! Så mycket känsla och tanke bakom det hon gör. Hoppas du får en fin resa!

Saltistjejen sa...

Mrs Clapper,
ja de är så söta! Och de innehåller verkligen mycket kärlek.
Tack!!!
Och hoppas du får en fin helg!
Kram!

Steel City Anna sa...

Trevlig resa! Valdigt gullig teckning :)