lördag, april 20, 2013

Lördag med vänner

Idag lördag, har vi hängt med kompisar i stort sett hela dagen. M körde till Costco för att veckohandla medan jag och Lill-Skruttan stannade hemma. Efter lunch gick jag och Lill-Skruttan och hämtade Lill-Skruttans kompis O som bor alldeles intill oss. Tjejerna körde sina scootrar till St Caterhine's Park där sedan C och hennes mamma anslöt. Dagen som börjat med ganska mulet väder förvandlades till en riktigt skön vårdag. Tjejerna lekte intensivt i timmar medan jag och K pratade om ditt och datt i solskenet. Till "eftermiddagsmellis" blev det glass på Dunkin Donuts och sedan mer lek innan det var dags att ta sig hemåt igen.

På väg till O





"Coconut, cocnut, coconut crack...."




Dagen avslutades med att vi blev inbjudna till O's familj på middag. M anslöt då också och tjejerna fortsatte leka och vi andra pratade och hade trevligt. Efter middagen blev det "Show" där Lill-Skruttan och O spelade och dansade för oss.

Lill-Skruttan spelade piano medan O dansade




När vi sedan tackade för oss och promenerade hemåt var både jag och Lill-Skruttan ganska möra. Vilken dag! Att lämna hemmet vid 13-tiden för att återvända vidd 20 på kvällen kan göra att man känner sig lite småmosig. Men visst har vi haft en riktigt bra dag tillsammans!


6 kommentarer:

Martina sa...

Vilken härlig lördag! Och ni verkar ha ett riktigt härligt väder ocksa!
Hoppas ni har en fin söndag!
Kramar

Saltistjejen sa...

Martina,
ja det var en rolig lördag. Fast jag var rätt mör på kvällen.... :-)
Hoppas ni haft en fin helg!
Kram!

Charlie sa ... sa...

Vilken skön helg och härligt väder! Idag har det varit så fint. Började kallt men blev riktigt bra tycker jag. Det blev lunch ute ;)

Hoppas ni haft det bra

KRAM!!

Saltistjejen sa...

Lotta,
ja det har varit en bra helg med finfint vårväder. inte så varmt men jag har njutit av att det känts rätt lagom för årstiden. :-)
Härligt med lunch ute!!
Kramar!

Annika sa...

Det var en fin lördag det.
Det har ju varit vackert väder, men lite småkallt tycker jag nog, 16-17 grader här. Lite blåst.
Men å andra sidan är det ju skönt.
Bara 3 grader då jag tog min PW nyss. Men, men värmen kommer så jag tycker det är helt OK.
Ja, jag förstår att ni var möra om ni var ute 13-20 :-)
Då sov ni gott sen.
Kramar!!

Saltistjejen sa...

Annika,
ja det var en riktigt aktiv lördag haha! Så blir det lätt även när vi inte har något inplanerat...
Kram!