måndag, april 22, 2013

Ny vecka

Så var det måndag igen. Ny vecka nya tag. Helgen blev rätt fylld av aktiviteter som alltid och jag var i ärlighetens namn lite trött igår. Lill-Skruttan har dessutom blivit förkyld så hon hade en halvbra dag igår skulle man kunna säga. Förmiddagen var det fullt ös. Först Grattis-Skype med Skånefamiljen och sedan lek tillsammans med kompisar, men sedan kraschade hon och det var en hel del gråt och gny under eftermiddagen. Vi hade planerat att promenera till Central park då för att se de blommande träden, men det fick bli omplanering. Hemmaeftermiddag istället. Med lite hemmafix och annat. Helt okej ändå. M tränade bland annat på att göra egna Frappuccinos, och jag måste säga att han lyckades riktigt bra efter ett par försök! Jag ser fram emot denna sommaren rent dryckesmässigt hahaha! Kanske kan jag komma iväg till Central Park nu någon dag i veckan istället. Förhoppningsvis blommar en del träd fortfarande även om körsbärsblommorna nog är överblommade nu. Det är för årstiden kyligt här vilket gör att blommorna håller sig något längre.

Veckan kommer annars att bjuda på lite olika saker. På onsdag är det Art's Festival på Lill-Skruttans dagis och den ser vi fram emot. Hon är själv väldigt exalterad och samtidigt lite nervös. Hennes rum (klass) ska i år framföra TVÅ sånger/danser vilket hon berättat för oss åtskilliga gånger nu.    Och på lördag kommer jag att ta tåget till DC. Jag ska på en konferens i Baltimore som börjar på söndagskvällen men åker en dag tidigare för att träffa vänner i DC. Ser fram emot resan. Både privat för att jag får tillfälle att träffa mina vänner. Och rent yrkesmässigt eftersom jag tror att den här konferensen kommer att ge mig mycket matnyttigt. Det blir alltså ytterligare ett par dagar för M och Lill-Skruttan utan mig här hemma. M ska dessutom ta hand om en av Lill-Skruttans kompisar på lördag och jag hoppas det ska gå bra för honom att vara ensam med de två tjejerna. De ska gå på teater vilket jag tror kommer bli roligt för dem alla tre. Själv kommer jag tillbaka någongång på onsdagkväll nästa vecka. Och då är det bara en dag tills vårt kära Sverigebesök anländer!

Inga kommentarer: