tisdag, maj 01, 2012

Efter regn kommer sol

Vilket idag skedde både rent meterologiskt och mentalt. Gav mig ut tidigt i morse på springrunda i Central Park. I ösregn. Men det gjorde inget för det var ljust och inte kallt alls. Vad gör det att man blir dyblöt så länge man inte fryser??? Efter rundan var jag en annan människa. SKÖNT! Kanske spelade gårdagens extremt tidiga sänggång roll också. En evighetslång nattsömn som jag tror både kropp och själ behövde. M hade tydligen kommit in och pratat lite med mig igår efter att jag nattat Lill-Skruttan, men han sa att jag inte var särskilt talbar då. Och själv har jag inget minne av det alls.

Regnet fortsatte sedan att växla mellan drippande duggregn och vräkande ösregn. Men framåt eftermiddagen började himlen ljusna. Och sedan kom solen. Nu är det en strålande vacker kväll. Och dagen har ägnats åt att återigen surfa runt på jobbsökarsidor. Men med lite förnyad energi. Jag försökte till och med att tänka utanför den där berömda lådan och har kollat in en del lite roliga saker på Craig's List. tyvärr är många av dem obetalda och mer "volontärarbete/internship" men det var ändå intressant. Och ganska kul. Vilka så kallade jobbannonser det finns ändå?!?!

TACK också till alla er som hört av sig efter gårdagens inlägg. Här i bloggen eller via email. Ni är så goa och rara! Det värmer så gott!

Ikväll blir det chili som stått och puttrat i Slow Cookern hela dagen. Mmmmm....! Och förhoppningsvis ska jag orka vara uppe lite längre än igårkväll. Men imorgon bitti blir det nog en löprunda igen. Då ska det dessutom vara uppehåll. Har jag hört.



Och om ni undrar varför det är magert med foton i blogginläggen nu så beror det på att M håller på att arkivera vårt ENROMA iPhotobibliotek. Så just nu är det lite bökigt att komma åt de senaste bilderna. Men det kommer. 

14 kommentarer:

Annika sa...

Ja, vi fick uppklarnande redan på morgonen. Glad att det blev så även för er.
OCH varmt är det nu, och fuktigt.
OCH ännu varmare ska det bli.

Jag gör också en chili :-)
KUL att vi kör nästan lika...

Lycka till med fotosortering. Sådant kan ta tid.

Kram!

Saltistjejen sa...

Annika,
japp det var helt otroligt vilken skillnad! Kvällen nu har varit helt ljuvlig ute. Kom just in från lekparken nu och det var hur skönt som helst där ute!
Kul med chilin! Vi har inte ätit än men jag hoppas det blir snart för jag är hungrig. Haha inser att vi kör medelhavstider på vår middag vissa dagar.... ;-)
Kram!!

Trillingnöten sa...

Nu har jag läst ifatt lite! Min blogroll har inte uppdaterats ordentligt ser jag! Skumt! Har liksom undrat var du blivit av! Jag läste ditt senaste inlägg och jag förstår dig. Att harva och harva och det känns som att det inte går framåt. Och det är okej att pysa ibland! För sen kan man pumpas upp och rulla vidare :) Helt normalt. En lösning kommer! När man minst anar det :)

Channal sa...

Efter regn kommer solsken... skönt att du mår bättre! Toppar o dalar! Brukar se mitt liv som havet... vågor! När de stora vågorna kommer in vet jag att de planar ut... även om man får kippa efter andan! Bra att du försöker tänka positiv och blommigt, se utanför ramarna! Hejar på Dig och håller alla mina tår o tummar att jobbet som passar dig dyker upp! STYRKEKRAM! Anna

Saltistjejen sa...

Trillingnöten,
det har hänt mig också iobland att google reader (som jag använder) inte varit ikapp med en eller ett par av de bloggar jag följer. Irriterande. Och idag kändes det bättre så jag hoppas att den här energin jag fick ska fortsätta ett tag nu. :-) Tack för pepp!!!
Kram!


Channal,
tack! Jo det är skönt att det är lite upp igen nu.
Och vilken fin kommentar! Jag blir glad!!
Kram!

Liz sa...

Skont att hora att det kanns battre och att det gar sa bra med lopningen! Kul att du kan branna lite energi pa det! Harligt att du fick en ordentlig natt med somn, det behovde du sakert bade kroppsligt och mentalt efter allt. Skont kanske att du inte vaknade nar din man kikade in, det brukar vara sa svart att somna om ifall man har somnat sjalv vid laggning av barn och sen vakna upp/vackas av nagot en halvtimma senare eller sa..

Sortera foton..ett evighetsprojekt eller hur..Har provat manga olika metoder genom aren, med att gora filer fran vissa semesterresor eller vad det ar men har kommit fram till att jag helst har allt sorterat efter manad och ar. Det gor det sa mycket lattare att ga in och leta reda pa saker nar man vet var det ar nagonstans. Bra system ar det nar jag laddar ner foton fran mobilen sa gar dom automatiskt in till samma filer som mina bilder fran kameran, alltsa under det datumet fotona ar tagna. Det tycker jag funkar jattebra. Vet inte vad jag har for program eller hur det blev sa, men jag vet att jag hade nagonting som inte funkade forra sommaren, da kom alla bilder in i en fil det datumet jag laddade over fotona, alltsa inte sorterade efter datum de ar tagna...sa frustrerande. Men nu ar enda problemet att komma ihag att ladda over allt till externa harddisken med jamna mellanrum!! :)
Stor kram!

Desiree sa...

Löprundor är bra, de rensar huvudet och får en att bli skönt trött. Tycker att det brukar hjälpa en hel del då man har många tankar som snurrar.
Kram på dig.

Saltistjejen sa...

Liz,
tack! Ja det är ofta skönt att springa eller träna när man har mycket i huvudet tycker jag. För mig är det ett bra sätt att koppla av mentalt tror jag.
Ang foton så sorterar vi nu enbart efter just datum. Vi använder iPhoto och har tidigare arkiverat varje år, men varit lite mer slarviga de senaste 2-3 åren vilket gjorde att vi hade ett enormt stort bibliotek som tog hur mycket kraft som helst av datorn. Så nu försöker vi dela upp det i år igen och exportera, samt såklart säkerhetskopiera allt. :-)
Kram!


Desiree,
ja jag håller verkligen med dig! Träning är generellt ett av de bästa sätten att koppla bort stress och tankar man annars har svårt att sluta tänka. :-)
Kram!!

Josefine sa...

Sv: Jo, det skulle nog funka med din öglevariant. Men var ska jag göra av "gardinen" på dagen då? Jag är lite lat och bekväm av mig, måste jag erkänna, men jag ska nog fundera över ditt förslag lite mer noga. =)

Saltistjejen sa...

finelinan,
aha kanske kan du bara vika ihop den och ha den io ngn låda eller liknande??

Miss Marie sa...

Härligt med springtur! Sånt kan behövas för att rensa hjärnan ibland. Förstår vad du menar i inlägget nedan, jag är ju lite i samma situation även om jag inte aktivt söker jobb just nu, men ändå, det är något som hela tiden finns i bakhuvudet och som jag ständigt påminns om när månaderna tickar vidare. Jag tror absolut du kommer finna något du gillar att göra, snart! Lycka till!

Saltistjejen sa...

Miss Marie,
ja det är så skönt att springa på morgonen tycker jag!! Man vaknar verkligen till och kommer igång! Tack för peppning också! Och ja, vi får se hur det går. Jag förstår att du tänker lite likadant men du är ju ändå hemma med barn. Själv är jag bara hemma. Känns lite mer meningsfyllt för dig antar jag. :-)
Kram!!

Emma sa...

Bra att du kämpar på. Man söker många jobb men egentligen bara ETT. Och man blir ju frustrerad ibland och känner att varför i hela friden kan inte det där ENDA jobb jag behöver -och skulle göra så bra-dyka upp lite tidigare? Inte konstigt att du tappar orken ibland. Skönt att solen kikat fram bakom molnen igen. Helt plötsligt har du det där jobbet.

Jag vet den där känslan av att inte vara ledig, någonsin.Trots att allt man har är tid. Det ultimata är att få ett JA på ett jobb men inte behöva börja på ett tag- då får man äntligen lite tid att varva ner och bara njuta innan man kör igång.

Det önskar jag dig!

Saltistjejen sa...

Emma,
ja visst är det så. Man söker DET DÄR jobbet. Men inte ens jag vet riktigt vilket just DET DÄR jobbet är just nu. Knasigt kanske?!
Tog iallafall en springrunda även i morse och det var skönt. Och ja, den dagen man kanske kanske kanske får ett jobb så kommer man säkerligen att börja med detsamma. Här är det ju så snabba bud. Men vi får se. Just nu skulle jag gladeligen börja imorgon om någon hörde av sig och jobba ett helt år utan semester. BARA man fick DET DÄR jobbet....! ;-)