tisdag, oktober 25, 2011

Hur man kan spendera en ljuvlig höstdag inomhus

Med ett fantastiskt höstväder ute: sol och ca 17 grader skulle man kanske kunna tro att en som inte har något jobb att gå till skulle spendera den här dagen ute i höstsolen. Men icke! Istället har nyligen nämnda kvinna suttit inomhus och häckat mesta delen av dagen. Vad har hon sysslat med då? Vad är det som fått henne att ignorera solen och välja bort de höstvackra träden? Jo, detta. Hon har:

-  vinklat om sin resumé så att den bättre ska visa hur bra just hon är för det där jobbet
-  finputsat den numera ändrade resumén
-  författat ett (förhoppningsvis) riktigt bra "Cover Letter" som ytterligare befäster hur väl just hon skulle     passa för det där jobbet
-  ätit lunch
-  läst igenom ovan nämnda alster minst ett tjugotal gånger
-  skrivit om lite till
-  rättat upptäckta fel
-  till slut skickat iväg detta till företaget där som har det där jobbet som första pris.

Och nu väntar kvällen som kommer att fyllas med barnvakteri. Vi ska nämligen hämta W tillsammans med Lill-Skruttan idag på dagis och sedan ha dem båda här hemma tills W´s föräldrar kommer tillbaka från sin kväll ute.

10 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Hej Saltis!

Nu är jag tillbaka och det är härligt att läsa dina inlägg. Så bra att du filat på din resume, känns bra när man fått det gjort och man kan trycka på send eller gå till brevlådan. Håller tummarna!!

Kramar!

Saltistjejen sa...

Lotta,
välkommen tillbaka! Har saknat din blogg så det blir kul nu när du är här igen. :-)
Och japp det är alltid en skön känsla när man fått iväg en jobbansökan. :-) Tack för hållna tummar! De behövs nog.
Kram!!

Trillingnöten sa...

Nu jäklar är det jobbsök! Vad kul! Ibland söker jag jobb fast jag redan har bara för att det är så roligt :) hahaha...man vet ju aldrig när drömjobbet dyker upp! Lycka till!

Annika sa...

BRA SALTIS!!
Tror säkert du fick till det galant efter ditt idoga arbete med resume och cover letter.
Idag är det ännu en tippentoppen dag ute så jag hoppas du kan gå ut och njuta av höstsolen.
Hoppas också att barnvakteriet gick bra igår, men det gjorde det säkerligen!
KRAM!!

Petchie75 sa...

Åh, jag tycker att det knappt finns ngt värre än skriva ´jobbansökninga´r så tvärtom vad Ttllingnöten tycker! Själv sitter jag också inne trots en jättefin höstdag ute... igår var jag dock ute och promenerade - i regn (skulle till doktorn så inget nöjespromenerande).
kram!

Saltistjejen sa...

Trillingnöten,
japp! Nu söks det för fullt.
:-)
Tack för tummarna! De lär behövas.
Kram!!


Annika,
tack! ja vi får se. Här är det lite småmulet nu på morgonen men vädret kanske blir bättre. Fast prognosen säger regn imorgon så vi får se. Har en hel del att göra inne idag också annars så ja, det blir som det blir...
Barnvakteriet gick hur bra som helst!
Kramar!!


Petra,
hahahaa! Ja det är ingen favoritsysselsättning här heller, men man börjar onekligen bli lite bättre när man fått lite mer övning. De jag skriver nu är nog (förhoppningsvis) ganska mycket bättre än de jag gjort tidigare? Vi får se. Det är ju ett nödvändigt ont men jag hoppas såklart att det ska ge utdelning.
Kramar!!!

Desiree sa...

Jag tycker du har investerat dagen väl. Bra jobbat Saltis! Jag hoppas du snart får napp på jobbfronten. Det är ju ett heltidsjobb i sig att söka jobb. Väldigt påfrestande för psyket (ständig pendling mellan hopp och förtvivlan).
Men det blir nog fler fina dagar som du kan njuta av.
KRam!

Saltistjejen sa...

Desiree,
tack! Ja det är ju ett måste. Jag vill ju hitta ett jobb. Så att skriva ansökningar och fila på resumén och cover letters har blivit något jag gjort lite till och från nu sedan hösten började. Nu får man ju hoppas att det går bra till slut också. :-)
Kram!!

✿Ewa sa...

Massor av lyckatill i jobbsökandet!!
Kram

Saltistjejen sa...

Ewa,
TACK!!!!
Det känns skönt att veta att man har stöd där ute. :-)
Kram!!