måndag, oktober 03, 2011

Ensamma hemma

Ikväll är jag och Lill-Skruttan en-samma här hemma. M och Olgakatt har en helkväll på The Metropolitan Opera. Runt 17-tiden vinkade jag hejdå och önskade en härlig kväll. Först ska de äta middag på en fransk mysig liten restaurang Les Sans Culottes (ett riktigt myigt ställe alldeles i närheten), och sedan tar de sig till The Metropolitans föreställning Anna Bolena. Såhär fina var de innan de gick. Nu hoppas jag att de slipper regn både på vägen till och från Lincoln Center.

På väg till Operan!


7 kommentarer:

Desiree sa...

Ja hoppas att Olgakatt och M fick en riktigt fin kväll. Det är kul och helt perfekt att Olgakatt brukar ta med er på separata aktivteter då hon kommer. Ni får båda njuta av något trevligt och lite egentid med henne och sedan så slipper ni tänka på barnvakt då en av er är hemma med E.
Kramis

Stef sa...

Så fina dom är! :) Hoppas att dom slapp regn och att dom fick en fin kväll på operan, och att du och lill-skruttan fick en mysig kväll hemma! kramar

Millan sa...

Sa dar, nu har jag last ikapp lite efter nagra dagar ivag fran internetvarlden :-).

Tyckte att du sag valdigt business like ut pa jobbmassan. Rostrott funkar alldeles utmarkt. Precis sa dar med en fin topp och svarta byxor klar vi oss till jobbet varje dag. Men inte alltid med kavaj - thank god!
Synd dock att massan inte ledde till angot, men som sagt ar det ju en bra erfarenhet att ga pa sadana saker trots allt.

Vad roligt ni verka ha med Olgakatt. Jatteskoj att ni kan komma ivag pa lite separate grejer med henne ocksa! Jag har nog sett foton pa henne forrut pa din blogg men efter att ha traffats i somras sa maste jag saga att jag tycker hon ar sa himla lik Ann! Eller ja, det ar val Ann som ar lik henne kanske :-).

Vad kul det later med biobesok och god middag. Jag tror att jag ska ta med mamma pa det nasta vecka nar hon kommer hit.

Ps, alskar fotot pa de tva sma ballerinorna! Sa sota!
Kram

anna of sweden sa...

Hoppas att de hade en trevlig kväll. Det låter väldans trevligt.

Och hälsa Olgakatt att jag gillar hennes kläder. Så fint!

Kram!

Syster i söder sa...

Stiligt!

Annika sa...

Vad fina de var!
Olgakatt, vad jag gillar din STIL!!!
Hon passar så bra i de där kläderna.
M är såklart fin också.
Hoppas du och Ella hade en fin kväll också!!
Kram!

Saltistjejen sa...

Desiree,
ja det är kul att vi har varit ute på tu man hand med Olgakatt lite också. Det ger mer tid att prata och umgås utan att man behöver skaffa barnvakt. :-)
Kram!


Dtef,
ja de slapp faktiskt regn iallafall blev de inte blöta.
Kram!


Millan,
haha ja du har ju varit borta och haft det sommarlyxigt såhär på höstkanten! :-)
Tänk att du går klädd så dagligen. Det har jag aldrig gjort eftersom jag aldrig haft sådana jobb där man måste se prydlig ut.
Haha, så du tycker att min svägerska är lik Olgakatt?! Kanske lite, men annars är det M som mest liknar henne tycker jag. Och Svägerskan är mer lik Olgakatts syster tycker jag (alltså inte M´s och S´s mamma utan deras andra moster). Och framförallt är hon mer lik deras pappa. Men självklart ser man släktdrag hos dem alla. :-)
Kram!!


anna of sweden,
ja jag gillar också Olgakatts klänning och färgerna!! :-)
Kramar!


syster i soder,
:-)
Du förresten KRYA PÅ SIG nu vännen!!!!!!!!!!
KRAAAM!


Annika,
javisst har hon en skön stil! :-)
Färger, mönster och smycken. Jag gillar också hennes stil!
Kramis!