tisdag, oktober 04, 2011

Kolla katten

Imorgon ska jag med Lipton till veterinären. Han har haft två sår på sitt huvud ett tag och de vill inte läka. Enligt Olgakatt samt hennes ena värdinna K (som jobbar extra på en veterinärklinik här i staden) kan det handla någon form av tumör. Dock godartad sådan. Eller allergi. Först trodde vi att Lipton fått såren av att han och Tazo bråkar, men den teorin har vi övergett nu. Vi får se imorgon vad veterinären säger. Jag hoppas att han ska ta ett hudprov från såren för att kunna se om det eventuellt är fråga om några cellförändringar. Å jag hoppas verkligen inte att det är något allvarligt. Men Lipton verkar må bra annars. Inget förändrat beteende eller så. Han äter som vanligt och går på lådan som vanligt. Spinner som vanligt och bråkar med Tazo som vanligt. Han verkar heller inte direkt vara besvärad av såren. Men som sagt, vi får se vad veterinären säger imorgon.

16 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Å, de små fyrbenta älsklingarna....man vill ju inte att de ska må dåligt. Vår vovve behöver kollas upp.

Håller tummarna att allt är ok!

Kram och tack igen för fölsishälsningen!!

Trillingnöten sa...

Stackaren! Jag hoppas verkligen att det inte är nåt allvarligt!

Saltistjejen sa...

Lotta,
ja visst vill man kolla upp så att man kan göra något för dem.
Kram!!


Trillingnöten,
tack!

Katarina sa...

Hoppas det inte är något allvarligt. Min fd. perser katt fick ibland en kal fläck uppe på huvudet. Det var någon form av allergi, enligt den veterinären.

Kram

Saltistjejen sa...

Katarina,
ja det känns bra att kolla imorgon. Vad skönt att din katts fläck på huvudet inte var något mer allvarligt. För det gick bra antar jag? Vad var han/hon allergisk mot?
Kram!!

anna of sweden sa...

Håller tummarna för Lipton idag.

Kram!

Äventyret framtiden sa...

Håller tummarna även här!
Lycka till!

kram!

Nenne sa...

Hoppas det inte är någon fara med Lipton! Här rusar livet på och jag hinner bara läsa sporadiskt. Tänker dock på er desto oftare. :-)

Kram på er och hörru, maila mig så vi kan bli kvitt om kattluckan! Jag har lite annat nytt att berätta också (ja, alltså det är allmänt, inte preggostort)...

Västmanländskan sa...

Håller tummarna!

Syster i söder sa...

Åååå lilla Lippe...puss från mig och Max!

Bejla sa...

Hej! Så är jag tillbaka och ska till att gå igång med att läsa ikapp. Hoppas verkligen det går bra med Lipton!
Kram

Annika sa...

Hoppas det går bra med sötlipton.
Håller alla tummar.
Kram!!!

Desiree sa...

Hoppas det går bra hos the vet för Tazo idag. Det är bra att han är pigg och som vanligt iallfall men alltid bra att ta det säkra framför det osäkra och kolla upp såret.
Kram!

Loppan flyttar västerut... sa...

Håller tummarna för Lipton jag med. Inte alls roligt med sjuka djur, eller barn heller för den delen.
Stor kram

KARLAVAGNEN sa...

ååååh jag hoppas att det går alldeles jättebra ochinte är något allvarligt!!!! Stor kram!!!

Saltistjejen sa...

TACK alla söta rara!!!
Det gick bra! Eller det gick iallafall inte dåligt. Troligen ngn form av allergi. Steroider injicerat så vi får se om han blir bra nu.
Kram till er alla Gullisar!