torsdag, oktober 27, 2011

Positiv stress

Just nu händer det alldeles otroligt mycket runtomkring mig. Och oss. Jag känner mig nästan lite som om jag är mitt i en storm och försöker att både ta ut färdriktningen, trots en karta som nästan fladdrar ur händerna på mig, och samtidigt försöka hålla kursen så gott jag nu kan i virvelvindarna. Och på samma gång även försöka hålla farten uppe. Också. Inte stanna upp för då kanske jag blåser iväg. Dessutom ska jag försöka att samla ihop alla tankar som flaxar runt i huvudet på mig som stissiga hönor när räven smyger på dem.

Samtidigt är det ju egentligen positivt med stormar ibland. Luftombyte prats det ju om ibland. Eller iallfall pratades det om förr. Jag vet inte riktigt om den termen kanske är lite förlegad nu, men det betyder väl mer eller mindre att man ska få lite ny luft i lungorna...? Kanske lite nystart?

Dagarna är i vilket fall fyllda med hur mycket att göra som helst. Och nästa vecka blir en väldigt innehållsrik vecka. På flera plan. Halloween på måndag. Och M's födelsedag i slutet av veckan. Och däremellan en massa massa massa annat. Som har med stormen att göra. Ojoj! Nu ska jag hålla ordentligt i hatten, ta ett nytt grepp om karta och kompass och kämpa vidare. Genom stormen. Mot den där nya luften som hägrar någonstans långt bort. Jag hoppas bara så förtvivlat att jag kommer nå fram.

27 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Lägg extra tjocka och tunga sulor i skorna så du hålls på marken, jordnära. viktigt när det stormar. Lycka till!

Kram!

Saltistjejen sa...

Pettas,
tack för tipset! Kanske fina stenar också kan göra susen?? :-)
kram!

Bloggblad sa...

Åh, jag ser att Pettashäxan är här också! Jag hade inte snappat upp att du bor i USA, gissar att bloggkontakter med Sverige är extra viktiga då, har förstått det hos Annika.

När jag var barn drömde jag om att flytta till Amerika (vi sa aldrig USA då), jag såg gamla svartvita filmer med långbenta vackra kvinnor och drömde... Sen var jag i Mass. och bodde hos en familj en sommar och insåg att det inte var som en gammal svartvit film... då var jag 20 år, -71, och var nog ganska påverkad av vänsterrörelsen utan att jag trodde att jag var det. Jag såg bara fel och längtade hem.

Egentligen har jag inte tid att hitta fler trevliga bloggar, jag blir fast alldeles för länge. Jag har en massa annat som jag måste ta itu med. Men jag hoppas att jag får en lugn period efter nästa vecka då jag bör ha gjort klart det tredje projektet som varit på gång.

bettankax sa...

.."alla tankar som flaxar som stissiga hönor när räven smyger på dem", önskar det var jag som kom på denna liknelse;) Din formuleringsförmåga är underbar!
Håller tummarna att Lill-Skruttans kostym passar.
KRAM!

Annika sa...

Ja, lyssna på Karin nu och håll dig lugn i stormen! ;-)
Du ska se att du rider ut denna storm
Luftombyten är bra, och jag håller ALLA tummar jag kan för dig! Thru the fire!
Stor kramar!!!

Saltistjejen sa...

Bloggblad,
hahaha vad söt du är som tycker min blogg är trevlig! Jag tycker mycket om din! :-) och USA är verkligen inte Paradiset på något vis, men vilket land är det? jag tror att var och en måste hitta "sitt" paradis vilket är den plats där man känner att man kan leva och bo med de fördelar men också fel och brister som finns. Och sådant kan ju variera mellan individer och även i olika perioder i livet.
Roligt att du tittade in!
Kram!!


bettankax,
å TACk!! Vad gullig du är! Nu blev jag glad. :-)
Och tack för hållna tummar!!!
Kramar!


Annika,
hahaha jag ska försöka göra det! :-) Tack också för dina tummar!!!!!
KRAM!!!!

Charlie sa ... sa...

Oj så spännande!! fönstret på vid gavel ;)

Håller tummarna Saltis!!!!!

Jag är nog i NYC på söndag men har fullt program med vänner fr Stockholm -- nästa gång hoppas jag att vi kan ses! Vore SÅ roligt!!

Kramar!!!

Saltistjejen sa...

Lotta,
japp det är spännande. :-) Och lite läskigt. Och ja, stressande. på ett positivt sätt.
Aha, söndag hade nog inte fungerat för mig heller för vi ska på födelsedagskalas på fm och sedan fixa inför Halloween. :-)
Men hör av dig igen nästa gång du kommer!
KRAM!

Fröken fräken sa...

Spännande det låter. Jag håller tummarna för dig. Hoppas att det inte är för stormigt bara och håll i hatten.

Kram!

Saltistjejen sa...

Frökgen Fräken,
tack!!!! Och ja jag håller i hatten så fingarna nästan stelnar! ;-)
Kram!!

Trillingnöten sa...

Jag älskar hur du skrev det här inlägget! :) Precis så ÄR det ju emellanåt och det gäller att hålla fokus på kursen och ta ett stadigt tag om mössa, karta och rocken (så den inte flyger upp och gör dig kall)! Ska bli spännande att höra mer! :)

Saltistjejen sa...

Trillingnöten,
haha tack!! Skönt att höra att fler kan känna som jag gör ibland. :-)
Det kommer en fortsättning jag lovar. Vet bara inte hur den blir, utan kan bara hoppas på det bästa....

Anne-Marie sa...

Håller med Karin - sulor i skorna som "jordar" dig. Hoppas allt löser sig på bästa sätt och att du och kartan blir vänner. :) Kramar!

anna of sweden sa...

Oj, oj, oj så spännande. Jag håller tummarna för att du kommer fram som du ska.

Här stormar det inte alls. Inte minsta lilla skånska höststorm.

Stor kram och trevlig helg!

KARLAVAGNEN sa...

Lyssna på sjörapporten, bär flytväst och sydvest och se till att ha ett öskar(l)! Dessa är mina råd!!!

Saltistjejen sa...

Anne-Marie,
haha tack!!
kram!


anna of sweden,
ja det är spännande nu. Hu! Men man ska inte klaga när det handlar om något som i grund och botten egentligen är positivt. :-)
Kanske får jag skicka lite stormvindar till dig i Skåne snart! ;-)
Kramar!!


Karlavagnen,
du det var bra råd! TACK! Flytväst och öskar ska fixas! Kanske en livlina också...? Attifallatt....
:-)

Taina sa...

Saaaaaltis! Jag ska hålla i dig när jag kommer så du inte blåser iväg! Skype senare idag?

KRAMAR!!!

Millan sa...

Blogger gillar inte mig just nu. Jag har forsokt lamna kommentarer bade hos dig, Marie och Annika i flera dagar men blir bara utslangd :=(. Jag forsoker igen!

Vad spannande det later med stormen. Det later som om det hander mycket, men roliga saker, hos er just nu. Jag gillar nar det hander lite grejer :-). Vet inte riktigt vad stormen innebar men jag haller tummarna for att du nar fram :-).

Kram och trevlig helg

Saltistjejen sa...

Taina,
vad bra att du kommer hit och tar ner mig på jorden ifall jag blåser iväg! :-) Skype i helgen blir väl bra?
Kram!!!


Millan,
vad trist, men så är ju Blogger ibland! Skitdåligt!!!n :-(
Nu ser det iallafall ut att lyckats!
Och tack för dina tummar!!!
Hoppas ni får en riktigt fin helg nu!
Kramar!!!!

Petchie75 sa...

Åh, jag säger som bettankax, vilken härlig formuleringsförmåga du har!! älskar hur du har uttryckt dig! Håller tummarna och hoppas att det riktigt bra! Stor kram o trevlig helg

Saltistjejen sa...

Petra,
TACK! vad glad jag blir! :-)
Och ja vi får se hur det går med vindarna.... ;-)
Kraaaam!

Mrs Clapper sa...

Så spännande, hoppas jag! Det kan ju kännas väldigt jobbigt när det stormar också. Men du verkar ha ett riktigt bra ankare så det kommer nog bli riktigt bra. Att sitta still i båten brukar ju funka... :) och som sagt, allting ordnar sig alltid. Universum funkar ju så tack o lov... Stor kram i stormen!! (Hoppas du hittar lite lä i helgen!)

Saltistjejen sa...

Mrs Clapper,
tack!!
Ja det är ändå positiv storm det här så egentligen ska man ju vara glad! :-) och det är jag också, men det tar ändå en hel del tid och energi...
kram!!

Emma sa...

Vad spännande, Saltis. Och underbart uttryckt! Det eggar min nyfikenhet kan jag säga----ser fram emot att få fladdra med i vinden

Saltistjejen sa...

Emma,
tack!! Ja, och nu fladdras det minsann hej vilt...! ;-)
kram!

Västmanländskan sa...

Har inte läst bloggen på ett tag och inte hunnit skicka en styrkekram i stormen. Men det låter som att det är en positivt storm. Det ska bli roligt att hära var den blåser iväg med dig! Kram!

Saltistjejen sa...

Västmanländskan,
tack!! Vad gullig du är! Och jo, ä så länge är det en positiv storm. :-)
Kram!!