onsdag, oktober 26, 2011

I wish I had a bigger house...

Igårkväll hämtade vi W från dagis tillsammans med Lill-Skruttan eftersom Grannarna hade andra planer för kvällen. Vi hann inte mer än innanför dörren så slog de sig ner och bläddrade i katalogen från Toys R Us som kom i brevlådan. Lill-Skruttan älskar att bläddra i leksakskataloger och har gått från att bli superglad av att se en leksak hon känner igen "Mom, that´s the same as we have in the Playroom!" till att nu önska sig saker. "I wish I had that...."

Eftersom många leksaker är förfärligt stora så har vi flera gånger berättat att vi bor alldeles för trångt för att köpa sådana leksaker. De skulle helt enkelt inte rymmas här i vår lilla lägenhet på ca 40 kvadratmeter. Jag tror hon har förstått det för nu önskar hon sig uppenbarligen ett större hus!


Här sitter Sötnosarna och diskuterar leksakskatalogen

Vi får väl se vad Tomten kan komma med i år. Dessvärre tror jag inte det blir ett större hus. Även om detta varit väldigt välkommet. Jag önskar nämligen också att vi hade ett större hus.... Men jag får nog börja med att önska mig ett nytt jobb först. Så snälla Tomten om du hör detta så önskar jag mig ett bra jobb till jul! Tror du att dina Nissar skulle kunna snickra ihop ett sådant till mig?

11 kommentarer:

Loppan flyttar västerut... sa...

Men hur söta? Blir alldeles varm i magen och blir nostalgiskt. Allt lillskrutt pekar på vill W också ha. Gulleungar! När Lucas var i den åldern o satt med leksakskatalogen berättade han lite uppfordrande för farfar att "i denna boken får man inte önska sej för man måste sööööpa"...
Önskar dig en underbar höstdag o allt sånt, o håller tummar för att du får en roligt bra jobb snart!
Kram

Saltistjejen sa...

Loppan,
hahahaaaa "man måste sööööpa" smart kille han din Lucas!!! :-D
Och tack för tummarna! :-)
Kramis!

The Hanssons sa...

Jamen o vad dom är söta....din lilla skrutta pratar så fint.

Monica sa...

Så söta och jag tänkte också på det att lilltjejen pratar så fint och lugnt och verkar väldigt förståndig:-)

Saltistjejen sa...

nika,
å tack!! Ja, de är så roliga när de liksom "resonerar" med varandra tycker jag.
Kramar!


Monica,
visst är det roligt att tjuvlyssna lite? :-) Och tack för dina fina ord om Lill-Skruttan!
Kram!

Trillingnöten sa...

Awww...tänk! Det är sånt jag ogillar med New York :) Storleken på lägenheter man har råd med! Ojoj, vi kommer att tänka på vår "lilla" lägenhet här i Sverige som rena rama slottet! hahaha...

Saltistjejen sa...

Trillingnöten,
japp här är det verkligen ofta trångboddhet som gäller eftersom hyrorna är enormt höga. Men om ni t ex inte funderar på Manhattan så är det ändå bättre. Även om det såklart alltid är högre hyror i bra skoldistrikt, vilket man ju vill bo i om man har barn. Å andra sidan vänjer man sig också faktiskt. Jag skulle gärna ha ett större hem, men det går faktiskt väldigt bra ändå måste jag säga. Var nyligen och hälsade på en familj i samma hus som oss som bor i en exakt likadan lgh som vår men med två barn och det går ju bra det med. :-)
Kram!

Desiree sa...

Ha ha det är allt en klok liten tjej du har. Men det var inga billiga presenter hon önskar sig i år om det först ska vara ett större hus och sedan många fina stooora leksaker att fylla huset med.
Du får nog skicka en gulligt brev till tomten i år med önskan om både jobb och större hus :-)
Kram!

Saltistjejen sa...

Desiree,
japp det blir väldigt dyrt med ett stort hus OCH leksaker. Även om leksaksutgifterna blir som en fis i rymden i jämförelse med ett större hus hahaha! ;-)
Och ja, högst på min önskelista nu är verkligen ett jobb. Ett bra jobb. :-)
Kram!

Annika sa...

Den katalogen ja. den är ju verkligen KUL att titta i för de små!!
Men de är ju så söta på filmen, Saltis. Vilket intresse!!! OCH ja, Ella pratat så otroligt bra, men det har jag alltid tyckt.
Kram!!

Saltistjejen sa...

Annika,
ja men igårkväll ville hon att jag och M också skulle titta i den med henne och säga vad vi önskade oss av tomten på varje sida hahaha! Hon hade lite svårt att förstå att vi på vissa sidor inte hittade så mycket som vi önskade oss. ;-)
Och visst är de goa de små!! Så roligt när de diskuterar med varandra tycker jag.
Kramen!!