fredag, oktober 07, 2011

Lite blandad kompott

Inget Fredagstema idag heller. Det hinns helt enkelt inte med. Men oktober månad har vi bytt värdinna och det är HeLena som står för fredagens teman nu. Jag hoppas få återkomma. Här har varit och är lite för mycket i görningen så jag har inte alls hunnit med varken förra eller dagens tema. Här är istället bilder på vad som hänt de senaste dagarna.
Sista lunchen med Olgakatt innan hon stack iväg till flygplatsen för att resa hem igen.

Igår var Lill-Skruttans första sjukdag här hemma med sona Coxsackieblåsor. Vi testade då bl a att göra Skrabbelucker. De blev goda!

Idag var också en hemmadag för Lill-Skruttan. Men de två små blåsor hon hade på ena benet hade torkat och hon var hela dagen på sitt mest strålande humör, så jag tror helt klart man kan friskförklara henne nu. Vi fick en helt underbar dag med lek i ena lekparken och sedan en promenad till Barnes and Nobles.

På hemvägen lekte vid vid detta konstverk. Lill-Skruttan lekte att det var en pump och det pumpades olja, vatten och vinbärsjuice från den. Om ni undrar....

Detta är konstnären.

Denna helgen är en långhelg här i USA. Iallafall för vissa. Inte alla. På måndag är det Columbus Day och då är skolorna stängda. Det innebär en tredagars lång ledighet för oss. Vi har sedan ett tag tillbaka planerat och hyrt ett stort hus i Connecticut som vi ska tillbringa denna långhelg i. Nära GuilfordTillsammans med våra allra bästa vänner! Vårt Gäng! Fyra familjer i ett hus. Fyra 3-åringar, en snart 1-åring samt en halvåring. Jag hoppas verkligen att huset kommer hålla, hahaha! Det blir Grannarna, Familjen K samt Familjen Tjuettan som tidigare bodde ett par våningar ovanför oss här, men som nu i somras flyttade till Boston. Vi har inte sett dem sedan deras flytt i juni så det ska bli fantastiskt roligt att träffas. Att vi alla kan göra denna långhelg tillsammans känns superlyxigt! Så i eftermiddag bär det av. Tåg till New Haven därifrån bil eller tåg till Huset. Väderleksrapporten ser nästan för bra ut för att vara sann. Lördag 25 grader och sol, söndag 28 grader och sol samt måndag 27 grader och sol! Underbart! Jag ser sååå mycket fram emot att komma ut ur storstaden också. Vi var lite oroliga igår när vi upptäckte Lill-Skruttans blåsor, men nu är vi mer eller mindre säkra på att det hela är över. Det blev inte värre än ett par små blåsor på ena benet samt lite trötthet två kvällar. Tur! För det hade känts så tråkigt att behöva ställa in denna helgen som vi alla sett fram emot. 


12 kommentarer:

Millan sa...

Oj vad skoj med en helg ivag med vannerna! Det later verkligen superskoj. Och vilket vader sedan. Precis lika mycket tur som vi hade forra helgen da vi var ivag.
Hoppas att ni far det toppen. Kram

Petra Axlund Stegman sa...

Men ska du till Guilford, CT?! Du vet att det är en grannstad till Madison och ligger typ 10 minuter från där jag bor!!! Hur länge är ni där? Jag får besök från Sverige i helgen men det vore ju för kul om vi kunde ses!!!! Texta mig om du vill.

Petra Axlund Stegman sa...

Du kan kanska komma förbi och kolla in min yogastudio? =) Eller strosa runt i uuunderbara Madison? Vädret är ju som gjort för en långprommis i Hammonasset (cirka 12 min med bil från Guilford).

Annika sa...

VAD roligt!!
Hoppas att ni får det toppen!
Vädret lär ska bli GULD!!!
NJUT!
Och jag fattar att det ibland är skönt att komma ifrån NYC.
Stora bamsekramar!!!

Anonym sa...

Vad härligt det later Saltis! Blir säkert en toppenhelg med grannar & kära vänner! Have a great weekend!
Kramar, Lisa

Saltistjejen sa...

Millan,
ja det ska bli sååååå ROLIGT!!! Oh vädret ska ju som sagt bli riktigt fint! :-)
Kramar!!


Petra,
japp vi ska bo lite utanför Guilford! NÄRA dig! Men tyvärr tror jag inte det kommer finnas så jättemycket tid och utrymme för besök. Vi åker tåg och har sedan hyrt bil över lördag o söndag för dagsutflykter. Men vi är som sagt 4 familjer (med 4 stycken 3-åringar,och 2 bebisar/toddler) så det kommer bli mycket koordination oss emellan tror jag och troligen lär vi besöka mest saker där barnen kan ha kul också. Och kanske där det är ok att ha med barnvagn (för bebisen och toddlern)? Så det blir nog mest sådant som apple picking ställen etc... Men OM vi kommer till Madison hör jag av mig! Såklart!!! :-)
Annars får vi ses någonannangång istället.
KRAM!


Annika,
ja det ska bli så himla kul!
Och att vädret är toppen känns så lyxigt efter så mycket regn och fukt och gråväder som vi haft under september ändå. Och att få komma ut ur staden känns helt underbart! Jag älskar NYC men det är ändå såååå välbehövligt att komma ifrån ibland!
Kramar!!


Lisa,
tack! Ja det ska bli sååå härligt!
Hoppas ni också fåren fin helg!
Kram!

olgakatt sa...

Vet inte om jag tycker det låter särskilt avkopplande med er stundande 4-familjs helgutflykt men i alla fall annorlunda än vardagen och säkert kul! Hälsa till alla jag träffat!
Nu har hösten kommit hit men storm och rusk. Sommaren räckte inte riktigt till den 8 oktober som jag hade bestämt men nästan! Önskar er underbart väder under helgen!

Västmanländskan sa...

Hoppas ni får en riktigt härlig långhelg!

Charlie sa ... sa...

Ni har valt en toppenhelg -- vädret ska bli hur bra som helst. Sommartemperaturer!

Känns kul att ha dig här i Connecticut :)

Happy weekend!

Kram

Saltistjejen sa...

Västmanländskan,
Tack! Det ska vi! :-)


Lotta,
Ja vädret verkar bli bästa tänkbara! Denna helg känns fantastisk! Och nu är vi i Connecticut. Najs!
Kramar!

HeLena sa...

Ingen stress med temat, det här är också trevligt att läsa om!
Ha en riktig toppenhelg!

Saltistjejen sa...

HeLena,
bra, jag ska försöka hänga på resten av månaden. Ev gör jag även förra fredagens också i mån av tid....
Kram!!