söndag, oktober 23, 2011

Lite dinosaurietema

Även idag söndag, har det varit ett strålande vackert höstväder. Vi använde dagen till att försöka få tag på en Halloweenkostym till Lill-Skruttan. Hon har den senaste tiden bytt mellan att vilja vara monster, T-Rex och drake. Nu har det dock stannat på T-Rex. Alltså skulle dinosauriekostym försöka inhandlas. Såhär ungefär en vecka innan Halloween tänker man (läs jag) att det borde finnas som mest kostymer att välja på. Både vad gäller utbud och storlek. MEN så är det INTE!!!! Nejdå. Här måste folk köpa sina kostymer redan i september?? För överallt är det "sale" vilket betyder att det är ganska utplockat. Både i affärer på stan samt på nätet. Kvar finns bara ett fåtal kostymer eller storlekar.

Vi hoppades dock att vi skulle hitta en dinosaurie-kostym på en av de stora leksaksaffären här, så vi gick till den Toys R Us vid Times Square eftersom vi sett online att de hade en T-Rexkostym. Men när vi kom fram visade det sig att hela deras kostym-avdelning för Halloween var ett sorgligt kapitel. Mer eller mindre utplockad. Endast ett fåtal kostymer kvar. Om man ville vara någon form av Disneyprinsessa eller en Super-Mario-gubbe kunde man kanske kanske kunnat hitta något, men annars fanns nada. Så det blev ingen dinosauriekostym där inte. Dock fick vi kolla in en riktigt stor T-Rex en våning upp. Men den var så naturtrogen att Lill-Skruttan blev rädd och ville gå därifrån eftersom den var väldigt läskig.


Vi fortsatte istället vår promenad norrut eftersom vi bestämt träff med H på AQ Café. En fika innan han skulle åka tillbaka till Stockholm igen. Så himla roligt att ses och ja, vi andra som inte körde "Swedish time" åt lunch medan H enbart fikade. Det blev dock en kaffe och en kanelbulle för mig efter att jag njutit av "The Swedish Smorgasbord". Gott men kanske inte alltför mättande. Kanelbullen efteråt gjorde mig dock väldigt mätt. Efteråt fick vi krama H hejdå vilket kändes lite vemodigt. Man vet ju inte riktigt när vi ses nästa gång, men vi hoppas såklart att hela H-familjen kommer någongång under nästa vår eller sommar.

Själva fortsatte vi in i Central Park. Lekte en bra stund med Lill-Skruttan i den fina lekparken i sydvästra hörnet av Parken. Sedan strosade vi hemåt. Central Park är helt LJUVLIG nu!!!! Färgerna börjar skifta men än är många träd gröna. Den låga, varma kvällsolen sken snett in mellan grenarna och gav ett nästan lite trolskt ljus. Jag ÄLSKAR verkligen Central Park på hösten!!!

Kvällen avslutades här hemma med bad, lek och mys tillsammans med Lill-Skruttan. Hon hade fått en ny legoleksak på kalaset igår (som party favor: ett amerikanskt fenomen där alla gäster på födelsedags-kalas får med sig en liten påse med leksaker, godis eller annat hem efter kalaset) och hon ville mer än gärna bygga ihop den tillsammans med M. Hon verkar verkligen mer och mer intresserad av just Lego, till M's stora förtjusning. Det blev ett fint litet flygplan som hon sedan sprang runt med i hela lägenheten. Verkligen en lyckad present!


Till och med Lipton ville vara med.

Såhär ser det ut. Bilden är från nätet.

Och för er som funderar över hur vi gjorde med dinosauriekostymen så kan jag berätta att vi beställd den från Toys R Us. Online. Förhoppningsvis har vi den här senast på onsdag i nästa vecka. Den lär vara alldeles för stor, men vi ska se om vi inte kan fixa det lite. 

8 kommentarer:

Annika sa...

Jo, jag kan tro att Halloween-kostymerna börjar ta slut nu. Det blir ju så veckan innan Halloween.
BRA att ni fick tag på en online iaf!!
SKÖNT!!
Du kan säkert sy till den på ett bra sätt.
JA! NYC är en SANN höststad! Förstår att du njuter. Tycker det mesta hos oss börjar skifta över nu, men visst är mkt grönt än också. Bort med det gröna, och fram för alla gyllene höstfärger.
KRAM!!

Fröken fräken sa...

Jag trodde väl också att det fanns en uppsjö av kostymer nu alldeles innan halloween. Fast jag ska säga att jag har aldrig köpt en så vad vet jag.
Härlig söndag verkar ni ha haft iallafall.

Kram

Saltistjejen sa...

Annika,
jag tycker det känns så konstigt att de tar slut när det är drygt en vecka kvar till Halloween!? Tycker att det borde vara som mest åtgång nu, men jag har nog inte riktigt förstått NÄR Halloweenfirandet börjar då?? trodde att det var just den 31 oktober man skulle gå och trick-or-treat men men.... Man lär sig. Nästa år få vi börja tidigare. :-)
Ich jaaa hösten här är underbar tycker jag! Parken är helt fantastisk!
Kram!


Fröken Fräken,
japp så trodde även jag men där hade jag visst fel.
Kramar!

Desiree sa...

Hoppas ni får tag på en dino kostym. Jag tänke just det att det kan vara rätt urplockat nu så här någon vecka innan halloween. Jag får fortfarande mail från Pottery Barn osv och fått just sale mail om alla deras halloween prylar. Tänkte att det var lite tidigt att köra sale redan innan halloween men tydligen är det så. Men nån fin dräkt/kostym borde ni nog kunna få tag på. Kul att E är så inne vad gäller dinosaurier. Jag fårstår hennes facination. Jag har nog lite kvar av den ännu.
Vilken mysig dag ni fick i övrigt.
KRam!

Desiree sa...

Vad fint det lilla lego flygplanet blev som E och M byggde tillsammans.
Kramis igen.

Saltistjejen sa...

Desiree,
ja vi har ju beställt en på nätet nu så jag hoppas den kommer nu i veckan. Och visst är det lite lustigt att de rear saker veckan INNAN Halloween då man tänker att det borde vara högsäsong fortfarande på kostymer?
Kram!!

Mrs Clapper sa...

Vilket underbart väder! Ser så skönt ut! Småland bjöd idag på 6grader och 99% luftfuktighet, brr! Hoppas att kostymen hinner fram i tid, ska bli kul att se resultatet!
Kram!!

Saltistjejen sa...

Mrs Clapper,
ja vädret just nu är underbart! Det lät lite höstigt ert smålandsväder. :-)
Ja ska försöka fota resultatet också såklart. Kostymen menar jag.
kramar!