söndag, april 08, 2012

Easter Egg Hunt i bilder - del 2: Brunchen

Efter själva Äggjakten igår hade vi även fixat brunch. Eftersom solen värmde trots den lite småkyliga vinden bestämde vi oss för att ha brunchen utomhus. En trappa upp ovanför innergården där Äggjakten pågått, där det finns bord och stolar utställda, och man har utsikt mot East River. En perfekt plats för brunch. Ytor för barnen att ränna runt och leka, och gott om plats för oss vuxna också. Ett par timmar blev vi kvar. Åt, pratade, kollade in våra barn som for runt som riktiga aprilväder, åt lite mer, pratade ännu mer. Njöt av solen och försökte undvika vinden. Hade det himla bra helt enkelt. Här kommer en Bildbomb från Påskaftonens Brunch.

Äggkorgarna inventeras ännu en gång.


Lite juice...

...och bagel.

Bron i bakgrunden: Queensboro Bridge. Man kan även se linbanan som går till Roosevelt Island.


O, Lill-Skruttan och R kollar in en av båtarna som passerade.







Lill-Skruttan försöker hjälpa Lilla E att komma upp på bänken.


Spring spring spring...!

You can't catch me...!

Här kommer W springande.

Lill-Skruttan och L dansade först och kollade sedan in planteringen.

Hopp!

Det här är vårt rymdskepp!

Vi är Space Aliens!



På pappas axlar


Bus!



THANKS to EVERYONE who participated and brought all the goodies to the Brunch!

14 kommentarer:

Desiree sa...

Underbart att kunna hålla till utomhus som sagt. Vädret verkade vara underbart även om det fortfarande var lite småkyligt så ser det riktigt soligt och vackert ut. Glad att solen värmde lite på er. Perfekt även för de små som har mycket spring i benen att ni kunde köra både egghunt och brunch utomhus så att de kunde fortsätta springa och leka. Härliga bilder.
Kram!

Saltistjejen sa...

Desiree,
Ja vädret var otroligt härligt! Lite småkyligt i vinden men solen värmde ändå så om man var i lä var det riktigt skönt! Barnen hade hur kul som helst och det är verkligen det bästa då man kan hålla till utomhus med dem så de kan springa, hoppa och klättra.
Kram!

Charlie sa ... sa...

Ni har alltid så härliga bruncher och kul med barnen! Det ser jätteskönt ut. Queensboro Bridge är inte dumt som back drop heller ;)

Idag är sista dagen i vackra Stockholm. Solen skiner, det är ledigt ännu en dag då det är Annandag Påsk. Jag ska träffa en av min bästa vänner och ta en morgonfika utomhus i trädgården på Ulriksdal alldeles strax.


Kramar!!

Channal sa...

Vilket härligt påskfirande! Sol, godis och bagels! Sen älskar jag N.Y-miljön... riktigt najs! En fantastisk stad! KRAM! Anna

Saltistjejen sa...

Lotta,
ja det är ju det enklaste sättet att träffas när man bor här tror jag. Bruncher utomhus med barnen. Inga problem med plats då, och barnen kan leka och springa runt hur mycket som helst. Enkelt. skönt och gott. :-)
Å så du har din sista dag hemma i Stockholm nu. Jag hoppas du haft en riktigt bra tid där men det tror jag säkert. Det känns som om du varit där länge! :-)
Kram!!


Channal,
ja det var ett riktigt skönt och fint påskfirande. Hoppas även du har (haft) en skön påsk. Här är påsken över för detta året eftersom man inte har Annandag Påsk här så idag är vanlig jobb- och skoldag.
Kram!!

Katarina sa...

Härligt väder och många härliga bilder! Kram

Annika sa...

Härligt med äktamerikanskt påskfirande med äggjakt.
Ni ser ut att ha haft det toppen.
jag är glad att komma tillbaka till sval vår (12 grader i skrivande stund). Allt hade inte exploderat dom jag var rädd för utan vi har fortf skir grönska, kwanza körsbärsbloming och dogwood.
BRA att det blivit svalare så allt stoppats UPP.
Vilka söta kläder Bellan HAR!! OCH vad överlycklig hon ser UT!!!
KRAMAR!!

Saltistjejen sa...

Katarina,
tack! Ja det var det verkligen. Vi hade en riktigt fin dag. :-)
Kram!

Annika,
japp jag gillar det jättemycket!
Och visst är det bra att våren varit lite kyligare ett tag. Det har definitivt bromsat upp det hela lite. Så skönt att allt inte blommade över på 2 veckor. :-)
Och jo, E var överlycklig!! Haha. Redan igår frågade hon när påsken ska "komma igen?". ;-)
Kram och välkommen hem igen!!!

Anonym sa...

Vilket härligt ställe att ha brunchen på. Var det bara ni som var där eller var det andra sällskap också?
Åh, vad jag önskar att jag hade samma sociala liv som ni har. Ella är verkligen berikad med vänner, intryck och inspiration.
Hur är barnen med fördelningen av äggen de hittat? Bryr de sig om att de inte har exakt samma mängd o s v?
Här fick ungarna äta ett halvt choklad ägg var innan jag tyckte att socker intaget blev aningen högt..ha,ha..
Men med ytorna ni var på kan jag tänka mig att de kunde rusa av sig ev sockerintag innan läggdags. :-D

KRAM!

Saltistjejen sa...

Jess,
ja det är kalas verkligen. Vi var faktiskt mer eller mindre ensamma där i lördags vilket gjorde att vi kunde "breda ut oss ordentligt". :-) Och ja, vårt sociala umgänge här är riktigt bra nu faktiskt. De flesta andra barnfamiljer som vi träffar har vi ju lärt känna via dagiset så det har verkligen varit bra för oss. Det har liksom blivit ett gäng som ses och gör saker ihop med barnen även på fritiden vilket är roligt både för barnen och för oss föräldrar. Jag hoppas att även du/ni kommer träffa fler andra familjer nu då Leon går på förskolan.
Det blev en rätt ojämn fördelning av äggen eftersom vissa barn är otroligt mer "på" vad gäller sådana här saker. Lill-Skruttan är rätt "försiktig" och om hon är på väg mot samma ägg som ngn annan så stannar hon upp och låter den personen ta ägget. Hellre än att det blir en konflikt. Så hon hade inte så många ägg, men hon verkade helt nöjd med de hon hade så vi tyckte inte det gjorde något. Självklart hade vi sagt något om det varit ett av barnen som inte fått något eller kanske bara ett fåtal, men de fick alla så de var nöjda så det kändes bra trots allt. :-)
Kramar!!

Slow-Eva sa...

Wow vilket härligt påskfirande!

Saltistjejen sa...

Evasleva,
ja det var det! Superhärligt och med fint väder.
Hoppas ni hade en fin påsk ni också!
kramar!

Susanne sa...

Sista bilden (på dig och Ella) är verkligen fantastiskt fin och slår t.o.m NY-sceneriet med hästlängder!

Du brukar ibland skriva om dina funderingar kring det liv din dotter lever i NY och vad hon ev saknar; vänner som flyttar, mor-och farföräldrar andra sidan Atlanten osv. Jag måste bara säga att när jag läser här och ser bilderna på din härliga, lyckliga tjej så känner jag mig alldeles RÖRD över vilken fin och stimulerande barndom hon just nu är mitt uppe i, och som ni möjliggör för henne.

Jag, som arbetar med barn som inte har det så väl förspänt som Ella med föräldrar som är trygga och kärleksfulla och dessutom erbjuder stimulans i rätta mängder och vid rätt tillfällen, önskar att fler barn fick uppleva det din dotter har tillsammans med er i världens bästa stad.

Jag tror att hon kommer att tacka er när hon blir äldre för allt hon fick uppleva genom att växa upp i New York i er kärleksfulla lilla familj. Det kommer att gå bra i livet för Ella! Det är jag alldeles alldeles övertygad om!

Kram & ta hand om er!

Saltistjejen sa...

Susanne,
å TACK för din oerhört fina kommentar!! Jag bli så rörd! Tårar i ögonen får jag av dina varma och fina ord! Tack igen! Det betyder verkligen mycket för mig att få läsa detta eftersom jag ju som du skriver här ovan, ofta funderar över de val vi gjort och det liv vi lever här och därmed också ger vår lilla tjej. Man vill så väl, men vet inte alltid om det man gör blir "rätt". Det finns så många om och om inte, men det värmer att få se dina ord. Tack igen!!!! :-)
Varmaste Kramen!!