tisdag, april 17, 2012

Nästa Bildbomb från Coney Island - Stranden

Här kommer fler bilder från vår lördagsutflykt till Coney Island tillsammans med Familjen K. Dessa är tagna under tiden vi var på stranden och jag har fotat med systemkameran (till skillnad från det tidigare inlägget då alla bilder var tagna med min iPhone). Lill-Skruttan och R hade helt fantastiskt roligt tillsammans. På det där speciella och uppslukande viset som endast barn kan ha på en strand. Och när man såg dem skratta och springa där så kände man att trots att tunnelbaneturen är lång dit ut så är det helt klart värt att göra denna utflykt ibland. Vattnet var såklart kallare än kallt, men det verkade inte hindra dem det minsta. Med mer eller mindre bara fötter och ben sprang de upp och ner ur vattenbrynet och hämtade vatten i sina hinkar som de sedan öste över sanden och senare även R's pappas fötter. Lill-Skruttan avslutade även det hela med att ramla omkull på rygg rakt i vattnet (fortfarande på stranden så det var inte fråga om djupt vatten eller så, men "i en våg") så hon blev mer eller mindre genomblöt. Efter det blev det ombyte till torra kläder och vi gick vidare till NY Aquarium (men bilder där tog jag enbart med min iPhone). Här nedan följer en drös med bilder.

Lill-Skruttan och M







Lilla E var gillade att få gräva lite en stund.

Sedan promenerade hon ner till vattnet med Mamma K.






Här matas måsar och trutar.


Så skulle det bli ombyte men Fröken Byxlös sprang först iväg lite....

Bus!


Och jag säger det igen, med risk för att vara tjatig - det är helt klart värt tiden det tar att åka hit från Manhattan. Vi som bor här är ju inte särskilt bortskämda med många fina stränder, och även om Coney Island och Brighton Beach inte direkt är Paradisstränder med vit korallsand, så är det otroligt skönt att lämna trafikbuller bakom sig ett tag. Och har man barn är det fantastiskt att vara här en stund. 

Här är fler tidigare inlägg från Coney Island och Brighton Beach ifall ni är intresserade:
 - I början av maj förra året - även den gången tillsammans med Familjen K
 - April förra året - med Svägerskan & Loff: här och här.
 - Vårt allra första besök på Brighton Beach - 4:e Juli 2009

13 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Så sköna strandbilder! Jag gillar nog strandliv mest när det inte är så varmt, och lite folk. Så det där är precis my cup of tea!

Saltistjejen sa...

Eastcoastmom,
Håller faktiskt med dig! Jag gillar också stränder innan det är riktig "högsäsong".
Kram!

Millan sa...

Harliga foton! Det ar allt nagot sarskilt med havet och att vistas pa en strand ... det ger en kansla av frihet tycker jag!

Vi har inte heller nagra sadar fantastiska strander har precis vid Bristol men nagra timmar bort finns dom ju. Vi ska campa vid en sadan forsta helgen i maj ... sa jag hoppas verkligen vadret skarper till sig for nu ar det KALLT och regnigt varje dag..

kram

Annika sa...

Havet är ju alltid havet...och det spelar ingen roll om inte stranden är så fin.
NI är ju vid havet iaf, och ni har mkt närmare dit än vad vi har. Det tar oss tre timmar med bil till öppet hav, och en timme eller så till Chesapeake Bay som ju är en lång och djup havsvik.
Det är härligt att ni har så pass nära, trots allt.
Ännu mysigare att det är lite udda där ute.
DET tilltalar mig på ngt sätt.
KRAMAR!!

Saltistjejen sa...

Millan,
tack!! Ja havet är speciellt och att vara på en strand är en särskild känsla. jag älskar verkligen att höra vågorna mot stranden och se horisonten långt bort.
Vad kul det låter med er cammping! Det är väl den "årliga" ni brukar göra?? Hoppas verkigen vädret blir bättre tills dess då.
Kram!!


Annika,
ja visst är det så.
Och visst är det skönt att vi KAN ta oss till havet även om det är en bit. Och ja, det är ju inte enbart en strand utan ett lite speciellt ställe också. ;-)
Kramar!

Channal sa...

Lovely! Älskar havet!! Ser kallt ut i vattnet men när jag ser din söta lilla dotter springa barfota då måste det vara varmt!

Bilderna med flygande måsar och trutar är riktigt läckra!

Kram!! Anna

Saltistjejen sa...

Channal,
hahaha nej det var svinkallt i vattnet. Men det bekom henne inte ett dugg.... Inte hennes kompis heller... Ungar och vatten och sand, det är något som gör att inget kan hindra dem från att leka. ;-)
Kram!

Liz sa...

Fina bilder och det verkar ha varit en underbar dag. Kul stalle, lite udda men anda sa "exotiskt" och inte bara det vanliga. Kul med ett avbrott i tillvaron och fa tanka lite energi vid stranden...jag langtar tills nasta gang vi kan aka till San Diego igen...Tank om det varit en strand har...ta med ungarna ner och bada nu nar vi har sa himla varmt...nej, det blir att kopa platstpool pa Walmart istallet....hur kul kanns det!?
Stor kram!

Saltistjejen sa...

Liz,
fast plastpool är inte fy skam det heller. Jag kan avundas alla som har en trädgård där de lätt kan fylla en sådan med vatten när det är riktigt varmt. Vi kan ju inte det så det blir alltid lite mer av ett projekt när man ska ha lite "vattenlek" här på somrarna.
Kram!!

Charlie sa ... sa...

Så skönt det ser ut! Jättehärligt. Ella har fullt upp och sådär busy som barn blir på stranden. Lovely!!

Kramar

Saltistjejen sa...

Lotta,
ja det var en härlig dag om än lite småkylig just på stranden p g a blåsten och att jag klätt mig lite för tunt. :-)
Kram!!

Maria - Wikers Liv sa...

Ja, visst är det värt tiden att åka till Coney Island! Har besökt NY två ggr och bägge gångerna har vi tagit tunnelbanan ut dit, ett fantastiskt ställe!
/ Maria

Saltistjejen sa...

Maria Wikers Liv,
hej och välkommen til bloggen! Tror inte jag sett dig kommentera tidigare. Kul att du vill lämna ett avtryck här. :-)
Och vad roligt att även du gillar Coney Island!! Det ÄR verkligen ett mycket speciellt ställe med en unik atmosfär. :-) Jag tycker väldigt mycket om att bara promenera runt där, se på folk och sedan koppla av vid stranden och längs strandpromenaden.