lördag, april 14, 2012

Fredagkväll

Efter dagis igårkväll fredag, gick vi till Faculty Club där vi träffade Familjen K på Happy Hour. Vädret var fint men kvällen blev hastigt ganska kylig trots att det varit en varm dag idag. Vi satt ändå utomhus och Lill-Skruttan och R lekte och körde scooter. Efter ett tag gick vi hem och hamnade hemma hos Familjen K som så många andra kvällar. Take Out (thai) och allmänt tjatter för oss vuxna samt pasta och lek för de mindre. Som vanligt en mysig och trevlig kväll tillsammans.

Det byggdes koja.

Och spelades gitarr.

Utsikten ja, vad ska man säga mer än att den är fantastiskt fin såhär i skymningen.

Idag lördag, ska det bli riktigt fint väder så vi har planer på att åka tillsammans med Familjen K till Coney Island. Det lär inte bli något bad, men jag tror det skulle kunna vara härligt att vara på stranden ändå. Och kanske även besöka NY Aquarium igen. En bra lördagsutflykt.

Förresten kanske ni funderar hur det gick med min springrunda igår? Ni vet den jag tog tillsammans med mina nya kompisar. Jodå, det gick finemang! Tänkte ta den "kortare" rundan men det var så härligt att det blev en betydligt längre tur än planerat. Inte för att det gick särskilt fort, men det var härligt! Sol, ca 18 grader, en lätt bris och med nya lätta skor på fötterna. Det var som gjort för att springa. Istället för ca 3-4 miles (ca 5-6 km) blev det en runda upp längs East River, över till Central Park och tillbaka. Jag skulle gissa att den rundan är ca 5-6 miles (ca 8-9 km). På ett ungefär. Det var underbart men nu ska jag erkänna att benen känns lite stela. Men mina kompisar höll måttet, så stelheten beror nog till 99% på att jag är så otränad just nu.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Wow! Vilken utsikt! Och härligt att ni har så goda vänner i NY!=)

Jag har laddat hem en gratis app till mobilen som håller koll på tempo, distans & tid, ett tips!=)

Hoppas ni får en toppendag på Coney Island!=)

Saltistjejen sa...

Ja de har verkligen en helt otrolig utsikt!
Vilken bra Apple. Nu springer jag inte alltid med min telefon dock. Men kan säkert vara bra att ha de gånger jag bestämmer att ta med telefonen. Vad heter den appen?
Kramar!

Sahra sa...

Du stretchar väl ordentligt? Inte slarva med det.

Jag är lite nyfiken på Coney Island. Särskilt som vi ska dit i augusti. Kanske inte hinner med ett besök dit, men du får gärna berätta om det är krångligt att ta sig dit och om det är sjysst badstrand. Tänkte väl tivolit med sonen. Det ser ju så himla amerikanskt ut.

Kram

Saltistjejen sa...

Sahra,
jag försöker faktiskt men jag ska erkänna att jag ibland slarvar liiiite. men oftast försöker jag att göra det ordentligt eftersom jag vet att det föreebygger skador. Igår stretchade jag till ett avsnitt av Mad men när jag kom hem. :-)
Jag har skrivit om tidigare besök på Coney Island som du kan söka rätt på här om du vill. Skriv Coney Island eller Brighton Beach i sökrutan till höger så ska de poppa upp. Det är inte svårt att ta sig dit men tar lite tid. T-banan går dit. F-train eller Q-train. Stranden är lång men det är ibland mycket folk där. Dock helt klart värt ett besök tycker jag! Tivolit var vi på förra året. Känns lite klassiskt för New York. :-)
Kram!

livinganddreams.blogspot.com sa...

Men oh vad mysigt! Vilka fina NY bilder! Längtar sjukt nu tills jag ska dit i höst :)

Roligt med vänner där, får man väl massa bra insidetips. Samla gärna på dig lite som du får dela med dig av sen ;)


Kram Tess

Charlie sa ... sa...

Coney Island - där har jag inte varit! Borde åka dit, det hör till New York "to do's"

Du är jätteduktig som springer så regelbundet!! Jag är impad. Avis på dig som kan springa i Central Park varje dag ;)

Kram!!

Saltistjejen sa...

Lotta,
oj har du ALDRIG varit på Coney Island!!?? Då MÅSTE du verkligen dit någongång. Det är ett mycket speciellt ställe måste jag säga. Liknar liksom inget annat jag varit på. Haha! Jag gillar det, men jag blir alltid överraskad av alla "konstiga" människor man ser där. Verkligen en massa unika "original" Alltid alltid.
Kram!

Liz sa...

Jisses, du gick ut starkt istallet for forsiktigt med lopningen. Huvudsaken ar ju att det kandes bra och att du trivdes med skorna.

Utflykten later som en alldeles fantastisk lordagsutflykt!
Kram

Anonym sa...

RunKeeper heter det & var femte minut är det en speaker som talar om hur långt du hittills sprungit, distans & tempo så man har koll även under tiden. Även om jag bara är på en väldigt basic nivå så blir det så mycket roligare med dessa uppdateringar.=)

Saltistjejen sa...

Liz,
Haha ja det bara blev så... Jag hade planerat att springa runt 4 km men det kändes så bra att jag ville fortsätta. Fast jag har träningsvärk nu. ;-)
Kramar!


Pennysdagar,
Å tack!! Det låter jättekul.
Ska kolla detta.
Kram!